LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aaangetekend verstuurt, iemand anders voor getekend.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
swiftgs93

Aaangetekend verstuurt, iemand anders voor getekend.

Ongelezen bericht door swiftgs93 »

Goedenmiddag,

Vorige week heb ik een brief verstuurd aangetekend verstuurt met handtekening retour naar mijn werkgever ivm een arbeidsconflict.

Duidelijk vermeld Dhr. .......
Krijg ik de handtekening retour zie ik dat zijn dochter heeft getekend, haar naam en handtekening! Zijn dochter woont niet eens op het adres waar de brief naar toe is gestuurd!

Nou heb ik volgens mij juridisch nog geen poot om op te staan, hij kan natuurlijk beweren dat hij de brief nooit heeft gezien. Hij heeft er natuurlijk ook niet voor getekend.

Ik heb via de site van TNT post een klacht gemeldt maar dat ik al 2 weken geleden, niks meer van gehoord.

Wat denken jullie heb ik nou 8 euro 15 weg gegooid of kan ik dat nog terug vragen? - 44 cent voor een postzegel.

A.Warnaar

Re: Aaangetekend verstuurt, iemand anders voor getekend.

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

Hij is aangekomen en in ontvangst genomen. Dit kun je ook zien op de track en trace pagina. Die zou ik even opslaan in word dan heb je een extra bewijs dat hij is aangenomen.

Mocht het mogelijk zijn zou ik de brief ook nog ff faxen. Dan heb je een afleveringsrapport :wink:

Slordig van TNT dat wel

swiftgs93

Ongelezen bericht door swiftgs93 »

Ik kan wel bewijzen dat hij is aangekomen en in ontvangst is genomen dat is het probleem niet. Ik kan alleen niet aantonen dat mijn werkgever hem heeft ontvangen. En dat moet ik kunnen aantonen in een eventuele rechtzaak. Nu is het zijn woord tegen het mijne. Dan had ik de brief net zo goed met de gewone post kunnen versturen, daarom ben ik van mening dat ik 8,15 (-44 cent) voor niks heb uitgegeven.

Of zie ik dat verkeerd

A.Warnaar

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

dat hoef je ook niet aan te tonen. Je kunt aantonen door track & trace dat de brief in ontvangst is genomen. Dat is voldoende.

Ik heb toevallig ook een arbeidsconflict met mijn werkgever.

Ik heb verschillende aangetekende brieven verstuurd. Ze zijn ook niet door hem persoonlijk aangenomen. Zowieso een aangetekende brief ook altijd per gewone post versturen.

Je zou hem ook de brief nog kunnen mailen en faxen. Dan moet hij hem toch echt wel krijgen. Als je mailt vraag om een ontvangstbevestiging en leesbevestiging.

Ik vind dat je je geld niet heb weggegooid.

eentje

Ongelezen bericht door eentje »

Je hebt geen geld weggegooid. Het gaat er om dat de brief op zijn adres terechtgekomen is, niet of hij voor de brief getekend heeft.

krieno

Ongelezen bericht door krieno »

Het is heel gebruikelijk dat voor een bedrijf iemand anders tekend voor aangetekende brieven, toen ik nog voor een ander bedrijf werkte hield ik altijd de post op, en was ik gemachtigd door de werkgever om de aangetekende post in ontvangst te nemen, dus op alle stukken stond mijn naam en handtekening, dus op zich is dat vrij gebruikelijk
DE directeur of eigenaar hoeft dus op zich niet zelf alles in ontvangst te nemen, of zelf te tekenen

Gesloten