Wij hebben sinds 3 jaar weer een eigen auto. Ik wilde een verzekering afsluiten en heb hierbij de hulp ingeroepen van Independer. Zij hadden mij aangemeld bij Verzekeruzelf. Een paar dagen later belde Independer mij op met de mededeling dat onze aanvraag geweigerd werd.
Verzekeruzelf had geen reden opgegeven bij Independer, alleen dat ik een verhoogd risico was voor de verzekeraar

Ik heb een mail gestuurd naar Verzekeruzelf met het verzoek om mij de exacte reden van weigering mede te delen. Hierop kreeg ik na 7 dagen

Wij hebben uw aanvraag afgewezen vanwege uw leeftijd in combinatie met het aantal schadevrije jaren.
Dit is de letterlijke tekst van de email die ik ontving.
Nu schijnt dat mijn schadevrije jaren automatisch zijn vervallen omdat wij een aantal jaren geen auto hadden. Wij hadden al behoorlijk wat schadevrije jaren opgebouwd, maar het zure hiervan is, dat ik nu geweigerd ben voor een verzekering. Zij zijn alleen per mail te bereiken en niet telefonisch. Ik begrijp nu ook waarom. Vermijden van lastige vragen natuurlijk waarom dingen gebeuren zoals bovenstaand. Ik vind dit te zot voor woorden. Zij kunnen zo nagaan dat ik altijd schadevrij gereden heb en dan komen ze met zo'n belachelijk verhaal.
Inmiddels is mijn auto uiteraard wel verzekerd want ik ga natuurlijk niet onverzekerd rond rijden, maar dit is ronduit discriminatie!
Vriendelijke groet,
Heidi Appelmelk