LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitlaat vervangen bij Kwik Fit
Uitlaat vervangen bij Kwik Fit
Vorige week zaterdag brak mijn uitlaat en bezocht ik Kwik Fit. Hoewel het helemaal niet druk was ( één auto op de brug) vroeg de werkplaatsreceptionist of ik mijn auto achter wilde laten. Hij zou bellen zodra hij de schade had bekeken. Ik was nog maar net thuis toen de receptionist mij belde. Ik moest een compleet nieuwe uitlaat hebben, schade: 525 EURO. Ik schrok heel erg, mijn auto heeft 900 euro gekost en 525 euro is voor mij een heel bedrag, ik wist even niet wat te beslissen. Toen kreeg ik ineens 10% korting? Toen ik nog sputterde vertelde hij dat het middenstuk van de uitlaat er echt heel slecht uitzag maar mss nog heel even, 1 maand mee kon. Ik vertelde hem dat hij het middenstuk zeker moest laten zitten, dat zou ik volgende maand dan wel zien. De kosten nu: 402 euro. Toen we opgehangen hadden bedacht ik me dat de uitlaat een jaar geleden ook al eens gerepareerd was door mijn garage. Ik heb de receptionist nog even opgebeld en hem gevraagd hiermee rekening te houden. Toen ik mijn auto kon afhalen bleek ik ineens 299 euro af te moeten rekenen. De monteur (niet de receptionist) verzekerde me dat het middenstuk perfect in orde was???? Inmiddels heb ik me verdiept in het fenomeen uitlaat en geleerd dat een uitlaat uit 3 (of 4) delen bestaat. In mijn geval was de voorpijp kapot, maar behalve de voorpijp is ook maar gelijk de achterdemper vervangen, hier was niets mee aan de hand, maar dat kan ik achteraf natuurlijk niet meer bewijzen. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij KWIK FIT maar helaas nog niets gehoord. Over de hele gang van zaken heb ik een nare smaak in mijn mond. Stel je voor dat ik direct akkoord gegaan was. Overigens: mijn eigen garage heeft inmiddels bevestigd dat het middenstuk van de uitlaat prima in orde is!!
Re: Uitlaat vervangen bij Kwik Fit
Ik ging onlangs voor de gein eens vragen wat de vervanging van een tussenstuk van mijn uitlaat zou gaan kosten (zelfs gratis zou ik het ze niet laten doen maar toch...ik wou wel eens lachen). Bij een onafhankelijke garage 100 euro, bij kwik fit ruim 200! Toen ik de loser (sorry, medewerker) achter de balie vroeg waarom het prijsverschil zo hoog was vertelde hij mij dat het bij hun inclusief montage was?
Bij de onafhankelijke garage ook!
De losse pijp was zonder korting bij de groothandel 96 euro.
Voor die vier euro verschil heb ik het dus maar laten doen inc. materialen.
Breng maar eens een splinternieuwe auto recht uit de showroom naar kwik fit.
Wedden dat ze tal van "gebreken" vinden!
Ik zou hier wel eens met iemand van kwik fit over willen discussieren.
Bij de onafhankelijke garage ook!
De losse pijp was zonder korting bij de groothandel 96 euro.
Voor die vier euro verschil heb ik het dus maar laten doen inc. materialen.
Breng maar eens een splinternieuwe auto recht uit de showroom naar kwik fit.
Wedden dat ze tal van "gebreken" vinden!
Ik zou hier wel eens met iemand van kwik fit over willen discussieren.
acjzr1
Veel berichten op de verschillende consumentenfora wijzen er op, dat dit inderdaad zo is, maar om zo'n stringente uitspaak te doen moet je juridisch gezien wel sterk in je schoenen staan.
Maxiem.
Veel berichten op de verschillende consumentenfora wijzen er op, dat dit inderdaad zo is, maar om zo'n stringente uitspaak te doen moet je juridisch gezien wel sterk in je schoenen staan.
Maxiem.
Hoi MAXIEM,
Bedankt voor de reactie!
Als je even gaat zoeken bij Radar en Kassa zul je nog wat straffere uitspraken van mij vinden over Kwik Fit.
Helaas zijn die allemaal gebaseerd op feiten en dus niet op fabels of "horen van".
Kwik Fit moet heel hard aan het werk om zijn reputatie te redden!
Als men dat graag wil en ook doet werk ik er zelfs aan mee!
Als men door wil gaan op de manier waarop men nu werkt, dan kan ik best wel vervelend zijn...
Bedankt voor de reactie!
Als je even gaat zoeken bij Radar en Kassa zul je nog wat straffere uitspraken van mij vinden over Kwik Fit.
Helaas zijn die allemaal gebaseerd op feiten en dus niet op fabels of "horen van".
Kwik Fit moet heel hard aan het werk om zijn reputatie te redden!
Als men door wil gaan op de manier waarop men nu werkt, dan kan ik best wel vervelend zijn...
-
- Contacteer:
Inderdaad, heeft geheel niets ndad njet rien de knots te maken met - juridisch sterk in je schoenen staan -
Feiten en niets dan feiten........
Ik zal er nooit of te nimmer meer komen, betaal liever wat meer ( of zou het juist uiteindelijk minder zijn door niet naar Kwik Flit te gaan ? ) voor een eerlijk advies en reparatie.
Feiten en niets dan feiten........
Ik zal er nooit of te nimmer meer komen, betaal liever wat meer ( of zou het juist uiteindelijk minder zijn door niet naar Kwik Flit te gaan ? ) voor een eerlijk advies en reparatie.
-
Waarom zou je daar aan mee willen werken? Ze hebben het toch zelf verknald, al die jaren? Dan lossen ze het toch ook maar zelf op?Kwik Fit moet heel hard aan het werk om zijn reputatie te redden!
Ondanks alle negatieve ervaringen over Kwik-Fit wil ik toch ook even mijn verhaal kwijt hier. Een jaar of 4..5 terug hadden wij een Peugeot 205 waar ik door Kwik-Fit een nieuwe accu in heb laten zetten (Filiaal Den Bosch west). 1.5 Jaar lang (waaronder een strenge winter) zijn er met die Peugeot alleen maar hele kleine (<10Km) ritjes gemaakt (DE snelste manier om een accu en uitlaat om zeep te helpen) en inderdaad, na 1.5 jaar... startproblemen. Auto teruggebracht naar Kwik-Fit met het verzoek de accu en het laadsysteem te meten en er evt. een nieuwe accu in te zetten (niet begonnen over garantie). Na een uurtje word ik teruggebeld door de filiaalmanager "of ik wist dat zij die accu 1.5 jaar geleden geplaats hadden" (Ja dat wist ik maar ik was de bon kwijt en zag het niet zitten om zonder bon over garantie te gaan discussieren), even goed, "hij had de bon zelf uitgedraaid, een nieuwe accu geplaats, GARANTIE !!!".
Ik weet niet of ik "geluk" gehad heb maar voor een nieuwe accu ga ik hier zeker terug !!.
Auto is hier ook een keer gekeurd , geen "verzonnen" gebreken.
Ik weet niet of ik "geluk" gehad heb maar voor een nieuwe accu ga ik hier zeker terug !!.
Toch leuk om te zien dat er positieve uitzonderingen zijnbprosman schreef:Ondanks alle negatieve ervaringen over Kwik-Fit wil ik toch ook even mijn verhaal kwijt hier. Een jaar of 4..5 terug hadden wij een Peugeot 205 waar ik door Kwik-Fit een nieuwe accu in heb laten zetten (Filiaal Den Bosch west). 1.5 Jaar lang (waaronder een strenge winter) zijn er met die Peugeot alleen maar hele kleine (<10Km) ritjes gemaakt (DE snelste manier om een accu en uitlaat om zeep te helpen) en inderdaad, na 1.5 jaar... startproblemen. Auto teruggebracht naar Kwik-Fit met het verzoek de accu en het laadsysteem te meten en er evt. een nieuwe accu in te zetten (niet begonnen over garantie). Na een uurtje word ik teruggebeld door de filiaalmanager "of ik wist dat zij die accu 1.5 jaar geleden geplaats hadden" (Ja dat wist ik maar ik was de bon kwijt en zag het niet zitten om zonder bon over garantie te gaan discussieren), even goed, "hij had de bon zelf uitgedraaid, een nieuwe accu geplaats, GARANTIE !!!".
Ik zou zeker zeggen zoek even verder en bestel een uitlaat bij bijvoorbeeld uitlaatdiscounter.nl
Voor 8 euro aan je deur bezorgd. Zelfde kwaliteit als Kwikfit. Letterlijk dezelfde uitlaat. Om een voorbeeldje te geven Ik heb net een einddemper voor een Alfa Romeo 164 gekocht bij uitlaatdiscounter.nl Kosten 111,- Euro. Een belletje naar Kwikfit had mij eerder verteld 260 Euro.... Das veel geld voor maximaal 30 minuten werk. en 2 euro aan klein materiaal. 260 min die 111 die ik uitgegeven heb is dat dus 149 Euro voor 30 minuten werk en 2 euro aan kit die er tussen moet. Mijn Advies: Zoek online naar de laagste prijs en zoek een garage die je bestelde uitlaat er even op zet voor een paar tientjes.
Voor 8 euro aan je deur bezorgd. Zelfde kwaliteit als Kwikfit. Letterlijk dezelfde uitlaat. Om een voorbeeldje te geven Ik heb net een einddemper voor een Alfa Romeo 164 gekocht bij uitlaatdiscounter.nl Kosten 111,- Euro. Een belletje naar Kwikfit had mij eerder verteld 260 Euro.... Das veel geld voor maximaal 30 minuten werk. en 2 euro aan klein materiaal. 260 min die 111 die ik uitgegeven heb is dat dus 149 Euro voor 30 minuten werk en 2 euro aan kit die er tussen moet. Mijn Advies: Zoek online naar de laagste prijs en zoek een garage die je bestelde uitlaat er even op zet voor een paar tientjes.
Er zijn niet vee garages die even jou online gekochte onderdelen er "even" voor jou op willen zetten. Logisch ook, aangezien ze op de onderdelen natuurlijk hun inkomen moeten halen. Dat zijn het soort garages wat voor een uurtariefje van 50 euro ex btw werkt.Marco Sch schreef:Mijn Advies: Zoek online naar de laagste prijs en zoek een garage die je bestelde uitlaat er even op zet voor een paar tientjes.
-
Tjah welkom bij het fenomeen Kwikfit. Omzet halen is hier de doelstelling van de managers op de verschillende vestigingen ( er is immers een omzet target ). Meeste mensen hebben er totaal geen verstand van, dus dat is lekker uitbuiten.Ygo schreef:Vorige week zaterdag brak mijn uitlaat en bezocht ik Kwik Fit. Hoewel het helemaal niet druk was ( één auto op de brug) vroeg de werkplaatsreceptionist of ik mijn auto achter wilde laten. Hij zou bellen zodra hij de schade had bekeken. Ik was nog maar net thuis toen de receptionist mij belde. Ik moest een compleet nieuwe uitlaat hebben, schade: 525 EURO. Ik schrok heel erg, mijn auto heeft 900 euro gekost en 525 euro is voor mij een heel bedrag, ik wist even niet wat te beslissen. Toen kreeg ik ineens 10% korting? Toen ik nog sputterde vertelde hij dat het middenstuk van de uitlaat er echt heel slecht uitzag maar mss nog heel even, 1 maand mee kon. Ik vertelde hem dat hij het middenstuk zeker moest laten zitten, dat zou ik volgende maand dan wel zien. De kosten nu: 402 euro. Toen we opgehangen hadden bedacht ik me dat de uitlaat een jaar geleden ook al eens gerepareerd was door mijn garage. Ik heb de receptionist nog even opgebeld en hem gevraagd hiermee rekening te houden. Toen ik mijn auto kon afhalen bleek ik ineens 299 euro af te moeten rekenen. De monteur (niet de receptionist) verzekerde me dat het middenstuk perfect in orde was???? Inmiddels heb ik me verdiept in het fenomeen uitlaat en geleerd dat een uitlaat uit 3 (of 4) delen bestaat. In mijn geval was de voorpijp kapot, maar behalve de voorpijp is ook maar gelijk de achterdemper vervangen, hier was niets mee aan de hand, maar dat kan ik achteraf natuurlijk niet meer bewijzen. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij KWIK FIT maar helaas nog niets gehoord. Over de hele gang van zaken heb ik een nare smaak in mijn mond. Stel je voor dat ik direct akkoord gegaan was. Overigens: mijn eigen garage heeft inmiddels bevestigd dat het middenstuk van de uitlaat prima in orde is!!