LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
VWpolo2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2014 15:39

waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door VWpolo2000 »

Ik heb voor mijn dochter in 2013 een VW polo uit 2000 gekocht bij Koren Cars in Amersfoort. Aankoopbedrag € 2400 met km stand 148111 km. Toen zij de auto wilde verkopen bleek bij onderzoek in een professionele database voor autogegevens dat de KM stand vlak voor de aankoop met 100.000 km is verlaagd!!!!!
Hiermee verloor de auto het grootste deel van zijn waarde bij verkoop. Bij collega bedrijven in de autobranche blijkt dit bedrijf ook bekend te staan om zijn opgelapte schade-auto's waarvan bij verkoop niets verteld wordt en andere frauduleuze zaken........
Wij hebben netjes contact opgenomen met de eigenaar van Koren Cars. De fraude werd niet eens ontkend, de eigenaar was bijzonder onbeschoft en probeerde ons met zijn gedrag te intimideren. Hij was absoluut niet bereid om ons tegemoet te komen. We mochten de auto terug geven voor € 750.
Hoewel wij juridisch in ons recht staan, kost het "recht halen" door een procedure via de kantonrechter om de verkoopovereenkomst te ontbinden wegens non-conformiteit (7:17 BW) op voorhand zo veel (leges, deurwaarder, evt opnieuw deurwaarder voor inning) dat wij daar van af zien.
Voor ons is het dus te laat, maar voor wie een auto kopen bij Koren Cars overweegt: een gewaarschuwd mens telt voor twee......... Controleer vooraf goed de schade database en de NAP gegevens via een professioneel kanaal als je bij deze boeven een auto wilt kopen!!!!!

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Citaat TS:
Bij collega bedrijven in de autobranche blijkt dit bedrijf ook bekend te staan om zijn opgelapte schade-auto's waarvan bij verkoop niets verteld wordt en andere frauduleuze zaken......

TS
Daar komt u wel laat achter.
Had u dit niet kunnen weten in een vooronderzoekje.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door thecure »

VWpolo2000 schreef:Ik heb voor mijn dochter in 2013 een VW polo uit 2000 gekocht bij Koren Cars in Amersfoort. Aankoopbedrag € 2400 met km stand 148111 km. Toen zij de auto wilde verkopen bleek bij onderzoek in een professionele database voor autogegevens dat de KM stand vlak voor de aankoop met 100.000 km is verlaagd!!!!!
Hiermee verloor de auto het grootste deel van zijn waarde bij verkoop. Bij collega bedrijven in de autobranche blijkt dit bedrijf ook bekend te staan om zijn opgelapte schade-auto's waarvan bij verkoop niets verteld wordt en andere frauduleuze zaken........
Wij hebben netjes contact opgenomen met de eigenaar van Koren Cars. De fraude werd niet eens ontkend, de eigenaar was bijzonder onbeschoft en probeerde ons met zijn gedrag te intimideren. Hij was absoluut niet bereid om ons tegemoet te komen. We mochten de auto terug geven voor € 750.
Hoewel wij juridisch in ons recht staan, kost het "recht halen" door een procedure via de kantonrechter om de verkoopovereenkomst te ontbinden wegens non-conformiteit (7:17 BW) op voorhand zo veel (leges, deurwaarder, evt opnieuw deurwaarder voor inning) dat wij daar van af zien.
Voor ons is het dus te laat, maar voor wie een auto kopen bij Koren Cars overweegt: een gewaarschuwd mens telt voor twee......... Controleer vooraf goed de schade database en de NAP gegevens via een professioneel kanaal als je bij deze boeven een auto wilt kopen!!!!!
het is altijd oppassen met dit soort handelaars in deze prijsklasse. Aankoopkeuring laten doen?

VWpolo2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2014 15:39

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door VWpolo2000 »

snuffel1 schreef:U noemt het boeven maar u had voor aankoop al een test op het internet kunnen doen, de NAP heeft een site waar kilometrage op te vragen is kost een paar euro's maar dan weet u wel de actuele stand. Voor zover ik weet was het terugdraaien van km standen nog niet strafbaar. Maar toch voor een auto van 14 jaar oud maakt een ton meer of minder niet zoveel meer uit.
NAP test hebben we vooraf gedaan, deze gaf aan "niet genoeg gegevens beschikbaar voor een volledig beeld". En 100.000 km meer scheelt in dit geval ruim 700 euro in de prijs, minder te krijgen bij verkoop wel te verstaan....... Terugdraaien toen inderdaad nog niet strafbaar! En op internet toen geen waarschuwingen te vinden, wat we nu weten is allemaal mondeling van drie andere autobedrijven.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door pima »

Volgende keer toch even Uw lichtje opsteken op het internet, voor dit soort auto.s is 1000 tot 1500 euro een "redelijke" prijs, ovw dat de auto veilig en vertrouwd is.

janek
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2014 13:59

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door janek »

Bepaalde mensen vragen erom om een auto te kopen met verkeerde km stand of zaken te doen met louge figuren als u weet dat de km stand niet klopt , dat er mee gerommeld is koopje bij zo`n bedrijf toch geen auto .
of was het de prijs die aantrekkelijk was . het is nog steeds zo dat je voor kwaliteit meer moet betalen. koop toch bij een officeel bovag bedrijf . als je een mennigsverschil is de handelaar of garage kan je altijd terrecht bij bovag om te bemiddellen .

v.d.Heyden
Berichten: 739
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

janek schreef: als je een mennigsverschil is de handelaar of garage kan je altijd terrecht bij bovag om te bemiddellen .
Dit kan alleen als de garage/handelaar bij de BOVAG is aangesloten.
9 van de 10 "louche" garages/handelaren zijn nergens bij aangesloten. Een bordje "RDW erkend" geeft alleen maar aan dat het bedrijf een erkenning heeft om auto's in de bedrijfsvoorraad te zetten, het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
De geschillencommissie van de BOVAG bemiddelt niet bij bedrijven die niet zijn aangesloten. Dan rest alleen een (meestal kostbare) gang naar de rechter.

v.d.Heyden

janek
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2014 13:59

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door janek »

wat ik bedoel om te zeggen koop een auto bij een bedrijf dat is aangesloten bij bovag die louge handelaren zijn nergens bij aangesloten. die hebben maar een doel en dat is snel geld verdiennen met slechte of auto`s waar de km stand is van terug gedraaid .

Tahratje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2014 22:03

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door Tahratje »

Nou vwpolo2000 het is wel heel erg vreemd wat uw allemaal opnoemt over wat uw wel niet heb meegemaakt met de polo wil zeggen ik koop al sinds 2008 de auto's bij korencars en dat zijn ook gewoon tweedehands autotjes en dat blijft altijd een risico maar om nou te zeggen dat het boeven zijn nee integendeel zelfs wordt altijd heel vriendelijk behandeld en als er een mankementje is wordt dat direct verholpen ik krijg sterk het idee dat uw ook ergens een mankementje mee heeft gehad maar dat via deze manier heeft geuit daarbuiten is het al raar als een autobedrijf als korencars die al mischien wel duizenden auto's heeft verkocht uw de enigste bent die hen oplichters en boeven vindt maar ja sommige willen altijd voor een dubbeltje op de eerst rang zitten dus koop voortaan een nieuwe bij de dealer (zielige personen Hou je)

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door 53078 »

Tahratje schreef:Nou vwpolo2000 het is wel heel erg vreemd wat uw allemaal opnoemt over wat uw wel niet heb meegemaakt met de polo wil zeggen ik koop al sinds 2008 de auto's bij korencars en dat zijn ook gewoon tweedehands autotjes en dat blijft altijd een risico maar om nou te zeggen dat het boeven zijn nee integendeel zelfs wordt altijd heel vriendelijk behandeld en als er een mankementje is wordt dat direct verholpen ik krijg sterk het idee dat uw ook ergens een mankementje mee heeft gehad maar dat via deze manier heeft geuit daarbuiten is het al raar als een autobedrijf als korencars die al mischien wel duizenden auto's heeft verkocht uw de enigste bent die hen oplichters en boeven vindt maar ja sommige willen altijd voor een dubbeltje op de eerst rang zitten dus koop voortaan een nieuwe bij de dealer (zielige personen Hou je)
Interpunctie-gebruik maakt een tekst leesbaar. Correct gebruik van de Nederlandse taal ook. En slapende topics..lekker laten slapen aub.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door thecure »

Tahratje schreef:Nou vwpolo2000 het is wel heel erg vreemd wat uw allemaal opnoemt over wat uw wel niet heb meegemaakt met de polo wil zeggen ik koop al sinds 2008 de auto's bij korencars en dat zijn ook gewoon tweedehands autotjes en dat blijft altijd een risico maar om nou te zeggen dat het boeven zijn nee integendeel zelfs wordt altijd heel vriendelijk behandeld en als er een mankementje is wordt dat direct verholpen ik krijg sterk het idee dat uw ook ergens een mankementje mee heeft gehad maar dat via deze manier heeft geuit daarbuiten is het al raar als een autobedrijf als korencars die al mischien wel duizenden auto's heeft verkocht uw de enigste bent die hen oplichters en boeven vindt maar ja sommige willen altijd voor een dubbeltje op de eerst rang zitten dus koop voortaan een nieuwe bij de dealer (zielige personen Hou je)
en speciaal hiervoor geregistreerd? damage control? medewerker?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door prem »

Tahratje schreef:Nou vwpolo2000 het is wel heel erg vreemd wat uw allemaal opnoemt over wat uw wel niet heb meegemaakt met de polo wil zeggen ik koop al sinds 2008 de auto's bij korencars en dat zijn ook gewoon tweedehands autotjes en dat blijft altijd een risico maar om nou te zeggen dat het boeven zijn nee integendeel zelfs wordt altijd heel vriendelijk behandeld en als er een mankementje is wordt dat direct verholpen ik krijg sterk het idee dat uw ook ergens een mankementje mee heeft gehad maar dat via deze manier heeft geuit daarbuiten is het al raar als een autobedrijf als korencars die al mischien wel duizenden auto's heeft verkocht uw de enigste bent die hen oplichters en boeven vindt maar ja sommige willen altijd voor een dubbeltje op de eerst rang zitten dus koop voortaan een nieuwe bij de dealer (zielige personen Hou je)
Erg doorzichtig deze post, en met uw termen ..zielig. Bezoek ook eens de Moedermavo een paar avondjes, of eventueel de Volksuniversiteit.

poekie16121974
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2014 17:58

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door poekie16121974 »

ik heb afgelopen vrijdag een auto gekocht bij koren cars en had daar het weekend problemen mee
ik heb maandag meteen naar koren cars gebeld en kon meteen de volgende dag al terecht en alles is kosteloos en probleemloos opgelost

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door trail46 »

poekie16121974 schreef:ik heb afgelopen vrijdag een auto gekocht bij k*ren cars en had daar het weekend problemen mee
ik heb maandag meteen naar koren cars gebeld en kon meteen de volgende dag al terecht en alles is kosteloos en probleemloos opgelost
Daar gaan we weer :wink: . Ach, een zekering kost weinig of niets. Of is het hele motorblok/versnellingsbak vervangen? Kortom, welke problemen had u precies?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door Josephien12 »

trail46 schreef:
poekie16121974 schreef:ik heb afgelopen vrijdag een auto gekocht bij k*ren cars en had daar het weekend problemen mee
ik heb maandag meteen naar koren cars gebeld en kon meteen de volgende dag al terecht en alles is kosteloos en probleemloos opgelost
Daar gaan we weer :wink: . Ach, een zekering kost weinig of niets. Of is het hele motorblok/versnellingsbak vervangen? Kortom, welke problemen had u precies?
Nog een bos bloemen en 1000 euro toe gekregen voor de schrik. De service van deze garage schijnt net zo geweldig te zijn als bij tulp auto's. Overigens krijg je daar ook nog koffie met een likeurtje geloof ik..

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: waarschuwing voor Koren Cars Amersfoort

Ongelezen bericht door 53078 »

poekie16121974 schreef:ik heb afgelopen vrijdag een auto gekocht bij koren cars en had daar het weekend problemen mee
ik heb maandag meteen naar koren cars gebeld en kon meteen de volgende dag al terecht en alles is kosteloos en probleemloos opgelost
Maar..
die volgende dag was vandaag dus..
Dat heeft u wel in de gaatjes?

Gesloten