LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vlashuizen autobedrijf Eindhoven.
Vlashuizen autobedrijf Eindhoven.
Toen ik voor de eerste keer binnenkwam bij dit autobedrijf leek het een keurige zaak. Vriendelijk personeel en redelijk deskundig. Ik liet mijn oog vallen op een bmw 3 serie. De auto zag er keurig uit en reed perfect. Ik besloot om tot aankoop over te gaan. Ik boekte het aankoopbedrag (15.250 euro) over. Ik was helemaal tevreden tot 3 maanden na deze aankoop. De auto begon elektra problemen te vertonen. Daadwerkelijk alle elektronica viel steeds uit. De radio, lampen, kilometerteller alles begon aan en uit te springen. Direct terug gereden naar Vlashuizen. Zij zouden zorgdragen voor een kosteloze reparatie. Ik kreeg een klein oud seatje mee om toch mijn reizen te kunnen maken. Na 2 weken belde ik de garage op met de vraag of er al iets bekend was. Er was nog niets bekend en het kon nog wel even duren. Vervolgens ben ik nog enkele maanden aan het lijntje gehouden. De auto zou gerepareerd zijn en het probleem zou verholpen zijn. Na 1 kilometer te hebben gereden bleek dat het probleem er nog steeds in zat. Halverwege kwam ik stil te staan en belde meteen met het bedrijf. De verkoper vertelde me dat de eigenaar niet aanwezig was en hij zou op de hoogte zijn van deze kwestie. Ik kreeg zijn 06 nummer en probeerde hem te bellen. Hij zei letterlijk " ik heb kosten genoeg gemaakt aan die auto, zoek het maar uit, succes" hij verbrak de verbinding. Daar stond ik toen, langs de weg met een auto van 15.250 euro met garantie. Ik heb nu DAS rechtsbijstand ingeschakeld en probeer de koop ongedaan te maken. Wees alert bij een aankoop bij dit bedrijf. Garantie stelt niets voor en je wordt zeer onvriendelijk behandeld bij terugval op je garantie.
Re: Vlashuizen autobedrijf Eindhoven.
aankoopkeuring gedaan??
nee het is een BOVAG bedrijf.....
Heb er ook direct melding van gemaakt bij BOVAG
Heb er ook direct melding van gemaakt bij BOVAG
puma73 schreef:aankoopkeuring gedaan??
Dus? Ja u heeft in principe recht op Bovag garantie, maar wat was nou 200 euro voor een aankoopkeuring op een auto van 15000 euroWim1001 schreef:nee het is een BOVAG bedrijf.....
Wel vervelend, zoals ze reageren hoort het niet en dit is niet de manier om dit op te lossen.
Denk toch dat het rechtsbijstand wordt.
Overigens denk ik dat een aankoopkeuring hier ook weinig uitkomst had geboden.
De auto heeft drie maanden goed gereden en toen ging het fout. Genoemde klachten doen
me sterk denken aan een auto die geheel of deels onder water heeft gestaan. Wat je ook doet uiteindelijk
gaat alle elektronica kuren vertonen, eigenlijk kun je auto's (hoe mooi/nieuw ook) met serieuze waterschade het beste meteen verschroten wat het wordt een gebed zonder eind(specifiek bmw waar bekabeling en het installeren ervan schreeuwend duur is...)
Overigens denk ik dat een aankoopkeuring hier ook weinig uitkomst had geboden.
De auto heeft drie maanden goed gereden en toen ging het fout. Genoemde klachten doen
me sterk denken aan een auto die geheel of deels onder water heeft gestaan. Wat je ook doet uiteindelijk
gaat alle elektronica kuren vertonen, eigenlijk kun je auto's (hoe mooi/nieuw ook) met serieuze waterschade het beste meteen verschroten wat het wordt een gebed zonder eind(specifiek bmw waar bekabeling en het installeren ervan schreeuwend duur is...)
Voor ruim 15.000 euro mag je meer verwachten van een auto dan deze ellende. Zie het comformiteitsbeginsel. http://www.conformiteit.nl/
Het lijkt me dat de BOVAG hier in actie moet komen, wil ze haar naam niet totaal te grabbel gooien.
Om wat voor auto gaat het en wat is het bouwjaar? Voor 15.000 euro heb je ook een leuke nieuwe Koreaan of Japanner.
Het lijkt me dat de BOVAG hier in actie moet komen, wil ze haar naam niet totaal te grabbel gooien.
Om wat voor auto gaat het en wat is het bouwjaar? Voor 15.000 euro heb je ook een leuke nieuwe Koreaan of Japanner.
Een BMW 3 serie, leeftijd en KMS. Onbekend.
Het gaat om een BMW 3 serie van 2006 met km ongeveer 160.000. Ik vertrouwde het omdat de eigenaar, Peter, mij met een oprecht gezicht, beloofde dat het een betrouwbare auto zou zijn.
Dat is altijd een moeilijk verhaal. Meestal doen mensen een auto weg omdat ze weten dat er wat mee is, of omdat er kosten aan komen. Je verliest doorgaans zoveel qua waarde bij inruil of verkoop, dat hoge kosten de belangrijkste reden zijn om een auto weg te doen.
Op zich moet een BMW van dat bouwjaar en met die kilometerstand nog jaren mee kunnen. Wel is er in de praktijk vaak een fikse investering nodig qua onderhoud en reparaties, maak ik op uit reviews van vergelijkbare wagens.
Het is wel een stevige prijs voor een acht jaar oude auto. Noem me gerust pessimistisch, maar ik vermoed dat de gecompliceerde auto's van nu na een aantal jaren flinke kostenposten zullen opleveren. Software, elektronica en moderne technische snufjes gaan na een bepaalde periode om stevig onderhoud vragen.
Op zich moet een BMW van dat bouwjaar en met die kilometerstand nog jaren mee kunnen. Wel is er in de praktijk vaak een fikse investering nodig qua onderhoud en reparaties, maak ik op uit reviews van vergelijkbare wagens.
Het is wel een stevige prijs voor een acht jaar oude auto. Noem me gerust pessimistisch, maar ik vermoed dat de gecompliceerde auto's van nu na een aantal jaren flinke kostenposten zullen opleveren. Software, elektronica en moderne technische snufjes gaan na een bepaalde periode om stevig onderhoud vragen.
Ik wilde hier nog even wat aan toevoegen. Een van de monteurs die laatst aan mijn auto werkte, zei dat het technisch wel mogelijk is om kwalitatief zeer goede elektronica -die een autoleven lang mee gaat- in auto's in te bouwen. Maar het is prijstechnisch gewoon niet te doen voor fabrikanten.
Luxewagens worden (denk ik) vooral gebouwd om de eerste jaren probleemloos te functioneren. De eerste eigenaren en leasebedrijven zijn de klanten die tevreden moeten worden gesteld.
Luxewagens worden (denk ik) vooral gebouwd om de eerste jaren probleemloos te functioneren. De eerste eigenaren en leasebedrijven zijn de klanten die tevreden moeten worden gesteld.
-
Eind januari een gebruikte auto bij de Bruijn/Vlashuizen gekocht. Vorige eigenaar een monteur van het bijbehorende Autocrew. Bij hem in onderhoud geweest en volgens hem in orde. Garantie konden ze niet geven.
Meteen na aankoop bleek de auto vloeistof te lekken. Eerst de waterpomp vervangen en daarna de oliecarter. Uiteindelijk blijkt er een probleem met de koppaking te zijn en een reparatie van € 3.400 waarvan ik dan € 2.000 zou moeten betalen.
Duidelijk een auto met een aantal bestaande gebreken gekocht, waarvan de vorige eigenaar (monteur) op de hoogte moet zijn geweest.
Ondanks diverse pogingen hebben zij niet meer op mijn correspondentie gereageerd.
Waarschijnlijk dus een gang naar de rechter nodig.
Meteen na aankoop bleek de auto vloeistof te lekken. Eerst de waterpomp vervangen en daarna de oliecarter. Uiteindelijk blijkt er een probleem met de koppaking te zijn en een reparatie van € 3.400 waarvan ik dan € 2.000 zou moeten betalen.
Duidelijk een auto met een aantal bestaande gebreken gekocht, waarvan de vorige eigenaar (monteur) op de hoogte moet zijn geweest.
Ondanks diverse pogingen hebben zij niet meer op mijn correspondentie gereageerd.
Herhaalde klachten van meerdere mensen zijn geen goed teken. Toch ziet het er niet uit als een vaag bedrijf op een industrieterrein achteraf. Over het algemeen verkopen ze duurdere occasions.
Van een BOVAG-bedrijf mag je meer verwachten. Is de BOVAG op de hoogte van de klachten?
Van een BOVAG-bedrijf mag je meer verwachten. Is de BOVAG op de hoogte van de klachten?
-
Klopt Peteroo. Zijn wel allemaal auto's met relatief veel kilometers.
Ik heb het bij de BOVAG gemeld. Als je echter geen BOVAG-garantie hebt dan doen zij er verder niets mee.
Ik heb het bij de BOVAG gemeld. Als je echter geen BOVAG-garantie hebt dan doen zij er verder niets mee.
Moeilijk verhaal, maar als BOVAG-bedrijf hoor je geen rotzooi verkopen, garantie of niet. Het was een duurdere auto neem ik aan? Lijkt me niet goed voor de naam van de BOVAG.
Dat reparatiebedrag dat u noemt, zoveel kostte mijn auto in totaal, inclusief onderhoud gedurende de eerste vier jaar.
Dat reparatiebedrag dat u noemt, zoveel kostte mijn auto in totaal, inclusief onderhoud gedurende de eerste vier jaar.
-
Gisteren eindelijk een schriftelijke reactie van de garage ontvangen.
Met een oplossing komen ze niet, wel verzoeken ze me 'vriendelijk doch dringend' om, onder andere, mijn bericht van 13 april te verwijderen. Heb ze vriendelijk medegedeeld dat ik dat niet van plan ben.
Met een oplossing komen ze niet, wel verzoeken ze me 'vriendelijk doch dringend' om, onder andere, mijn bericht van 13 april te verwijderen. Heb ze vriendelijk medegedeeld dat ik dat niet van plan ben.
zou het bericht ook niet verwijderen als ik jou was.johnvbeers schreef:Eind januari een gebruikte auto bij de Bruijn/Vlashuizen gekocht. Vorige eigenaar een monteur van het bijbehorende Autocrew. Bij hem in onderhoud geweest en volgens hem in orde. Garantie konden ze niet geven.
Werd de auto in consignatie verkocht of door het bedrijf zelf?
De gebreken die u noemt zijn aanzienlijk en de reparaties zijn kostbaar. Om wat voor aankoopbedrag ging het? Km-stand, merk en type? Je hebt wel zoiets als redelijke verwachting en het conformiteitsbeginsel.
http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html
Het bedrijf kan sommeren wat het wil, maar vraag is of ze sterk staan.
De gebreken die u noemt zijn aanzienlijk en de reparaties zijn kostbaar. Om wat voor aankoopbedrag ging het? Km-stand, merk en type? Je hebt wel zoiets als redelijke verwachting en het conformiteitsbeginsel.
http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html
Het bedrijf kan sommeren wat het wil, maar vraag is of ze sterk staan.
-
Of auto in consignatie of door het bedrijf zelf werd verkocht weet ik niet. Vorige eigenaar was een monteur van het bijbehorende Autocrew, dus het is mogelijk dat de Bruijn/Vlashuizen de auto voor hem verkocht heeft.
Het betreft een BMW 645ci uit 2003 met een kilometerstand van 175.000. Aankoopbedrag € 12.950.
Betreft dus een wat oudere auto met een behoorlijke kilometerstand die ik voor een marktconforme prijs heb gekocht. Het grootste probleem wat ik er mee heb is dat zij mij willens en wetens een auto met een aantal bestaande gebreken hebben verkocht. Dat leid ik onder andere af aan de mededeling van de monteur die mij bij het eerste bezoek voor een reparatie vertelde dat hij er mee bekend was dat de auto 'zweet', met andere woorden hij wist dus dat de auto vloeistof lekte.
Heb inmiddels een advocaat in de arm genomen en hij is van mening dat ik zeker een zaak heb. Nu zul je denken dat hij dat altijd wel zal zeggen, maar hij vertelde mij dat zij één op de drie aanvragen afwijzen wegens weinig kans op succes.
Het betreft een BMW 645ci uit 2003 met een kilometerstand van 175.000. Aankoopbedrag € 12.950.
Betreft dus een wat oudere auto met een behoorlijke kilometerstand die ik voor een marktconforme prijs heb gekocht. Het grootste probleem wat ik er mee heb is dat zij mij willens en wetens een auto met een aantal bestaande gebreken hebben verkocht. Dat leid ik onder andere af aan de mededeling van de monteur die mij bij het eerste bezoek voor een reparatie vertelde dat hij er mee bekend was dat de auto 'zweet', met andere woorden hij wist dus dat de auto vloeistof lekte.
Heb inmiddels een advocaat in de arm genomen en hij is van mening dat ik zeker een zaak heb. Nu zul je denken dat hij dat altijd wel zal zeggen, maar hij vertelde mij dat zij één op de drie aanvragen afwijzen wegens weinig kans op succes.
Een koelvloeistoflekkage moet op zich wel zijn op te lossen, maar het kan ook een lekke koppakking zijn. Dat betekent een stevige kostenpost, zeker bij een gecompliceerde motor. Bedenk dat auto's meestal worden ingeruild of verkocht wegens mankementen of omdat de vorige eigenaar er gen vertrouwen meer in had.
Een BMW van die leeftijd en met die km-stand kan in principe nog jaren en jaren mee, maar je moet rekening houden met stevige onderhouds- reparatiekosten. Bovendien wordt zo'n sportwagen meestal niet ontzien op de snelweg. Die monteur zal vrijwel zeker geen eerste eigenaar zijn. Ik denk wel dat de wagen het waard is, als de verdere staat goed is.
Naarmate auto's op leeftijd raken, gaan ze vaak van hand tot hand en wordt er aan goed en gedegen onderhoud weinig meer gedaan. De kosten zijn voor de volgende, als die het er voor over heeft.
Een BMW van die leeftijd en met die km-stand kan in principe nog jaren en jaren mee, maar je moet rekening houden met stevige onderhouds- reparatiekosten. Bovendien wordt zo'n sportwagen meestal niet ontzien op de snelweg. Die monteur zal vrijwel zeker geen eerste eigenaar zijn. Ik denk wel dat de wagen het waard is, als de verdere staat goed is.
Naarmate auto's op leeftijd raken, gaan ze vaak van hand tot hand en wordt er aan goed en gedegen onderhoud weinig meer gedaan. De kosten zijn voor de volgende, als die het er voor over heeft.
-
Daar zit nu juist mijn probleem Peteroo. Ik ben er van overtuigd dat de vorige eigenaar zeker als automonteur zijnde en ook nog de auto zelf in onderhoud had, van de mankementen wist en daarom de auto van de hand heeft gedaan.