LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfokker

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
jeffry1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2013 04:13

Broodfokker

Ongelezen bericht door jeffry1983 »

Weet niet of deze man al bekend is hier, maar op Marktplaats zit ene [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] (dat is zijn marktplaats nickname), die dus in erg slechte conditie dieren koopt, hier zitten vele slachtoffers:
http://kippen.startpagina.nl/prikbord/9 ... sg-9059029

Als je goed kijkt zie je dat hij geeneens zijn eigen foto's gebruikt maar een mengelmoesje van iemand anders zijn foto.

hij heeft echt tig advertenties online staan!! Dit is echt een broodfokker. Maar wat kunnen we eraan doen? Hij zit er al 8 jaar op en Marktplaats doet er schijnbaar niets aan.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verlopen url en persoonsgegevens verwijderd

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar wat kunnen we eraan doen?
Geen honden meer kopen ?. Het enige wat een broodfokker aan het werk houdt zijn zijn klanten.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door Annikaatje »

bprosman schreef:
Maar wat kunnen we eraan doen?
Geen honden meer kopen ?. Het enige wat een broodfokker aan het werk houdt zijn zijn klanten.
Ik denk dat er maar één oplossing is. We schieten iedereen af die tóch een hond koopt bij een broodfokker.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door newmikey »

bprosman schreef:
Maar wat kunnen we eraan doen?
Geen honden meer kopen ?. Het enige wat een broodfokker aan het werk houdt zijn zijn klanten.
+1

en die klanten zijn gek genoeg vaak hier te vinden met klachten over een "slecht produkt" en hoe ze hun geld terug kunnen krijgen.

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door witte angora »

jeffry1983 schreef:Weet niet of deze man al bekend is hier, maar
Zal vast wel bekend zijn. Of niet. En je zal er beslist niet naar gekeken hebben vóór je een pup ging kopen. Anders schreef je het niet zo.

Kun je waarschuwen tot je een ons weegt, maar zolang mensen eerst kopen en dan kijken blijf je dit houden.

Overigens wel vreemd dat Nederlanders in het buitenland bekend staan als 'kijken kijken niet kopen'. Zo gauw het om lieve schattige pups gaat is het blijkbaar andersom, en dat ligt dan aan de 'broodfokker'.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
Maar wat kunnen we eraan doen?
Geen honden meer kopen ?. Het enige wat een broodfokker aan het werk houdt zijn zijn klanten.
Dit gaat niet over honden maar over kippen. :wink:

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door witte angora »

Kippen???? Een beetje kip kost een euro of vijf tot hooguit 10. Moet je heel wat van die beesten fokken en verkopen om er een beetje een boterham aan te verdienen.

Sorry, maar het woord 'broodfokker' is hier toch echt niet op zijn plaats.

Topicstarter, slacht die kippen en gooi ze in de soep. Verder niet zeuren, maar volgende keer beter opletten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik dacht ook al broodfokker ,kippen...

jo is zo,n dierenactievist..

al vind ik sommige vormen van kippen houden erg,maar doe er net zo hard aan mee...
sterker ben nu net kipfilet aan koken... :shock: :shock:

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, als je op die linken klikt zie je dat het over kippen gaat. Maar je verwacht toch niet dat iemand voor zo iets een topic opent, en het dan ook nog 'broodfokker' noemt? Ik niet tenminste. Tot nu toe waren de 'broodfokkers' allemaal hondenfokkers...

Naja, weer iets geleerd zullen we maar zeggen... :?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door bprosman »

Maakt niet uit, of het kippen, honden, olifanten, papegaaien, of Oost-Indonesische roodkontapen zijn. Zo gauw er mensen zijn die dit willen kopen zullen er handelaren opstaan om in die markt te springen.

jeffry1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2013 04:13

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door jeffry1983 »

witte angora schreef:Kippen???? Een beetje kip kost een euro of vijf tot hooguit 10. Moet je heel wat van die beesten fokken en verkopen om er een beetje een boterham aan te verdienen.

Sorry, maar het woord 'broodfokker' is hier toch echt niet op zijn plaats.

Topicstarter, slacht die kippen en gooi ze in de soep. Verder niet zeuren, maar volgende keer beter opletten.
Ik heb daar helemaal geen kippen gekocht, ik koop geen dieren via Marktplaats, ten tweede, lees eerst het bericht meteen door en kijk ook op de link waar juist veel mensen zitten die slachtoffer van deze man zijn geworden. Hij zet advertenties neer met foto's die niet van hem zijn met gezonde kippen, dit valt al onder misleiding. En deze kippen zijn allesbehalve goed voor consumptie omdat ze vol ziektes zitten. De kippen zitten zo vol dat ze door de stress van de fokker naar hun nieuwe huis ziek worden omdat ziektes bij zwakke dieren dan toeslaan.

Het feit dat mensen hier duidelijk totaal geen enkele medelijden tonen voor dieren die in erbarmelijke toestanden worden gehouden vind ik het niet gek dat zulke fokkers nog steeds bestaan. Er is ook een verschil tussen veel kippen houden en kippen houden in zulke slechte omstandigheden dat ze gewoon doodziek worden, mensen die er komen zagen dat de grond waar de kippen op lopen eruit ziet alsof het al jaren niet schoongemaakt is. En ik ben helemaal geen dierenactivist, ik dacht laat ik hier even een topic neerzetten, maar er zitten hier duidelijk alleen maar mensen die hier liever sociaal contact met elkaar willen hebben in plaats van de serieuze zaken aan te pakken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door Jolijn »

maar er zitten hier duidelijk alleen maar mensen die hier liever sociaal contact met elkaar willen hebben in plaats van de serieuze zaken aan te pakken.
Ik ben serieus; ik koop niet zomaar kippen bij 1 of ander vaag onbekend figuur waar het een ongezond zooitje is.
Sociale contacten zijn belangrijk, het één ( sociaal contact met elkaar) en het ander (serieuze zaken aanpakken) kan heel goed samengaan.

Het feit dat mensen hier duidelijk totaal geen enkele medelijden tonen voor dieren die in erbarmelijke toestanden worden gehouden vind ik het niet gek dat zulke fokkers nog steeds bestaan.
Die fokkers bestaan omdat mensen daar dieren kopen.
Stel dat ik daar (uit medelijden) 100 kippen koop, denk die vent 'da's mooi, goeie handel, gauw zien dat ik weer nieuwe kuikens krijg'.

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door witte angora »

Het feit dat mensen hier duidelijk totaal geen enkele medelijden tonen voor dieren die in erbarmelijke toestanden worden gehouden vind ik het niet gek dat zulke fokkers nog steeds bestaan.
Laat ik het zo zeggen: Ik heb een tijdje als schoonmaker bij de Friki fabriek gewerkt. Die kippen worden met electrocutie verdoofd, en dan gaat de kop er af.

Hiernaast woont een hobby-kippenboer: als kippen oud worden of lawaaiig dan gaan ze gewoon in de soep, en hij hakt ze zelf de kop er af.

Kun je je druk maken om één hobbyboer waar een aantal negatieve recensies over zijn verschenen, maar zolang iedereen braaf plofkip haalt bij de Appie, en zolang iedereen braaf scharreleieren haalt van kippen die nog steeds geen enkele fatsoenlijke ruimte hebben, maak ik me ook maar niet al te druk om die ene kippenboer, die zeer beslist geen broodfokker kan zijn.

Sterker nog, als mensen zo om dieren zouden geven, zouden ze helemaal geen vlees moeten eten. :wink:

Mensen kunnen trouwens prima zelf inschatten of een boer fatsoenlijk met zijn kippen om gaat of niet. Tenminste, je zou denken dat mensen dat inschattingsvermogen zouden moeten hebben. Kennelijk niet, en dan blijft deze markt vanzelf in stand.

Kun je een topic plaatsen om een landelijk forum waar geen kip komt en nauwelijks nog een haan kraait, om ze dit min of meer te verbieden, maar dit zet geen zoden aan de dijk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jeffry1983 schreef:maar er zitten hier duidelijk alleen maar mensen die hier liever sociaal contact met elkaar willen hebben in plaats van de serieuze zaken aan te pakken.
Wat heb je er zelf allemaal aan gedaan om deze 'zaak' aan te pakken ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door tenormin »

maar er zitten hier duidelijk alleen maar mensen die hier liever sociaal contact met elkaar willen hebben in plaats van de serieuze zaken aan te pakken.
Het één sluit het andere niet uit, maar als mensen kippen willen kopen, kopen ze nu eenmaal eerst die kippen, pas als er problemen komen gaan ze (misschien op internet zoeken over klachten). Maar op een flat kan ik geen kippen houden, maar als ik met een kip in aanraking kom is dat bij de poelier, dan koop ik zo'n beestje om op te eten (en zorg er voor dat ik iets koop waarvan mij beloofd is dat ie een goed leven gehad heeft). Je topic met het woord Broodfokker zette, mij in ieder geval, eerst op het verkeerde been; meestal gaat het over honden. Maar "jou Dicky, de kippen-broodfokker" kan er inderdaad wat van, zo te lezen. En dat ie nog bestaat heeft hij toch echt te danken aan de mensen die kennelijk blijven kopen. Want hij is er al jaren!

jeffry1983
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2013 04:13

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door jeffry1983 »

tenormin schreef:
maar er zitten hier duidelijk alleen maar mensen die hier liever sociaal contact met elkaar willen hebben in plaats van de serieuze zaken aan te pakken.
Het één sluit het andere niet uit, maar als mensen kippen willen kopen, kopen ze nu eenmaal eerst die kippen, pas als er problemen komen gaan ze (misschien op internet zoeken over klachten). Maar op een flat kan ik geen kippen houden, maar als ik met een kip in aanraking kom is dat bij de poelier, dan koop ik zo'n beestje om op te eten (en zorg er voor dat ik iets koop waarvan mij beloofd is dat ie een goed leven gehad heeft). Je topic met het woord Broodfokker zette, mij in ieder geval, eerst op het verkeerde been; meestal gaat het over honden. Maar "jou Dicky, de kippen-broodfokker" kan er inderdaad wat van, zo te lezen. En dat ie nog bestaat heeft hij toch echt te danken aan de mensen die kennelijk blijven kopen. Want hij is er al jaren!
Omdat er ook toen niemand wat van zei is de reden dat hij door blijft gaan, maar hij zet allemaal advertenties neer, al 173, en vandaag al iets van 10 erbij! En allemaal met dezelfde foto's van kippen die duidelijk niet van hem zijn, de foto's zijn zo te zien van google afgehaald, dit valt onder misleiding en heb marktplaats hierop geattendeerd. Als meerdere mensen dat doen over zijn advertenties misschien gaat er bij marktplaats een belletje rinkelen, want ze moeten honderden advertenties per dag nakijken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Broodfokker

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jeffry1983 schreef: Omdat er ook toen niemand wat van zei is de reden dat hij door blijft gaan, maar hij zet allemaal advertenties neer, al 173, en vandaag al iets van 10 erbij! En allemaal met dezelfde foto's van kippen die duidelijk niet van hem zijn, de foto's zijn zo te zien van google afgehaald, dit valt onder misleiding en heb marktplaats hierop geattendeerd. Als meerdere mensen dat doen over zijn advertenties misschien gaat er bij marktplaats een belletje rinkelen, want ze moeten honderden advertenties per dag nakijken.
Je denkt toch werkelijk niet dat ik dagelijks op marktplaats ga kijken of zo wat er aan nieuwe
advertenties is geplaatst !? :shock:

Gesloten