fonsflons schreef: ↑13 dec 2019 14:49
Als iedereen veganist zou worden zou de natuur heel snel naar de filistijnen zijn. Een goede mix tussen vlees en groenten is prima. Het verbouwen van groenten legt soms een vele male grotere belasting op het milieu dan vlees. En dan lekker al die groenten bereiden met palmolie producten.
Haha, gelukkig eten dieren geen groente, maar groeien ze op pure CO2 en stikstof. Dus hoe meer vlees je weet, hoe beter het is voor de wereld
scontra schreef: ↑13 dec 2019 14:50
Dat lukt me/ons van geen kant !
Elke dag wel het e.o.a. product op tafel of als snack waar vlees in zit of wat puur vlees is !
Alleen zoetigheid of
bijv. komkommer op je boterham gaat wel heel snel vervelen en die zgn. vleesvervangende producten zijn vaak niet te pruimen
Nou, het is eerlijk gezegd lang geleden dat ik vleeswaren op mijn brood heb gehad. Geef mij maar een boterham met (pinda-) kaas.
En het komt ook regelmatig voor dat ik geen vlees bij het avondeten eet. Vaak trouwens helemaal niet bewust of 'gepland', maar gewoon omdat ik het soms lekker(-der) vind zonder vlees.
(Overigens kunnen vleesvervangers best lekker zijn, maar dan moet je met een grote boog langs de soja producten lopen en ook langs de "kijk mij eens net als vlees zijn"-producten lopen...)