LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] .

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ridder80

.

Ongelezen bericht door ridder80 »

.........................................................................................
Laatst gewijzigd door ridder80 op 01 aug 2008 00:21, 3 keer totaal gewijzigd.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: .

Ongelezen bericht door kiz »

Zoek je nou via deze weg bijval?

Je bent met die 40u wel heel makkelijk weggekomen. Juist als beveiliger zou je agressietolerantie bovengemiddeld moeten zijn en je wordt geacht kennis te hebben van de gevolgen van het gebruik van (al dan niet verboden) wapens. De lat voor veroordeling had m.i. véél hoger moeten liggen.
Een "beveiliger" die met verboden wapens op zak loopt en z'n handen niet thuis kan houden is wat mij betreft

[X] ONGESCHIKT

en die mogen ze definitief z'n bevoegdheid, pas of wat dan ook ontnemen.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: .

Ongelezen bericht door roro25 »

er worden nu twee zaken door elkaar gehaald.

Enerzijds is het de tenlastelegging (tll) mishandeling en de andere zijde is poging tot doodslag; deze zijn niet gelijk aan elkaar.
Er kunnen situaties zijn waarin de Officier van Justitie de rechter een primaire als subsidiaire tll voorlegt. In het geval dat jij je vriending met een illegaal wapen hebt mishandelt had de OvJ bv kunnen eisen:
primair: poging tot doodslag (poging houdt in dat je een voornemen hebt en een begin hebt gemaakt met de uitvoering om iemand van het leven te hebben beroofd; de door jou verstrekte gegevens laten zien dat jij niet het oogmerk had om haar te vermoorden, alleen te mishandelen. In dat geval is poging tot doodslag niet te bewijzen)
en subsidiar mishandeling (een poging tot mishandeling kan nu eenmaal niet).
Slaagt de ene tll niet dan is er altijd nog een tweede tll waarover de rechter moet oordelen.

Maar mishandeling kan een poging met doodslag zijn indien de dader het oogmerk heeft om iemand zo zwaar te mishandelen dat deze daaraan komt te overlijden.

off topic
Je bent er nog makkelijk vanaf gekomen met 40 uur dienstverlening. Mishandeling is een misdrijf waarop maximaal 3 jaar cel staat.
Ik heb al eerder mijn standpunt laten weten. Je bent toch wel een idioot om iemand te mishandelen..... tss 40 uur.
Ik hoop echt dat je je beveiligingspas niet terugkrijgt. Dat wordt schoffelen in de groene perkjes..... (daarmee niet zeggende dat alle schoffelaars crimineeltjes zijn)

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: .

Ongelezen bericht door plumber »

ZIE PROBLEEM MET MIJN WERK.

ColinC
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jun 2008 13:58

Re: .

Ongelezen bericht door ColinC »

Haha deze man. :lol:
Maar goed. Lees de reactie van roro25 maar. ( Bedankt )

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: .

Ongelezen bericht door roro25 »

graag gedaan!!!!!

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: .

Ongelezen bericht door Da silva »

Wees blij dat je er zo gemakkelijk vanaf komt Ridder de zoveelste,je mag in je handjes knijpen....
Wat maakt het uit wat iemand zegt,jij hebt 40 uur taakstraf en bent niet veroordeeld wegens poging tot doodslag dus wat valt er nog te zeuren?

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: .

Ongelezen bericht door svdmeer »

Nu ook nog een apart topic over de straf..je lijkt er wel trots op.
40 uur is te weinig voor iemand waarvan meer verantwoordelijkheid verwacht moet worden. En stop met dit soort topics.

Gesloten