LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel APK goedgekeurd toch nog defecte rem

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
pineapple81
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2010 14:41

Wel APK goedgekeurd toch nog defecte rem

Ongelezen bericht door pineapple81 »

In jan ging mijn mazda voor de keuring.
Zoals altijd wordt ik bij kosten graag gebeld, mijn remschijven en remblokken waren geheel aan vervanging toe.
Een nodige reparatie om de auto door de keuring te krijgen.
Echter na de goedkeuring bleef 1 van de remblokken hangen.
Angst en gloeiend hete remschijf tot gevolg, toch maar de garage weer bellen. Deze wilde eerst de auto zien en niks over garantie horen.
Weer de afspraak, eerst bellen voor overleg.
De volgende dag wordt ik gebeld met de mededeling dat mijn auto klaar is. Niet kosteloos en niet onder garantie, een verroeste zuiger bij de reminrichting was de boosdoener.
De garagehouder heeft mij nooit vooraf gebeld en vond mijn boosheid over deze niet nagekomen afspraak in 1e instantie onterecht.
Gaf na enige discussie wel toe, beter toch gebeld te hebben.
Ik had nog wel 2 tel nr achtergelaten, tuurlijk ben ik boos en waarom valt dit niet onder garantie. Volgens deskundigen komt het "kwaaltje" verroeste zuiger wel vaker voor bij auto's op leeftijd en dat het de ene keer gelijk al blijkt bij vervanging en dus bij de remmentest en een andere keer juist weer niet.
Tja ik ben zelf geen monteur maar voel me best belazerd.
Bij deze garage kom ik nooit weer..

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wel APK goedgekeurd toch nog defecte rem

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
waarom valt dit niet onder garantie
En je geeft zelf het antwoord al :
Volgens deskundigen komt het "kwaaltje" verroeste zuiger wel vaker voor bij auto's op leeftijd en dat het de ene keer gelijk al blijkt bij vervanging en dus bij de remmentest en een andere keer juist weer niet.
Overigens kan een onderdeel wat niet is vervangen (verroeste zuiger ) ook nooit onder de garantie vallen... :mrgreen:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Wel APK goedgekeurd toch nog defecte rem

Ongelezen bericht door Mallemalle »

men had de vastzittende zuiger op kunnen merken naar mijn id

immers , voor vervanging van remblokken dien je de zuiger(s) terug te duwen

gaat dat erg zwaar is er iets aan de hand, roest of vuil bijv

een beetje monteur controleert bij vervangen van blokken mede of de zaak nog gangbaar is en verhelpt dat zonodig

dat is niet gebeurd , dat zou nalatigheid kunnen zijn, of gewoon een menselijke fout, onervaren monteur, of haast bij de klus

als je een fatsoenlijk bedrijf bent dan deel je bijvoorbeeld de extra kosten

cherokee
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Wel APK goedgekeurd toch nog defecte rem

Ongelezen bericht door cherokee »

Mallemalle heeft volledig gelijk, dit is gewoon wat er gebeurd is. De zuiger is teruggeduwd zonder ontroest te zijn en gangbaar gemaakt.
Een beginnersfout die wel vaker voorkomt maar waarbij een beetje garage toch wel de klant enigszins behoort te compenseren.

Gesloten