LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 175 euro voor fotoshoot bij model agency

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mevrouw E

175 euro voor fotoshoot bij model agency

Ongelezen bericht door mevrouw E »

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb mezelf aangemeld als model bij Galucci model agency, ik ben op een intakegesprek geweest. Toen hebben we een afspraak ingepland om een fotoshoot te houden.]Maar als ik aangenomen wordt moet ik een bedrag van 175 euro betalen. Men heeft mij uitgelegd dat dit de kosten van de visagist, fotograaf en administratiekosten zijn. Nu is mijn vraag is gebruikelijk voor een model agency? Is het verstandig om dit te doen?

Hopelijk krijg ik een reactie!

Met vriendelijke groet,

Mevrouw E
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2018 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

mahadma

Re: 175 euro voor fotoshoot bij model agency

Ongelezen bericht door mahadma »

Als een buro ècht in je geïnteresseerd is, betaal je niet voor de foto's.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

mahadma schreef:Als een buro ècht in je geïnteresseerd is, betaal je niet voor de foto's.
Genoeg wannabe modellen die dat wel doen. Dus zo houden we het cirkeltje rond. Een portfolio aanleggen kost tijd en geld. Ben je zelf goed met make-up, dan kun je dat ook zelf.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Revoked schreef:
mahadma schreef:Als een buro ècht in je geïnteresseerd is, betaal je niet voor de foto's.
Genoeg wannabe modellen die dat wel doen. Dus zo houden we het cirkeltje rond. Een portfolio aanleggen kost tijd en geld. Ben je zelf goed met make-up, dan kun je dat ook zelf.
Waarom moet je als je aangenomen wordt zelf deze kosten dragen? Dat is hetzelfde als een kantoorbaan waarbij je je eigen bureau, bureaustoel of computer moet aanschaffen.

mevrouw E

Ongelezen bericht door mevrouw E »

Maar ze zijn een van de beste modellenbureaus van Nederland volgens TMC klik op de link voor meer informatie http://themodelconvention.com/nederland/nl/bureaus/. Dus heb geen idee wat ik moet doen!

Mark1992

mevrouw E schreef:Maar ze zijn een van de beste modellenbureaus van Nederland volgens TMC klik op de link voor meer informatie http://themodelconvention.com/nederland/nl/bureaus/. Dus heb geen idee wat ik moet doen!
Volgens mij kan iedere agency zich daarvoor aanmelden, mits je betaald, aangezien dit benoemd staat:

*aanwezigheid van bureaus kan nooit 100% gegarandeerd worden. Externe factoren kunnen de oorzaak van last minute wijzigingen zijn.

Ik zou niet betalen om ''kans'' te maken op een modellencarrière. Wanneer een agency interesse heeft in jouw dan zullen ze ook in jouw investeren qua make-up en begeleiding. Het werkt niets anders dan bij een kantoor waarbij cursussen of opleidingen worden aangeboden aan potentiële medewerkers.

mahadma

mevrouw E schreef:Maar ze zijn een van de beste modellenbureaus van Nederland volgens TMC klik op de link voor meer informatie http://themodelconvention.com/nederland/nl/bureaus/. Dus heb geen idee wat ik moet doen!
Gewoon niet betalen, vergeet niet dat er van de 18.000.000 NL bewoners, dus afgerond 8 à 9 miljoen vrouw zijn en daarvan dromen (en meestal blijft het bij dromen) van een top modellen carriere. De kans dat net precies u de nieuwe Dautzen wordt is kleiner dan nihil. Dus succes maar besteed er geen geld aan. Het gros van de buro'tjes zijn geldhaaien.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

mevrouw E schreef:Dus heb geen idee wat ik moet doen!
Je hebt 2 keuzes:
- Betalen
- Niet betalen

Doe je de eerste keuze, dan is de volgende stap of je het ooit gaat terugverdiend. Dat zal de toekomst uitwijzen. Welkom in de wereld van de fotomodellen, een droom van bijna elk meisje....

Doe je keuze twee, kijk uit naar een baan waar je geen entreegeld hoeft te betalen. En dat is opvallend vaak het geval.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

BL2 schreef:
mevrouw E schreef:Dus heb geen idee wat ik moet doen!
Je hebt 2 keuzes:
- Betalen
- Niet betalen

Doe je de eerste keuze, dan is de volgende stap of je het ooit gaat terugverdiend. Dat zal de toekomst uitwijzen. Welkom in de wereld van de fotomodellen, een droom van bijna elk meisje....

Doe je keuze twee, kijk uit naar een baan waar je geen entreegeld hoeft te betalen. En dat is opvallend vaak het geval.
Achter de kassa bij de Lidl misschien?

Je kunt best modellenwerk doen, of in ieder geval verkennen of dat iets is wat je ligt. Dat kan zonder dat je het in je hebt 'de nieuwe Doutzen' te worden. 99,99 % van de modellen is volstrekt onbekend bij het grote publiek.
Op zich is er niets mis mee om te investeren in jezelf.
Is dat 175 euro waard? Ik weet het niet. Is het deze 175 euro waard? Geen idee.
Maar het simpele feit dat iets kosten met zich meebrengt, is geen reden om het af te wijzen.
Al lijken velen dat hier wel te denken.

mahadma

Los van alles, de romantiek van het modellen werk staat hoog, echter het is afzien, kijk eens naar Holland Next Topmodel, daar wordt u de waarheid getoond, als model ben je de duurste levende kledinghanger en moet je je alles laten welgevallen, alles doen onder elke situatie en geen commentaar geven.

Mark1992

tttlocke schreef: Maar het simpele feit dat iets kosten met zich meebrengt, is geen reden om het af te wijzen.
Dat komt omdat modellenbureau's bekend staan voor het vragen van geld waar veel modellen vervolgens weinig of nooit meer iets van horen. Het enige dat het bureau hoeft aan te geven is; ''sorry maar er was geen interesse''. Hierdoor wordt de drempel voor veel meisjes/vrouwen ''laag'' gelegd, doordat het bedrag niet uitermate hoog is, maar ook niet te laag. Dit is één van de redenen dat er zoveel bureau's zijn. Het is simpelweg makkelijk geld verdienen, als je betaald, dan kun je model worden. Op zich de omgekeerde wereld toch? De meeste modellen worden toevallig ''ontdekt'', net als Doutzen. Ga er maar niet van uit dat Doutzen een x bedrag heeft moeten betalen om model te worden.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

tttlocke schreef: Maar het simpele feit dat iets kosten met zich meebrengt, is geen reden om het af te wijzen.
Een goede werkgever betaald deze kosten zelf, en krijgt in ruil daarvoor inzicht of het een goede werknemer/ster zal zijn.
Toen ik ging werken koste mijn keuring rond de E 2000,-. Ik bleek geschikt te zijn was de info welke mijn werkgever daar voor in ruil kreeg. Mijn opleiding kost rond de E 100.000,-
Gelukkig hoefde ik geen cent te betalen, maar kreeg wel salaris.

De E 175,- is gewoon een drempel, immers anders laat iedereen zich inschrijven, en het werkt ook nog. Er zijn gewoon veel te veel kandidaten.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dit staat op hun site:
"Inschrijving
Indien je zelf beschikt over goed, divers en professioneel fotomateriaal, ontvang je van ons de inschrijfformulieren. Zodra alle gegevens compleet zijn, kunnen wij overgaan tot inschrijving in ons modellenbestand. Inschrijving bij Galucci is gratis. "

Je mag dus zelf ook ergens anders een fotoshoot laten maken, lijkt me logisch dat ze een portfolio van je vragen als je hiermee wilt doorgaan.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

BL2 schreef:[
Een goede werkgever betaald deze kosten zelf, en krijgt in ruil daarvoor inzicht of het een goede werknemer/ster zal zijn.
Toen ik ging werken koste mijn keuring rond de E 2000,-. Ik bleek geschikt te zijn was de info welke mijn werkgever daar voor in ruil kreeg. Mijn opleiding kost rond de E 100.000,-
Gelukkig hoefde ik geen cent te betalen, maar kreeg wel salaris.

De E 175,- is gewoon een drempel, immers anders laat iedereen zich inschrijven, en het werkt ook nog. Er zijn gewoon veel te veel kandidaten.
U moet bij modellenwerk niet te veel denken in termen van 'werkgever' en 'werknemer'. Zo werkt het daar niet.

Gesloten