| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 21% btw verhoging en vaste abonementen
21% btw verhoging en vaste abonementen
Per 1 oktober 2012 word de btw verhoogd naar 21%.
Nu ben ik eens gaan kijken naar de vaste abonementen van de televisie en telefonie.
Nu heb ik in augustus mijn contract van t-mobile veranderd en nu geven ze aan dat ze het tarief gaan verhogen naar 21% btw. Dat betekend dat er +/- €0,50 bijkomt op mijn abonementskosten.
Nu is dat niet zoveel, maar mijn vraag is of dat wettelijk mag. Je hebt tenslotte getekend voor een vast bedrag per maand.
Nu ben ik eens gaan kijken naar de vaste abonementen van de televisie en telefonie.
Nu heb ik in augustus mijn contract van t-mobile veranderd en nu geven ze aan dat ze het tarief gaan verhogen naar 21% btw. Dat betekend dat er +/- €0,50 bijkomt op mijn abonementskosten.
Nu is dat niet zoveel, maar mijn vraag is of dat wettelijk mag. Je hebt tenslotte getekend voor een vast bedrag per maand.
Re: 21% btw verhoging en vaste abonementen
Niet correct, er komt 0.50 bij op de BTW geheven OVER de abonnementskosten, dit is een door de overheid geheven "toeslag'.Dat betekend dat er +/- €0,50 bijkomt op mijn abonementskosten.
Je abonnementskosten blijven dus gelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Omzetbelasting
Dat begrijp ik, maar is het er nu dan al helemaal door dat er 21% word berekend i.p.v. 19% per 1 oktober?
En voor welke diensten gaat dit allemaal gelden en welke niet?
-
rozemarijntje
zoek eens hier tussen de topics er zijn er al heel wat van geweest afgelopen tijd.
ja en het mag gewoon,het is namelijk wettelijk.
Zo word het trouwens ook niet in het contract omschreven
Onder welke topics als ik zo vriendelijk mag vragenrozemarijntje schreef:zoek eens hier tussen de topics er zijn er al heel wat van geweest afgelopen tijd.
Niet alleen op diensten, op ALLES wat je koopt, behalve levensmiddelen (die onder het 'lage' tarief vallen) en boeken.
De tarieven, dus de abonnementskosten worden niet verhoogd, maar de BTW!
En ja, dit is een beslissing wat alleen de overheid kan en mag toepassen, en niet de providers.
En ja, dit is een beslissing wat alleen de overheid kan en mag toepassen, en niet de providers.
Hoe dan wel?Manja1 schreef:Zo word het trouwens ook niet in het contract omschreven
Hier heb je wat leesvoer over de BTW-verhogingtopics.Manja1 schreef:Onder welke topics als ik zo vriendelijk mag vragenrozemarijntje schreef:zoek eens hier tussen de topics er zijn er al heel wat van geweest afgelopen tijd.
http://www.trosradar.nl/zoeken/?search% ... %5Bp%5D=69
Manja1 schreef:Per 1 oktober 2012 word de btw verhoogd naar 21%.
Tuurlijk mag dat, anders zou niemand dat beetje bij moeten betalen.
Waarschijnlijk wel in de algemene voorwaarden.Manja1 schreef:Zo word het trouwens ook niet in het contract omschreven
Tariefsverhogingen als gevolg van door de overheid opgelegde maatregelen mogen ze altijd doorvoeren.
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... oorwaarden
Voor alles waar voorheen 19% BTW op zat. In principe wordt het nieuwe tarief 21% voor alles muv de producten en diensten waar 6 % voor geldt. Dat laatste zijn zaken als o.a. levensmiddelen.Manja1 schreef:Dat begrijp ik, maar is het er nu dan al helemaal door dat er 21% word berekend i.p.v. 19% per 1 oktober?
Dit nieuwe tarief gaat zoals u al gemerkt hebt oa gelden voor telecomabo's en ook bv TV en internetabo's, energie etc. Daarnaast op heel veel producten.
Via deze link kunt u een en ander nalezen over de BTW tarieven op verschillende zaken.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... en_21_btw/
Als vast tarief per maand incl. btw. Maar dat veranderd dus. Daar zullen ze vast al wel wat op gevonden hebbenFaye1971 schreef:Hoe dan wel?Manja1 schreef:Zo word het trouwens ook niet in het contract omschreven
Dank jullie wel. Is al een heleboel meer duidelijk.
Gaat het nieuwe kabinet het nu alsnog doorvoeren....?
Precies, de BTW verandert, niets meer en niets minder.Manja1 schreef:Als vast tarief per maand incl. btw. Maar dat veranderd dus. Daar zullen ze vast al wel wat op gevonden hebbenFaye1971 schreef:Hoe dan wel?Manja1 schreef:Zo word het trouwens ook niet in het contract omschreven
Ze, je provider T-Mobile, kan hier niets aan doen.
Nieuwe kabinet??????? Het is al besloten door het huidig kabinet. Per 1 oktober 2012 zal dit ingaan.Manja1 schreef:Dank jullie wel. Is al een heleboel meer duidelijk.
Faye1971 schreef:Nieuwe kabinet??????? Het is al besloten door het huidig kabinet. Per 1 oktober 2012 zal dit ingaan.Manja1 schreef:Dank jullie wel. Is al een heleboel meer duidelijk.
Welk nieuw kabinet ??Manja1 schreef:Dank jullie wel. Is al een heleboel meer duidelijk.
Voordat de formatie hiervan eens rond is, is de nieuwe BTW allang en breed ingevoerd. Dan gaan ze het echt niet zomaar terugdraaien. Dan zou heel ondernemend nederland ook weer op de achterste poten staan. Weer alles aanpassen.. Nee da's veel te duur.
-
rozemarijntje
denk dat ts bedoeld,omdat het besloten is door ons kabinet wat al gevallen was(zo geheten kunduz ?akkoord),of het nu wel of niet doorgaat...ja denk het wel.
als ze ergens geld vandaag kunnen halen doen ze het,voor als nog gaat het door....?
we zullen zien wat het gaat worden, las wel dat sommige winkeliers het pas per januari ingaan voeren??
als ze ergens geld vandaag kunnen halen doen ze het,voor als nog gaat het door....?
we zullen zien wat het gaat worden, las wel dat sommige winkeliers het pas per januari ingaan voeren??
Een demissionair kabinet kan best veel beslissen en regelen, zolang er maar een meederheid in de Kamer is. Of die meerderheid nu uit de oppositie komt of het kabinet maakt niet uit. Anders zou een land maandenlang onbestuurbaar zijn in voorkomende gevallen zoals nu de afgelopen tijd.rozemarijntje schreef:denk dat ts bedoeld,omdat het besloten is door ons kabinet wat al gevallen was(zo geheten kunduz ?akkoord),of het nu wel of niet doorgaat...ja denk het wel.
Alleen een kabinet dat ook daadwerkelijk wil veranderen heeft een meerderheid nodig aan zetels in de kamer om ook wat van de grond te krijgen anders is de kanst groot dat de oppositie ideeën afschiet. Politiek is ook om zelf te realiseren dat goede ideeën er komen en bij de volgende verkiezingen roepen "kijk dat hebben wij geregeld".
Dat roepen ze misschien en mogelijk passen ze ook de prijzen nog niet aan naar de nieuwe BTW maar nemen ze het prijsverschil eventjes zelf voor lief. Maar zij kunnen niet bepalen wanneer ze dat zomaar eventjes gaan invoeren. Op de BTW aangifte voor de belastingdienst moeten ze op alles na 1 oktober gewoon 21% afdragen cq verrekenen met de betaalde btw.rozemarijntje schreef: .. las wel dat sommige winkeliers het pas per januari ingaan voeren??