LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lang leve de dood!

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Harold en Jack

Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door Harold en Jack »

Bah! Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat een organisatie als het WNF achter een dergelijke slachting staat? Over wel of niet zeehonden bont daar kun je tenminste nog over discussiëren maar de manier waarop deze dieren aan hun einde komen....O ja en dan die woordvoerster van het WNF...hoezo hypocriet.. Er zijn gelukkig tal van andere org. die wél onze donaties op de juiste wijze willen inschatten.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door mankon »

Niet alleen de wezens die waarde hechten aan het dragen van bont mogen doodvallen.
Ook alle andere gevallen waar het aan respect voor dieren ontbreekt.
Wat een wereld.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door mankon »

Een goede vraag.
Mensen die vlees eten hoeven wat mij betreft niet dood te vallen.
Zelf eet ik geen vlees, al 6 jaar niet en bevalt mij perfect.
Als iemand wel behoefte aan vlees heeft prima.
Waar ik dan wel weer moeite mee heb: de groep die roept dat de bio industrie ook zielig is.
Dan neigt het weer naar hypocriet zijn.
Wat betreft de grens, die zal voor iedereen ergens anders liggen.
Voor luxe (bont), vermaak v.d. mens (stierenvechten) e.d. dat zou gewoon echt echt niet meer moeten kunnen.
Vlees is een ander verhaal, wel uitermate jammer dat het nog steeds niet humaan gebeurt
Het beest kan nog een trap nakrijgen, als het niet doorloopt, walgelijk!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik doe wel mijn best om minder vlees te eten, ik gebruik geen bont, maar ik draag wel altijd LEREN schoenen. Kan ik daarom ook maar beter doodvallen?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik gebruik geen bont, eet volop vlees in alle soorten maten en varianten en draag ook nog leren schoenen.

Ik geloof dat we samen kunnen doodvallen SJZ.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Nou, ik zou zeggen: rust in vrede :wink:

jacob11
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2006 15:55

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door jacob11 »

kijk ik heb in principe niets tegen vlees eten,het gaat er om hoe die beesten leven,hoe ze dood worden gemaakt,daar gaat het om,
zoals eenschaap dr keel word opengesneden,en hoe ze kippen,dr keeldoor snijden en in een emmer dood laten bloeden,kijk dat mogen ze van mij bij hun doen weten ze gelijk wat het is.als een dier een goed leven heb gehad en op eenzachte manier word dood gemaakt.ja het liefts mogen alle dieren uitsterven hebben we geen dierenleed meer ook.ik heb gezegd. doe daar maar wat mee.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

ja het liefts mogen alle dieren uitsterven hebben we geen dierenleed meer ook.ik heb gezegd. doe daar maar wat mee.
De mens is ook een dier :D Die tellen we dan toch wel mee, he? Dit geweldige "beschaafde" zoogdier is tenslotte wel de oorzaak van alle ellende hier op deze wereldbol :lol:

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door lind@ »

eenzachte manier word dood gemaakt
:?: :?: :?: een zachte dood :?: omg!!
ja het liefts mogen alle dieren uitsterven hebben we geen dierenleed meer ook.ik heb gezegd. doe daar maar
hier heb ik geen woorden voor!
des te langer ik naar mensen luister en kijk
des te meer ik van dieren gahouden

vind je het zelf niet een beetje domme uitspraak jacob!!!

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door aussienl »

eenschaap dr keel word opengesneden,en hoe ze kippen,dr keeldoor snijden en in een emmer dood laten bloeden
dat zijn gewoon de uitwassen joh. Schapen de nek afsnijden gebeurt alleen bij de moslim offerfeesten. In de slachthuizen worden de schapen met een kop schot afgemaakt. Voelen ze niets van. En kippen de nek afgesneden? Nog nooit gezien of meegemaakt in de slacht industrie.

En jullie zijn voor wat betreft de bio industrie allemaal zo hypocriet als de pest. Waarom denk je dat er nog zoveel gewoon vlees bij AH e.d. verkocht wordt en vrijwel geen scharrelvlees? Omdat 99% van de mensen te vrekkig is om een euro meer te betalen voor hun lapje vlees.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door showgirl »

Quote:
eenschaap dr keel word opengesneden,en hoe ze kippen,dr keeldoor snijden en in een emmer dood laten bloeden


dat zijn gewoon de uitwassen joh. Schapen de nek afsnijden gebeurt alleen bij de moslim offerfeesten
nou? en omdat het een offerfeest is is het wel goed? :shock:
ik heb al vaker geschreven dat een dier niet hoort te lijden.
punt uit.
en ja, als ik vlees koop voor mijn vriend koop ik iets duurder vlees.
en ja, ik koop ook de eieren van kippen die buitenlopen.

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door mediaservice »

dat zijn gewoon de uitwassen joh. Schapen de nek afsnijden gebeurt alleen bij de moslim offerfeesten. In de slachthuizen worden de schapen met een kop schot afgemaakt. Voelen ze niets van. En kippen de nek afgesneden? Nog nooit gezien of meegemaakt in de slacht industrie.
Ik eet geen schaap of lam of geit of wat dan ook, maar dit slaat werkelijk alles.
Ik eet vlees bijna dagelijks, maar als het zo wordt gedaan, alleen omdat het die moslimse offerfeesten zijn, dan vind ik dat een rare opmerking!

Nog iets... dat is vleesverwerkende industrie :!:

R van der Vorst
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006 11:13

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door R van der Vorst »

Bij ons op het forum van SDF (Stichting de Fret) was een filmpje verschenen over het levend villen van wasberen voor de vacht! Dit filmpje was te erg voor woorden en is daarom direct weggehaald. Dit filmpje heb ik wel via een vriendin doorgestuurd gekregen, maar wist niet wat het was. Op het forum had ik er bewust voor gekozen om het niet te kijken, maar via de persoonijke mail, heb ik nu toch beelden gezien die mij een hele lange tijd zullen bijblijven, maar ook het gegil weerklinkt soms meerdere malen in mijn gedachten :( Er gaat nu een petite rond tegen deze gruwelijkheden en door hem naar zoveel mogelijk andere mensen door te sturen, wordt er op deze manier zoveel mogelijk stemmen bijeen geraapt om een poging dit te stoppen!

Indien er mensen hier zijn die ook dit mailtje doorgestuurd krijgen met de naam 'peta2'niet openen als je geen sterke maag hebt! Maar stuur hem wel door naar zoveel mogelijk mensen.

Groetjes Ramona :wink:

wrx
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jan 2005 23:11

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door wrx »

DIT filmpje heb ik teovallig ook gezien,echt walgelijk.Echt,net wat je zegt dat geschreeuw,mijn bloed ging echt koken.Echt gekke gedachtes kreeg ik,van als ik daar geweest was had ik ze allemaal kapotgeschoten,die mensen dan he.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja, van de week zag ik ook weer van die leuke beelden: biggetjes die onverdoofd worden gecastreerd. Ik was blij dat het geluid niet aanstond :( Wederom schaam ik me dat ik mens ben. De wereld zou beter af zijn zonder de mens, maar ik zal het wel weer verkeerd zien...

iam0pen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2007 15:11

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door iam0pen »

Als mens zijn we omnivoren. Dus plant en dier eters...

Geen vlees eten is een keuze maar niet een must, dus vegatariers...geen wijzende vingers...het is jullie keus!!!!

Ik eet vlees en graag! Het slachten van een dier moet in mijn visie zo "diervriendelijk" mogelijk. Maar alleen omdat we dat intelectueel moeten kunnen.

Van nature moorden wij dieren om te eten en de etiquette over hoe vlees gegeten moet worden is pas een trend van de laatste 80 jaar...(met een heftige opkomst vanuit de jaren 70)...

Als een luipaard zijn hinde verslindt dan hoort daar ook een schrijnend geluid bij....dat duurt alleen niet lang omdat de luipaard geleerd heeft waar hij de hinde moet grijpen zodat ze het snelst weerloos is...

Deze eigenschappen zijn we kwijt...door industrialisatie van de voedingsindustrie..

Wij zijn vermeende intelectuelen geworden die geen notie hebben van onze eigen oorsprong....

oh en het dragen van bont is niet fout.....Mits het dier niet speciaal is gedood voor het bont. Als het dier gedood is voor voedsel dan vind ik het zelfs onfatsoenlijk om het Bont niet te gebruiken.
Dit geldt ook voor al u leren schoenen mensen....

al met al is mijn boodschap.....Lang leve de Dood, Ja! Maar alles met mate!!!

iam0pen

iam0pen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2007 15:11

Re: Lang leve de dood!

Ongelezen bericht door iam0pen »

Die filmpjes, (helaas voor diegenen met een zwak hart) zijn afschuwelijk!
Maar tegelijkertijd ook een waarschuwing dat er naar alle waarschijnlijk meer dierenleed niet op camera staat.....!!!!!!!!

Waar begint de verandering????
Mijn moeder zegt altijd....'keer eerst voor je eigen deur'.... en gelijk heeft ze...

Wij zijn degenen die dit allemaal maar pikken...
We schrijven ons ongenoegen over allerlei belangenorganisaties neer en over hoe schandelijk het wel niet allemaal is...maar als de buurman zijn hond een mep verkoopt hoor je bijna niemand...

We zijn hypocriet tot en met... en op deze manier zullen we nooit een verandering teweeg brengen..

Oplossing: Kijk eerst naar jezelf......Wat je eet, drinkt, doet etc.... verander daar.....alvorens naar een ander te kijken...

iam0pen

Gesloten