Ons vermoeden werd na lang zoeken werkelijkheid.
Aangezien onze kat de nacht buiten door heeft gebracht omdat hij niet op tijd binnen was (wat de laatste tijd steeds minder voor kwam) begonnen we de volgende dag toch zorgen te krijgen. In de buurt gezocht niks kunnen vinden. Uiteindelijk in de steeg achter het huis vonden we bloed en haren. Toen vermoedde we al het ergste. Maar uiteraard wil je weten waar het beestje dan is, en of het wel definitief is afgelopen en niet dat ze nog ergens ligt te creeperen. Na lang zoeken in de bosjes en in de wijk vonden we haar in een groene bak!! Weggegooid als oud vuil. Dat een hond een kat aanvalt kan ik nog begrijpen, maar dat je als baas een kat weggooid gaat mij wel erg ver.
We hebben de kat eruit gehaald en begraven in de tuin.
Ik vind het belachelijk dat je een huisdier weg kan gooien als of het oud vuil is. Daar kan ik me echt boos om maken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kat doodgebeten en in groene bak teruggevonden
-
Re: Kat doodgebeten en in groene bak teruggevonden
Ik wil je alle sterkte toewensen.
Het is afschuwelijk om je dier zo terug te vinden.
Liefs Vronie
Het is afschuwelijk om je dier zo terug te vinden.
Liefs Vronie
Re: Kat doodgebeten en in groene bak teruggevonden
ik vind 't ook heel lullig, maar kan me er ook wel iets bij voorstellen.
onze hond heeft (helaas) 2x de kat van de buren te pakken gehad.
let wel:
onze hond loopt altijd aangelijnt aan een "korte" lijn.
de kat van de buren loopt dag en nacht buiten.
nu wil het geval dat deze kat ineens onder de struiken uitschiet, en mijn (aangelijnde) hond aan valt.
Mijn hond bijt van zich af, en heeft de kat te pakken.
schud een paar keer, en laat het beest los.
Deze rent (zo goed en zo kwaad als het gaat) naar huis, alwaar de eigenaar met het beestje naar de dierenarts gaat.
De ontzettend boze eigenaar komt bij mij verhaal halen, en wie de kosten gaat betalen.
Ik niet iig, en heb 'm dat ook verteld.
Mijn hond is aangelijnt, zijn kat loopt los.
Zijn kat valt mijn hond aan, en mijn hond verdedigt zich.
Buurman boos, maar ik geef toch het hele gedoe door aan de verzekering, maar ook die gaan niet betalen, omdat wij niet fout zijn geweest.
Ok...............gaat een jaar overheen, en het hele gevalletje herhaalt zich.
Wederom die kat los, mijn hond vast, kat valt aan, hond bijt van zich af.
De arme kat is er nu nog slechter aan toe, en moet 2 weken!!! bij de dierenarts verblijven.
Wederom een boze buurman, die weer begint over de kosten.
Ik vertel hem hetzelfde als de eerste keer, en weer loopt het uit op een woordenwisseling.
Ik kan er ook niets aan doen, en ik weiger om mijn hond te muilkorfen om die kat te beschermen.
Dan moet ie die kat óf binnen houden, of erbij blijven.
Ik heb ook een kat, en die zit al 12 jaar binnen.
Deze komt alleen in de tuin (aangelijnt) en veroorzaakt ook geen overlast.
Ik vind het heel lullig wat er gebeurt is, maar ik heb me wel voorgenomen, dat als het weer gebeurt........................
Spijtig voor de kat, maar om een hoop gezeik te voorkomen gaat ie ook de kliko in als het weer gebeurt (als ie dood is tenminste)
in die zin kan ik me voorstellen dat ze ook u kat "weg" hebben gegooid.
(wat ik niet goed praat, maar wel kan begrijpen)
onze hond heeft (helaas) 2x de kat van de buren te pakken gehad.
let wel:
onze hond loopt altijd aangelijnt aan een "korte" lijn.
de kat van de buren loopt dag en nacht buiten.
nu wil het geval dat deze kat ineens onder de struiken uitschiet, en mijn (aangelijnde) hond aan valt.
Mijn hond bijt van zich af, en heeft de kat te pakken.
schud een paar keer, en laat het beest los.
Deze rent (zo goed en zo kwaad als het gaat) naar huis, alwaar de eigenaar met het beestje naar de dierenarts gaat.
De ontzettend boze eigenaar komt bij mij verhaal halen, en wie de kosten gaat betalen.
Ik niet iig, en heb 'm dat ook verteld.
Mijn hond is aangelijnt, zijn kat loopt los.
Zijn kat valt mijn hond aan, en mijn hond verdedigt zich.
Buurman boos, maar ik geef toch het hele gedoe door aan de verzekering, maar ook die gaan niet betalen, omdat wij niet fout zijn geweest.
Ok...............gaat een jaar overheen, en het hele gevalletje herhaalt zich.
Wederom die kat los, mijn hond vast, kat valt aan, hond bijt van zich af.
De arme kat is er nu nog slechter aan toe, en moet 2 weken!!! bij de dierenarts verblijven.
Wederom een boze buurman, die weer begint over de kosten.
Ik vertel hem hetzelfde als de eerste keer, en weer loopt het uit op een woordenwisseling.
Ik kan er ook niets aan doen, en ik weiger om mijn hond te muilkorfen om die kat te beschermen.
Dan moet ie die kat óf binnen houden, of erbij blijven.
Ik heb ook een kat, en die zit al 12 jaar binnen.
Deze komt alleen in de tuin (aangelijnt) en veroorzaakt ook geen overlast.
Ik vind het heel lullig wat er gebeurt is, maar ik heb me wel voorgenomen, dat als het weer gebeurt........................
Spijtig voor de kat, maar om een hoop gezeik te voorkomen gaat ie ook de kliko in als het weer gebeurt (als ie dood is tenminste)
in die zin kan ik me voorstellen dat ze ook u kat "weg" hebben gegooid.
(wat ik niet goed praat, maar wel kan begrijpen)