LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tulp autobedrijf Tilburg

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
mrx1985

Tulp autobedrijf Tilburg

Ongelezen bericht door mrx1985 »

Beste mensen,

Wij kochten in juni 2011 bij Tulp Autobedrijf een BMW 323i uit 1999 , hij reedt goed en liep lekker.
Op deze auto stond een km stand van 186600 en betaalde een prijs van 4500,00 euro.
Deze prijs was ook een normale prijs voor deze auto met deze kilometerstand.

in januari 2013 wilden we deze auto inruilen en ondertussen had de BMW 211 500 km op de teller staan,
en zijn gaan rondkijken op internet e.d. wat deze auto met deze stand waard zou zijn en dan kom je op een prijs van gemiddeld 3500,00 euro.
wij wilden de BMW inruilen voor een station waar ze 4000,00 euro voor vroegen dus dan zou je ongeveer tussen de 500,00 euro en 1000,00 euro bij moeten leggen.
na een nachtje na te denken besloten wij om toch een ritje te maken in de auto die we gezien hadden,
na het proefritje wilden we deze auto graag kopen en gingen met de garage onderhandelen.
we kwamen erop uit dat wij de BMW inruilden en 500,00 bij betaalden.

Toen deze garage ons kenteken natrok bij NAP bleek onze km-stand teruggedraaid te zijn.
zoals wij konden zien stond de teller in 2008 op 228000 km , bij NAP was over 2009 niets bekend en in 2010 stond de registratie op 175000km.
de garage besliste dus dat deze koop niet door kon gaan ,
en dat we maximaal 1250,00 euro terug zouden krijgen voor de BMW.
hier schrokken we natuurlijk van want je schrijft in dit geval 3000 euro af in anderhalf jaar tijd voor de auto maar eigenlijk heb je in 2011 teveel betaald voor de auto.
En je kan de auto ook niet meer particulier verkopen , tenminste dat zou ik laag vinden.

dezelfde dag besloten wij om rechtsbijstand in te schakelen en navraag te doen wat je als consument kan en mag en misschien wel moet doen.
hier vertelde ze dat je een aangetekende brief moet sturen met de eisen die je hebt waarin staat wat je geleden schade is.
de brief werd door ons opgesteld maar vond het eigenlijk netter om TULP Autobedrijf zelf maar even te bellen en te confronteren.

Toen ik belde reageerde hij verbaasd dat de BMW was teruggedraaid maar wilde er wel iets aan doen.
om dit verhaal kort te houden konden we de BMW terugbrengen en deze man wilde 2300,00 euro betalen.
hierop denk je dan 2 dingen of ik wil al mijn geld terug of ik ga hiermee akkoord om geen 2 jaar sores te hebben met rechterlijke dingen en we besloten om het bod te accepteren.

Daar aangekomen reageerde hij heel vriendelijk en zei dat hij dit tot de bodem uitgezocht heeft nu en dat ie bewijs wilde leveren dat hij dit niet wist en niet gedaan had.
Hij had verschillende papieren van NAP en RDW waarop wij konden zien wanneer hij teruggedraaid was en wanneer hij overgeschreven was van 1999 tot aan de dag van vandaag.

ik wil hiermee ook niet zeggen dat hij het gedaan had , maar hij had dit wel moeten controleren bij de inkoop van hemzelf.
dit gaf hij zelf ook aan en hij heeft het verder netjes met ons afgehandeld en zijn weer gegaan.
Bij het gesprek gaf hij ook aan dat dit nooit meer zou gebeuren want dat moet niet kunnen.
je krijgt als het ware nog medelijden met de garage zelf.

tot onze grote verbazing zien we een dag later op zijn website de BMW staan met een prijs van 2950,00 euro en een foto van de kmstand van 211.600 km.
hij gaat dus weer iemand ongelukkig maken en geld verdienen met deze auto.
en dat terwijl hij nu wel degelijk weet dat de kmstand niet deugd.

Wij hebben in ieder geval geleerd ,

GEEN AUTO ZONDER NAP MEER

Dit moet gewoon niet kunnen.

mike1978

Re: Tulp autobedrijf Tilburg

Ongelezen bericht door mike1978 »

hey vraagje de garage zelf wat vindt je daar van?

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

mrx1985 schreef:Beste mensen,

Wij kochten in juni 2011 bij ****** Autobedrijf een BMW 323i uit 1999 , hij reedt goed en liep lekker.
Op deze auto stond een km stand van 186600 en betaalde een prijs van 4500,00 euro.
Deze prijs was ook een normale prijs voor deze auto met deze kilometerstand.

in januari 2013 wilden we deze auto inruilen en ondertussen had de BMW 211 500 km op de teller staan,
en zijn gaan rondkijken op internet e.d. wat deze auto met deze stand waard zou zijn en dan kom je op een prijs van gemiddeld 3500,00 euro.

En je kan de auto ook niet meer particulier verkopen , tenminste dat zou ik laag vinden.

Toen ik belde reageerde hij verbaasd dat de BMW was teruggedraaid maar wilde er wel iets aan doen.
om dit verhaal kort te houden konden we de BMW terugbrengen en deze man wilde 2300,00 euro betalen.

dit gaf hij zelf ook aan en hij heeft het verder netjes met ons afgehandeld en zijn weer gegaan.
Bij het gesprek gaf hij ook aan dat dit nooit meer zou gebeuren want dat moet niet kunnen.

Wij hebben in ieder geval geleerd ,

GEEN AUTO ZONDER NAP MEER
.
Je rijd (kennelijk) 18+maanden zonder problemen rond de 30.000KM met de auto en je betaalde bij aankoop €4500.- , nu krijg je €2300.- retour. De handelaar heeft je goed behandeld en je bent tevreden weg gegaan maar geeft hem toch nog maar even een flinke trap na! De meeste handelaren hadden je ondanks je rechtsbijstand-verhaaltje gewoon de deur gewezen en ook je rechtsbijstand had echt niet gaan procederen, ze kijken wel uit. Dat je zegt dat de NAP belangrijk is mag waar zijn maar jou mijn inziens redelijk onbeschofte manier van doen om het bedrijf zo zwart te maken hier zal(kan) er toe leiden dat deze handelaar de volgende keer ook niets meer doet voor een klant wetende dat hij toch wel een trap na krijgt op het internet.Je had het verhaal kunnen plaatsen als algemene waarschuwing en het autobedrijf buiten schot kunnen houden omdat hij het zo netjes oploste.

ps, dat hij nu zo geadverteerd word zegt niet veel, hoe weet je nu bijvoorbeeld dat hij bij de verkoop het er niet bij zegt dat de stand onlogisch is of niet klopt?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Helemaal met de bovenstaande reactie eens. Dit verdient het bedrijf niet.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

dan moet dat ook duidelijk in de advertentie staan. Wat is het kenteken van de auto TS?

trail46

Waar het om gaat is dat Tulp Autobedrijf uit Tilburg (voor de duidelijkheid, ik ken het hele bedrijf niet) zich van een kant heeft laten zien welke je op dit hele forum-gedeelte nauwelijks of niet terug te vinden is. De eigenaar neemt een kleine 2 jaar later en ruim 30.000km verder zijn verantwoording en komt de klant ruimhartig tegemoet. De meeste besproken autobedrijven op dit forum hadden TS (topicstarter) met rechtsbijstand en al de deur gewezen en sommige hadden niet eens met hem gesproken. Nee, Tulp autobedrijf handelt het netjes en naar ieders tevredenheid af ( volgens TS zelf ) en krijgt vervolgens een flinke trap na. Laten we het er maar op houden dat dit een mentaliteitskwestie is en ik een andere heb.Heb er helemaal geen moeite mee een bedrijf in de (digitale) tang te nemen maar dat moet dan wel gerechtvaardigd zijn en dit is dat naar mijn smaak niet. Tot zover, op naar de volgende. :wink:

Tulp autobedrijf

Ongelezen bericht door Tulp autobedrijf »

Beste lezers,
Ik, Ertan Yilmazer, eigenaar van Tulp Autobedrijf in Tilburg, wil graag even een rectificatie leveren op bovenstaand verhaal.
Ten eerste heeft mijnheer de auto niet voor 4500 euro gekocht. Hij heeft 3000 euro betaald en een auto ingeleverd die ik met moeite voor 750 euro heb kunnen verkopen.
Ten tweede geeft mijnheer zelf aan dat hij voldoende bewijs heeft gezien voor het feit dat ik onmogelijk degene kan zijn geweest die de kilometerstand heeft terug gedraaid. Dit is in 2008 of 2009 gebeurd terwijl ik de auto pas in 2011 heb ingekocht.
Ook geeft hij aan dat hij keurig is geholpen bij het terugnemen van de auto.
Waarom dan zo'n vervelend bericht op dit forum???
Als laatste wil ik mijnheer vragen de betreffende advertentie nog eens goed te bekijken. U kunt dan zien dat in de tekst behorende bij de advcertentie duidelijk staat vermeldt dat de werkelijke kilometerstand hoger is dan op de teller wordt aangegeven. Ik heb de BMW dan ook in alle eerlijkheid, met de vermelding van de foutieve kilomerstand en een behoorlijk verlies, verkocht.
Ik zou het bijzonder op prijs stellen wanneer mijnheer zijn verhaal nog eens zo willen overwegen en eventueel zelf te rectificeren.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb de BMW dan ook in alle eerlijkheid, met de vermelding van de foutieve kilomerstand en een behoorlijk verlies, verkocht.
Dat klinkt heel anders dan het verhaal van TS, die na 18 maanden begint te klagen. Wel eerst met de auto op de weg is en dan ineens problemen heeft.

trail46

Tulp autobedrijf schreef:Beste lezers,
Ik, Ertan Yilmazer, eigenaar van Tulp Autobedrijf in Tilburg, wil graag even een rectificatie leveren op bovenstaand verhaal.
.
Ik zou het bijzonder op prijs stellen wanneer mijnheer zijn verhaal nog eens zo willen overwegen en eventueel zelf te rectificeren.
Ik denk niet dat dit zal gebeuren.
Maar u komt er geheel niet slecht uit ( zie ook mijn eerdere reactie) en voor mij bent u een handelaar die in dit geval volledig ter goeder trouw handelde en geen blaam treft. :wink:

Tulp autobedrijf

Ongelezen bericht door Tulp autobedrijf »

Bedankt voor uw reacties, wij doen onze werk met alle respect,
mijnheer ging tevreden de deur uit en daarna zulke verhalen in de media,wat jammer... met goed doel mensen helpen,achteraf flinke trap, ik laat dit de mensen beordelen...

cor.sprenkels

Ongelezen bericht door cor.sprenkels »

na het lezen van de review heb ik toch besloten om bij TULP auto's te gaan kijken omdat ik dacht en vond dat de review niet terecht was. En inderdaad ik had gelijk. Deze man is klantgericht bezig en ik heb er dan ook een mooie auto gekocht zonder garantie. Na een week waren er wat mankementen . Gebeld en een afspraak gemaakt. Ik kreeg meteen een vervangende auto mee en een dag later was alles opgelost. Zonder enige betaling van de kosten kon ik de auto mee naar huis nemen. DIT IS PAS SERVICE. En wie heeft het over onbetrouwbaar. IK kan iedereen aanraden bij TULP auto's te gaan kijken bij aankoop van een ander auto.
nogmaals : KLANTVRIENDELIJK EN PERFECTE SERVICE.

cor

Janssen68

Ongelezen bericht door Janssen68 »

Fijn Cor. Dat je voor je werkgever dit fijne ongeloofwaardige stukje schrijft.

De koffie was waarschijnlijk ook erg goed!

FF snel geregistreerd zie ik...

Ach... Dat gebeurd hier om de haverklap op dit forum. Daar trapt echt geen mens meer in vriend! :wink:

Tinie1956

Ongelezen bericht door Tinie1956 »

beste mensen. ik ben 2weken geleden bij tulp auto geweest om naar auto te kijken. Heb daar dan ook auto gekocht. de meneer die ons hielp kwam op ons zeer betrouwbaar over. door omstandigheden konden we de auto pas vandaag ophalen. Dhr had de auto keurig gereed staan. Mooi gewassen gepoetst en motorblok zag er uit als nieuw. Ook had dhr er uit zichzelf een nieuwe accu ingezet. Toen we de rekening kregen stond er 50€minder op de rekening dan ik dacht. Met de vraag hoe dit kwam vertelde hij dat dit voor benzine was. DIT NOEM IK PAS SERVICE. Zonder dat wij erom gevraagd hadden. nu lees ik forum over deze meneer, maar ik kan me niets geen kwaad voorstellen bij deze man. Hij heeft een open vriendelijke blik in zijn ogen. is vriendelijk en schenkt inderdaad een goed kopje koffie. EN NEE IK BEN GEEN PERSONEELSLID FAMILIE OF BEKENDE van hem. Ik vind dan ook dat de man van de BMW excuus moet aanbieden omdat hij dit op forum heeft gezet. want weet je, je hebt de kroon er eerder afgegooid dan dat hij er weer opstaat. ik zou deze hr. Dan ook bij ieder aanbevelen die een leuke auto wil kopen aanraden .Ertan ik hoop dat je nog veel auto 's mag verkopen aan mensen die net zo tevreden zijn als ik en er zullen altijd mensen blijven waarbij je het nooit goed kan doen. Gr. Tinie

sonja.rigter

Ongelezen bericht door sonja.rigter »

Een aantal weken geleden heb ik bij Autobedrijf TULP in Tilburg een auto gekocht.
Van de negatieve reacties op het net heb ik niets gemerkt. Alles ging er uitermate netjes en
zakelijk aan toe.
Eerst hadden wij een andere auto uitgezocht maar zagen nadien een andere auto welke ons meer aantrok.
Ondanks dat wij een kontrakt hadden getekend deden de mensen bij Tulp er niet moeilijk over, fantastisch.
Bij de aangekochte auto bleek een klein onderdeel vervangen te worden maar dit was niet in voorraad maar men beloofde mij dit te kopen en te installeren. Volgende dag werd er gebeld dat het onderdeel in huis was en dat ik ieder moment dit kon laten installeren.
Uitermate correct dus.
Tot op dit moment wil ik geen negatieve berichten over dit bedrijf horen.
Ik houd U op de hoogte van het verdere verloop met Tulp autohandel te Tilburg.

Sonja en Bert Rigter.
Breda

sonja.rigter

Ongelezen bericht door sonja.rigter »

Tulp autobedrijf had mij beloofd om een veer onder de stoel te vervangen. Had mij zelfs gebeld om te vragen wanneer ik langs zou komen.
Na enkele dagen bleek dat de accu niet zo goed meer was en ik problemen had met starten.
Geen probleem, veer geplaatst en een nieuwe accu.
Wat wil een mens nog meer.
Goed gedaan door die mensen.
Sonja.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

Ik moet zeggen dat ik na de eerste berichten van Tulp Autobedrijf het idee had dat dit nu de befaamde uitzondering op de regel was. Maar nadat er ineens juich verhalen verschenen, allemaal gepost door mensen die zich speciaal hiervoor hadden aangemeld is dat toch wel een beetje veranderd.

B. Veltman

Ongelezen bericht door B. Veltman »

Wij hebben in januarie 2012 ook een auto gekocht bij Tulp autobedrijf te Tilburg. Het ging om een Fiat Punto van 2001. De kilometerstand stond op 136.200 kilometer. Alle rekeningen waren aanwezig en ook heefd de auto NAP. Heel vertrouwd leek het dus. Op één van de rekeningen stond de naam van de vorige eigenaar. Na dit forum gelezen te hebben heb ik desbetreffende persoon opgezocht via Facebook en gevonden en gevraagd hoe en wat voor staat hij de auto ingeruild had. De auto heefd hij destijds ingeruild voor een Renault Laguna. De Fiat Punto van ons had op dat moment een kilometerstand van 206.000 kilometer. De kilometerstand terug draaien is dan voor hun ook niet vreemd. Ik heb heb de de eigenaar van Autobedrijf Tulp opgebeld en die hield zich van de domme. 70.000 kilometer teruggedraaid.

Bij deze dus, koop geen auto bij Autobedrijf Tulp! Het is [Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator] die leeft van het terugdraaien van kilometerstanden.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 okt 2014 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

B. Veltman schreef:Wij hebben in januarie 2012 ook een auto gekocht bij Tulp autobedrijf te Tilburg. Het ging om een Fiat Punto van 2001. De kilometerstand stond op 136.200 kilometer. Alle rekeningen waren aanwezig en ook heefd de auto NAP. Heel vertrouwd leek het dus. Op één van de rekeningen stond de naam van de vorige eigenaar. Na dit forum gelezen te hebben heb ik desbetreffende persoon opgezocht via Facebook en gevonden en gevraagd hoe en wat voor staat hij de auto ingeruild had. De auto heefd hij destijds ingeruild voor een Renault Laguna. De Fiat Punto van ons had op dat moment een kilometerstand van 206.000 kilometer. De kilometerstand terug draaien is dan voor hun ook niet vreemd. Ik heb heb de de eigenaar van Autobedrijf Tulp opgebeld en die hield zich van de domme. 70.000 kilometer teruggedraaid.

Bij deze dus, koop geen auto bij Autobedrijf Tulp! Het is een oplichter die leeft van het terugdraaien van kilometerstanden.
en wat zegt de NAP? ik neem aan dat je die ook benaderd hebt. er zat immers NAP bij de auto (logische km stand?)

B. Veltman

Ongelezen bericht door B. Veltman »

Vandaag bij de garage geweest(dealer). NAP komt niet overeen, we zijn belazerd.

etimmer1

Ongelezen bericht door etimmer1 »

Ik heb een opel meriva gekocht bij dit bedrijf en moet zeggen dat dit allemaal erg goed is gegaan,
er was een probleem met de autoradio dit is gelijk opgelost en een nieuwe radio gekregen.
Auto was in prima staat. Prima bedrijf.

Gesloten