LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] webuyanycar

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
dabeer

webuyanycar

Ongelezen bericht door dabeer »

Ik heb een Mazda 6 2.3 MPS uit 2007 en deed een online taxatie.
de taxatie was 11.800,-. dat vond ik een redelijke prijs, dus heb ik een afspraak gemaakt.

Toen werd ik gebeld met het verzoek om alle opties e.d. te mailen en foto's van de auto.
Dit heb ik gedaan. Toen kreeg ik de mededeling dat ik niet meer als 10.000,- voor de auto kon krijgen.
Nou ja, een stuk minder, maar ik wilde van de auto af.

Dus ik daarheen. Hebben ze daar de auto nagekeken. was niets mee aan de hand, mooie volle auto met veel opties. Maar is moeilijk verkoopbaar dus we geven € 7000,-
Dit is bijna 5000,- minder!!
krijg ik een paar dagen een mailje van hun met een nieuw bod van € 9210,-
dus ik mail ze dat dat prima is. Maar ik krijg geen reactie. Dus ik denk, laat ik maar even bellen.
tja zegt die meneer, dat is een automatische gegenereerd mailtje, van ons krijg je niet meer dan € 7000,-. Heel kortaf en onvriendelijk die meneer.

Op de website staat toch echt het volgende:
"7 dagen prijsgarantie

Wij garanderen dat wanneer uw auto in de staat is zoals door u op onze website omschreven, u de geboden prijs ontvangt"

Mijn auto had zelfs meer opties als omschreven. Als ze een auto niet willen hebben, bieden ze gewoon een onrealistisch bedrag. Wat nou, we buy any car???? zo kunnen wij dat ook.

Is gewoon zonde van de tijd. Die tijd kun je beter investeren in het zelf verkopen van je auto. Gewoon een stuk goedkoper dan een vergelijkbare auto, maar nog wel realistisch en altijd nog meer dan bij webuyanycar.
Dan maar louche mensen aan je deur, die herken je nu toch wel nadat je bij webuyanycar bent geweest.....
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mei 2015 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Radar
Site Admin

Re: webuyanycar

Ongelezen bericht door Radar »

Bericht verwijderd. Reden: overtreden gedragsregels: http://www.radartv.nl/sites/forum/gedragsregels/

dabeer

Jammer dat Radar mijn vorige bericht verwijderd heeft. Het ging hier om een onderbouwde mening. Overtreden van gedragsregels zeggen jullie, maar ik kan in geen van de regels vinden wat mijn overtreding zou zijn.
De reclames, beweringen en de biedingen van webuyanycar zijn gewoon weg misleidend. Daar getuigd bovenstaand verhaal toch van? ik heb mailtjes om een en ander te kunnen bewijzen, dus dit alles is zeker onderbouwd. Maar er mag hier blijkbaar niet gezegd worden dat deze mensen geen eerlijke zaken doen. helaas....

sweet-devil

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Ik vond het ook een beetje overdreven, vooral omdat ze er zelf een uitzending over hebben gehad.
Of misschien juist daarom...

rdrcritic

Ongelezen bericht door rdrcritic »

Dat doen al dit soort websites altijd.
Eerst bieden ze een reëel bod, maar als je dan tijd en brandstof investeert om de deal te sluiten, dan stellen ze hun definitieve bod flink naar beneden bij. In de hoop dat je natuurlijk alsnog toehapt.
Ik moet de eerste nog tegen komen bij wie ze het bod naar boven hebben bijgesteld.
Hun slogan klopt overigens wel: ze kopen elke auto wel op, maar bieden een lage prijs. Op zich niet erg, maar laten ze dat dan meteen zeggen.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

In de praktijk valt het bijna altijd tegen. Als je een goede prijs wil krijgen kun je beter zelf je auto op Autotrack of zoiets zetten. De waarde of beter gezegd, wat je krijgt voor een tweedehands wagen, valt vrijwel altijd lager uit dan wat je in gedachten hebt.

In geval van dit soort websites moeten die er zelf aan verdienen - ze hebben mensen in dienst- en de veelal dubieuze handelaren die je auto opkopen ook nog eens. De marges zijn klein en de kans dat een auto dure defecten vertoont is groot, dus dat zit allemaal in de geboden prijs inbegrepen, denk ik.

Vraag is ook waarom u de Mazda weg doet. Over het algemeen zijn dit bovengemiddeld goede auto's.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Er staan op internet allerlei sites waarop u zelf uw auto inruilwaarde kunt berekenen.
zoals ANWB ,Autoweek Bovag. Daar kunt u een indicatie opdoen wat uw auto ongeveer waard zou zijn bij inruil ,particuliere verkoop etc. Als zij daar flink boven zitten is dat een vette worst die ze u voorhouden om u te lokken en laat u dan niet gek maken door er heen te gaan.

gr Henk

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

De verkoopservice van ANWB zelf is ook niet onomstreden. Er zijn gigantisch veel tweedehands auto's te koop in Nederland. Zijn ze mooi, niet al te oud en goed onderhouden, dan gaan ze naar het buitenland of de betere dealers moeten er brood in zien. De rest belandt bij de gewone handel en daar gaat het er minder fraai aan toe.

dabeer

Ze bieden eerst een redelijk bod, niet eens boven normaal, maar gewoon net iets daaronder. Dan kom je daar en gaan ze er gewoon 40% (5000,-) onder zitten, omdat ze de auto eigenlijk helemaal niet willen hebben. En als je dan toehapt dan hebben ze de auto voor een onrealistisch laag bedrag.

Het is pure misleiding. Zij bieden 7 dagen garantie op hun bod. Mijn auto zag er boven gemiddeld uit, maar zij houden zich niet aan hun eigen garantie. Zijn gewoon leugens dus. Zij bieden bedragen die niet zijn afgerond (bv 11.897,-) alsof het exacte bedragen zijn. maar dit hoort ook bij de misleiding. Ze zouden gewoon moeten zeggen, tussen de 7000,- en 10.00,- dan weet je dat het eventueel ook lager uit kan komen.

Ze kunnen beter meteen eerlijk zijn. Door alle slechte ervaringen van mensen, snijden ze zichzelf uiteindelijk toch wel in de vingers.

rdrcritic

Ongelezen bericht door rdrcritic »

dabeer schreef:Ze kunnen beter meteen eerlijk zijn. Door alle slechte ervaringen van mensen, snijden ze zichzelf uiteindelijk toch wel in de vingers.
Dat zou je denken, maar in praktijk valt dat reuze mee.
Hoe vaak verkoop jij een tweedehands-auto?
De volgende keer ga je niet meer langs, maar de volgende keer is pas over een paar jaar.
Natuurlijk heb je het er met anderen ook wel over, maar hoe lang onthouden die de borrelpraat op een feestje? Ik denk dat ze slim genoeg zijn en niet voor niks zo handelen.

Gesloten