LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 cent postzegels

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Henri8888

5 cent postzegels

Ongelezen bericht door Henri8888 »

Onze grote vriend TNT Post heeft haar tarieven verhoogd van 0,39 naar 0,44 cent.
Kwam erachter dat ik nog de nodige oude zegels had liggen.
Dus ik naar het Postkantoor: Ze hebben helemaal geen enkele 5 cent postzegels meer op vororaad en het kan nog wel 1 tot 2 weken duren voordat ze weer beschikbaar zijn.
De dame om uitleg gevraagd wat te doen ? Antwoord: Jammer maar helaas.
Dus tot die tijd kan ik geen normale brief meer vesturen !!!
Wat een vervelend bedrijf: Wel de tarieven verhogen maar niet de mogelijkheden bieden om juiste bedragen te plakken.
:(

Lieske1958

Re: 5 cent postzegels

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Volgens mij kun je gewoon postzegels van € 0,44 kopen.
En plakken dus.
Als die andere van € 0,05 binnenkomen ga je die gebruiken.

Niet zo moeilijk doen.

lucrecia

Ongelezen bericht door lucrecia »

Volgens mij kun je gewoon postzegels van € 0,44 kopen.
En plakken dus.
Dat klopt.... alleen worden ze per 10 verkocht dus dat is €4,40
Loop je dan met de rest rond zonder het nodig te hebben

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dus je verstuurt de rest van je leven geen post meer? Ik heb standaard minimaal 10 postzegels in huis. Ze liggen mij niet in de weg en ik gebruik ze toch wel gedurende het jaar.

Kortom, je kunt ook problemen maken als het niet nodig is.

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat snap ik dus ook niet. Ik heb liever een voorraadje in huis dan dat ik iedere keer in de rij moet gaan staan bij het postkantoor voor 1 postzegel. Veel handiger.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Op Vara Kassa was te zien dat een 5 €ct postzegel gewoon uit een printertje te voorschijn kwam, een printertje waar zij allerlei postzegelwaarden mee kunnen uitprinten.

Ja, 't mag niet volgens hun nieuwe orders maar.....'t kan dus wel !!!
En dat is dus ook min of meer een vorm van oplichting

meent Grootvader

Dilbert29

Dat het kan wil niet altijd zeggen dat het mag. Als de regels van het bedrijf voorschrijven dat het niet mag dan mag het dus ook niet. Kunnen heeft daar niets mee te maken.

Om dan maar meteen met woorden als oplichting en dergelijke te gaan gooien vind ik te ver gaan.

lucrecia

Ongelezen bericht door lucrecia »

Ik stuur inderdaad niet zoveel post per jaar, kerstkaartjes regel ik ook al via internet dus ik vind het geld verspilling. Ik koop het liever op het moment dat ik het nodig heb, en niet gedwongen een velletje kopen.

Dilbert29

Tsja dat kan, dat is je eigen keuze. Maar je begrijpt dan dus ook dat TPG Post daar natuurlijk geen rekening mee kan houden. Op die manier heeft iedereen zijn eigen wensen en eisen, het is onmogelijk om daar allemaal aan te voldoen.

s i m o n e

Ongelezen bericht door s i m o n e »

TPG Post

Goh, kunnen we Dilbert zowaar op een foutje betrappen!

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

In elk normaal land kan je je post laten wegen en een postzegel kopen.
:roll:

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Voor zover ik weet is Nederland inderdaad het enige land dat moeilijk doet over het aantal postzegels dat je minimaal moet kopen.

Klant is koning, dus als ik 1 postzegel wil kopen en het ervoor over heb om daarvoor in de rij te staan, moet ik die mogelijkheid hebben.

Dan kunnen anderen dat gezeur vinden, maar ik bepaal als klant wat ik wil kopen, en als de zegels per stuk geplakt kunnen worden, moet het ook mogelijk zijn ze per stuk te kopen.

Jaren geleden is eens door Ed Nijpels gezegd, dat hij een eind wilde maken aan het gebundeld verkopen van veel artikelen. Dat gebeurde onder meer met zeep, tandpasta en nog een zooi artikelen. Daarbij kwam nog iets extra's kijken, die dingen werden allemaal driedubbel verpakt: een tube, een doosje en een cellofaan.

Als je de lijn doortrekt, dien je ook een postzegel per stuk te kunnen kopen. Ik kom vaak in Belgie en Duitsland, daar kun je precies de hoeveelheid kopen die je als klant wenst.

Het is onzin om te veronderstellen dat het niet mag: een postzegel van 5 cent uitprinten. Het is een kwestie van service geven, en dat is nergens verboden.

Gesloten