Wij hebben een paar weken geleden ook te maken gehad met een broodfokker, deze keer uit Berkel Enschot. Na daar een Jack Russel pup gekocht te hebben, welke netjes ingeent zou moeten zijn en zelf gefokt zou moeten zijn, overleed onze pup na een week aan het Parvo virus. Volgens onze dierenarts was de pup niet ingeent en naar een degelijk paspoort konden we fluiten. Deze maakt een vriend van de zogenaamde fokker namelijk zelf.
Deze zogenaamde dierenarts heeft onze pup nog platgespoten met Prednison, waarvan iedere hond natuurlijk lekker hyper van op zijn poten gaat staan. Na verschillende bedreigingen vanuit de fokker en een inmiddels dode pup zijn mijn vriend en ik aangifte gaan doen bij zowel de dierenbescherming als de politie. De dierenbescherming kende deze broodfokker bij zijn naam, toen ik belde was herkenning meteen duidelijk. Bij de politie stonden drie zaken rondom deze man in het systeem, namelijk één voor bedreiging (dat hadden we inmiddels gemerkt), één voor bepaald afval dat hij niet mocht dumpen (dan kan ik ook al raden wat voor afval) en eentje voor het fokken en verkopen van honden zonder vergunningen.
Ik zou graag in contact komen met meer mensen die deze broodfokker kennen. Ik weet niet of ik hier namen en adressen mag posten, maar via de mail is het natuurlijk ook altijd ok. Misschien dat we dan samen iets kunnen doen aan deze broodfokker, die nu op Marktplaats inmiddels met vier verschillende hondenrassen adverteert.
Groetjes,
Joyceke
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Broodfokker Berkel Enschot
-
Re: Broodfokker Berkel Enschot
Bestte Joycke,
Ook wij hebben een hondje gekocht bij de verkeerde fokker.
Wij hebben ook aangifte gedaan bij de dierenbescherming, helaas was bij hun bezoek bij deze fokker alles in orde en konden ze niets doen.
Aangifte doen bij de politie kunnen wij niet, zo meldt de politie.
Wij zijn nu wel met onze eigen advocaat bezig om de zaak op te helderen.
1 plus puntje is dat onze pup na 3 loodzware maanden en vele medicijnen het nu wel gaat redden. Het kost ons echter wel ruim 700 euro aan dierenarts kosten.
Heel veel succes met jullie verlies van de pup en als wij iets kunnen doen, wij helpen wel.
groetjes,
Cynthia
Ook wij hebben een hondje gekocht bij de verkeerde fokker.
Wij hebben ook aangifte gedaan bij de dierenbescherming, helaas was bij hun bezoek bij deze fokker alles in orde en konden ze niets doen.
Aangifte doen bij de politie kunnen wij niet, zo meldt de politie.
Wij zijn nu wel met onze eigen advocaat bezig om de zaak op te helderen.
1 plus puntje is dat onze pup na 3 loodzware maanden en vele medicijnen het nu wel gaat redden. Het kost ons echter wel ruim 700 euro aan dierenarts kosten.
Heel veel succes met jullie verlies van de pup en als wij iets kunnen doen, wij helpen wel.
groetjes,
Cynthia
Hoi Cynthia, kun je me zeggen, of het hier gaat om deze fokker die adverteert op tweedehands.net? http://www.tweedehands.net/profiel/883631/ ? Herken je misschien hun telefoonnummer? Laat het me svp weten, ik wil mijn kinderen geen zieke hond geven.
groetjes
Laura
groetjes
Laura
LaBo schreef:Hoi Cynthia, kun je me zeggen, of het hier gaat om deze fokker die adverteert op tweedehands.net? http://www.tweedehands.net/profiel/883631/ ? Herken je misschien hun telefoonnummer? Laat het me svp weten, ik wil mijn kinderen geen zieke hond geven.
groetjes
Laura
Het verhaal is triest , maar als ik op de link klik en zie hoeveel verschillende soort hondjes er zitten, vraag ik mij wel eens af.....waarom gaat er niet meteen een alarmbel af bij jullie?
U reageerd op een bericht van eind 2008 !LaBo schreef:Hoi Cynthia, kun je me zeggen, of het hier gaat om deze fokker die adverteert op tweedehands.net? http://www.tweedehands.net/profiel/883631/ ? Herken je misschien hun telefoonnummer? Laat het me svp weten, ik wil mijn kinderen geen zieke hond geven.
groetjes
Laura
ik weet dat het bericht nog van 2009 is maar hier zijn nu ook problemen met een fokker/handelaar. mijn pup is binnen 6 dgn na aankoop overleden aan waarschijnlijk parvo/corona.
ik zoek eigenlijk mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.
ik zoek eigenlijk mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.