LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Letterlijk sterven van de honger!

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Benadeelde 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2009 13:30

Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door Benadeelde 10 »


dolf-golf
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2010 20:41

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door dolf-golf »

Geweldig initiatief benadeelde bedankt zag dit pas vannacht. Een dier geeft meer liefde dan menig mens.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Absoluut onzin petitie.

Bijvoederen van de dieren maakt van de oostvaardersplassen een tweede Artis.

Hoe vreselijk ook voor de dieren, maar dit is de natuur. Het gebied zelf dient genoeg voedsel te geven, zo niet dan zijn er teveel dieren.
Met melk en witbrood houdt men geen natuurgebied in stand.... :mrgreen:

Benadeelde 10
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2009 13:30

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door Benadeelde 10 »

Het is ook net artis.De dieren zijn uitgezet en hebben daar geen natuurlijke vijanden .Het klopt voor geen meter .Een stuk grond met een hek eromheen!!Is dat natuurlijk?Ik heb er geen goed woord voor over.Ik noem dit; dierenmishandeling;!!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

is Sociale Woningbouw op die plek dan een oplossing volgens jouw?
(kan ook nog een kinderboerderij met hertjes aangelegd worden)... :mrgreen:

dolf-golf
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2010 20:41

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door dolf-golf »

Ook de allersterkste dieren sterven als ze niks te eten kunnen vinden of krijgen. Die Oostvaardersplassen zijn een soort safaripark Beekse Bergen, maar dan wat groter. Bizar en sadistisch om die beesten zo te laten creperen. Ze willen wel wegtrekken naar een gebied mét voedsel, maar door die hekken kunnen ze niet.

Heeft m.i. niks te maken met "natuurlijke selectie", maar alles met de arrogantie en domheid van SBB.

Een partikulier met een shetland pony die er wegens ziekte ondervoed uitziet krijgt meteen een huisbezoek wegens mogelijk dierenleed, maar een Overheidsdienst kan gewoon honderden dieren per laten laten doodhongeren.

Die beesten zijn niet ziek, maar De Overheid.

Met "de natuur" heeft zo'n gebied echt niks te maken, die dieren zijn uitgezet, het is door de mens gemaakt, en door de mens onderhouden (denk aan de waterstand etc).
Lijkt meer op een groot stadspark dan op echte wilde natuur hoor, het is Flevoland, niet Canada.

Bron: Viva

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

dolf-golf schreef:Als een stelletje mafkezen daar dieren willen houden dan moeten ze er ook voor zorgen !
Geweldig initiatief benadeelde bedankt zag dit pas vannacht. Een dier geeft meer liefde dan menig mens.
Eerst is het een geweldig initatief en nu een stelletje mafkezen :?:

dolf-golf
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2010 20:41

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door dolf-golf »

Het is van benadeelde een geweldig initiatief deze handtekeningen aktie en een heel stomme zet van Staatsbosbeheer om die dieren de moord te laten pruimen. Verder zou je me toch negeren...doe dat dan ook :mrgreen:

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik heb de petitie getekend en vind dat meer mensen dat moeten doen. :D

dolf-golf
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 mar 2010 20:41

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door dolf-golf »

Bedankt namens de dieren Jeanne ik heb via netwerk al meer dan 150 handtekeningen opgehaald :D

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Dit verhaal staat los van mijn discussie op een ander topic.
De dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen en wij kunnen dat wel.

slimmere
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2010 14:35

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door slimmere »

Staatsbosbeheer beheert ruim 250.000 ha natuur in Nederland en waarborgt de kwaliteit van een groene leefomgeving voor mens, plant en dier.

Onze kerntaken zijn het beheer van natuur, landschap en cultuurhistorie, houtproductie en recreatie. Behoud en herstel van natuurgebieden en ontwikkeling van nieuwe natuur zijn hierbij belangrijk.

Voor milieuvriendelijke houtproductie, natuurlijke waterbeheersing, groene zones in en rond steden en natuureducatie werkt Staatsbosbeheer met verschillende partijen samen.

"En waarborgt de kwaliteit van etc. voor mens, plant en dier" Oh om die dieren een ellendige dood te laten sterven, zullen ze bedoelen" :evil:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door jor »

dolf-golf schreef:Bedankt namens de dieren Jeanne ik heb via netwerk al meer dan 150 handtekeningen opgehaald :D
De petitie ook(net) getekend, dit kan toch zo nooit de bedoeling zijn.

slimmere
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mar 2010 14:35

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door slimmere »

jor als je de beelden bekijkt hoe deze dieren geleden hebben dan besef je niet dat zo iets mogelijk is in dit land !!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door jor »

slimmere schreef:jor als je de beelden bekijkt hoe deze dieren geleden hebben dan besef je niet dat zo iets mogelijk is in dit land !!
Had ik eerder ook al gezien, te erg om naar te kijken. Ben ook helemaal niet scheutig met het ondertekenen van petities maar deze kon en wil ik niet weigeren.

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

Morgen neemt Mw.Verburg een beslissing of de dieren in de Oostvaarderplassen bijgevoerd moeten worden.

Deze mevrouw deinst er niet voor terug om een 'Glossy Verburg' te laten maken van circa € 900.000 om stemmen te winnen bij de komende verkiezingen en dat allemaal op kosten van de belastingbetaler.

Ze had voor dat geld beter voer kunnen kopen voor die dieren. Ik hoop dan ook dat er niemand op haar gaat stemmen :evil:

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Letterlijk sterven van de honger!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

engelandvaarder schreef:Morgen neemt Mw.Verburg een beslissing of de dieren in de Oostvaarderplassen bijgevoerd moeten worden.

Deze mevrouw deinst er niet voor terug om een 'Glossy Verburg' te laten maken van circa € 900.000 om stemmen te winnen bij de komende verkiezingen en dat allemaal op kosten van de belastingbetaler.

Ze had voor dat geld beter voer kunnen kopen voor die dieren. Ik hoop dan ook dat er niemand op haar gaat stemmen :evil:

Ik alvast niet dus :mrgreen:

Gesloten