duiner schreef:.
als ik met de trein rijd , zie ik heel veel paarden en pony's in de modder staan,
of in te weinig vers voer, alleen maar zand en modder !!
Weet u wat ik me afvraag, hoe u dat zo goed kan beoordelen op basis van een vluchtige blik op pak-n-beet een snelheid van zo'n 140 km per uur ? Kunt u in al die gevallen waar u meent dat wat mis is ook wel echt de hele wei overzien waar de paarden in lopen ? Misschien is deze toch wei toch wel wat groter dan u even denkt en staat het vers voer en water een stuk verderop ?
Volgens mij eten paarden en pony's ook veel gras. U gaf in een ander topic aan dat u een mooi weer treinster bent, dus ja de paardjes in de wei hebben dan meestal wel gras tot hun beschikking om te eten. In de wintermaanden staan veel paarden op stal.
Heeft u wel eens een aflevering gezien van de animal cops in amerika ? Deze grijpen alleen in bij echt schrijnende gevallen en als het niet ernstig genoeg is krijgt de eigenaar een waarschuwing. Bovendien wordt zo'n eigenaar vaak een poosje in de gaten gehouden en vinden er meerdere bezoeken plaats om de hele situatie te kunnen overzien en beoordelen en u krijgt het voor elkaar om in een paar seconden te zien wat er allemaal mis is ? Omdat u er blijkbaar heel veel ziet.
U weet wat u kunt doen als u het weer ziet, pak de telefoon en bel het nummer.
Btw wat is het eigenlijk ? 114 of 144 ?