pipiladderkous schreef:Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ik heb hier nog 3 andere kinderen die hun huiswerk moeten maken. Tegenwoordig is dat vaak op de computer.
Hij heeft broertjes en geloof maar dat hij er achter komt. Tjonge ik krijg bijna het idee dat mijn kind dit als enigste doet en het voor de rest allemaal van die meegaande schatjes zijn
Dan is het dus zaak om toch te zorgen dat de drie andere kinderen hun huiswerk kunnen maken, maar dat nr. vier niet bij de computer kan.
Als de computer in een aparte kamer staat moet als de drie hun huiswerk af hebben de kamer op slot, of de computer moet in een secretaire die op slot kan.
Er zijn echt oplossingen te vinden, je moet alleen een beetje creatief zijn.
pipiladderkous schreef:Vind je? Dus internetbedrijven hebben geen verantwoordelijkheid? Spijtig, ik ben het niet met je eens! Na herhaaldelijk verzoek ons IP te blokkeren mag ik toch hopen dat ze een beetje meedenken.
U ziet het verkeerd.
Een slijterij kun je ook niet verwijten dat mensen met een alcoholprobleem daar drank halen!
Dit is een legaal bedrijf en het is inderdaad UW zorg om te voorkomen dat u failliet gaat, omdat u uw kind niet in hand heeft.
Daar is een bedrijf inderdaad niet verantwoordelijk voor.
pipiladderkous schreef:Dat kan hij wel. Door te zorgen dat het alleen met Ideal of Paypal kan, dat hebben kinderen meestal niet.
En hoe snel kan een kind een paypal account aanmaken?
En dan zeuren dat dat nog te makkelijk is?
Punt is, dat niemand verantwoordelijk is voor het gedrag van uw kind behalve uw kind en u (en eventueel uw partner).
Dat u blijft roepen dat het bedrijf verantwoordelijkheid heeft in deze is geen goed voorbeeld voor uw kinderen.
Het is namelijk UW verantwoordelijkheid.
pipiladderkous schreef:Ja, lijkt me vrij normaal als hij zijn slaapkamer uit kan
, en Habbo is niet de enigste hoor. Je hebt ook Runescape enz waar je credits van kan kopen via telefoon.
Dat hij zijn slaapkamer uit kan lijkt me logisch.
Ik heb het over de voordeur.
En als er bedrijven zijn waar het via de telefoon kan, is het dus zaak om te zorgen dat óf die nummers niet gebeld kunnen worden vanuit huis, óf de jonge man geen telefoon tot zijn beschikking heeft.
pipiladderkous schreef:Dus als jou kinderen verslaafd raken is dat ook je eigen schuld?? Want dat is dit nl ook. Dan is dat dus jou verantwoordelijkheid en niet die van de dealers/overheid of wie dan ook. Jij hebt dan niet opgelet nl. heel apart.
Dus nu is hij verslaafd?
En ja, als je kind verslaafd raakt, is dat NIET de schuld van de overheid, NIET de schuld van de dealer, maar echt die van het kind en de ouders.
Een slijterij kan toch ook niet aangeklaagd worden omdat mensen alcoholist worden?
Die is daar toch niet verantwoordelijk voor?
Zoek hulp voor uw zoon als hij verslaafd is!
Die is er.
En zorg dus dat hij geen credits meer kán kopen.
Dat is niemands verantwoordelijkheid dan die van u.
U bent zijn ouder.
P.S.
Als uw kind iets steelt uit de winkel, roept u dan ook dat de winkel medeschuldig is, omdat uw kind er bij kan?
En omdat het allemaal zo mooi uitgestald staat?
Nee toch hoop ik?