LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement opzeggen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hirihiri123

Abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door hirihiri123 »

Ik heb veel gedonder gehad met de Stentor. Dit jaar al twaalf keer gebeld, de krant was niet op tijd. Er staat in de "leveringsvoorwaarden "dat de krant voor 07.00, doordeweeks, en zaterdags voor/om 08.00 uur in de bus moet liggen.
Op 1 oktober was de krant er om 12.00 uur nog niet.

Het abonnementsgeld was de 27e september via automatische incasso afgeschreven.

Ik heb naar de Stentor gemailt dat ik per 1 oktober , dus per direct, het abonnement , opzeg.
Dus zeg maar voor het laatste kwartaal.
Na over en weer gebeld te hebben, had inmiddels mijn geld ad. 75,25€ terug laten boeken. Ik wil die krant niet meer, de Stentor leeft hun "leveringsvoorwaarden "NIET nagekomen.
Nu zeggen zij dat ik dan wel een aanmaning zal krijgen..........

Wie heeft dit ook meegemaakt of iemand die kan zeggen, wat MIJN rechten zijn in dit onderhavige geval?

Jolijn

Re: Abonnement opzeggen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Stagnatie bezorging
In geval de bezorging bij Abonnee stagneert, wordt desbetreffende Abonnee verzocht Uitgever hiervan op de hoogte te stellen. In geval juiste bezorging door Uitgever niet op korte termijn bewerkstelligd kan worden, verplicht Uitgever zich hiervan mededeling te doen aan haar Abonnee.
Restitutie van abonnementsgelden vindt enkel plaats, indien het dagblad minimaal drie achtereenvolgende verschijningsdagen niet is bezorgd door omstandigheden die niet vallen onder overmacht aan de zijde van Uitgever en niet te wijten zijn aan Abonnee. Omstandigheden die te wijten zijn aan Abonnee zijn onder meer het niet voldoen door Abonnee aan zijn verplichtingen, zoals opgenomen in deze algemene voorwaarden (zie Verplichtingen Abonnee). Restitutie van abonnementsgelden geschiedt door middel van terugstorting of creditering op de vervolgnota.

Beëindiging abonnement
Beëindiging van het abonnement voor onbepaalde tijd is uitsluitend mogelijk per einde van de betaalperiode. De opzegging dient schriftelijk, per e-mail of telefonisch te geschieden en ten minste vier weken vóór afloop van de betaalperiode van het abonnement bij Uitgever te zijn ontvangen. Bij gebreke van tijdige opzegging wordt de Overeenkomst geacht stilzwijgend te zijn voortgezet voor een zelfde periode tegen gelijkluidende condities. Een Overeenkomst aangegaan voor een bepaalde tijd eindigt automatisch na verloop van de overeengekomen periode, tenzij anders overeengekomen.

Overmacht; aansprakelijkheid
In alle gevallen van overmacht, waardoor bezorging buiten schuld van Uitgever achterwege blijft, is Uitgever, zolang de verhindering blijft bestaan, niet gehouden tot nakoming en heeft Abonnee geen recht op restitutie van abonnementsgelden. Onder overmachtsituatie wordt onder meer verstaan: staking bij Uitgever c.q. door derden; gebrek aan grondstoffen, zowel bij Uitgever als bij derden, die door Uitgever betrokken zijn bij de uitvoering van haar activiteiten.
Behoudens het geval dat er sprake is van opzet of grove schuld van de zijde van de Uitgever, is Uitgever niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook, ontstaan door het niet, niet tijdig of onjuist bezorgen van het dagblad. Een en ander behoudens verplichting tot nabezorging en het recht van Abonnee om onder bepaalde, hierboven aangegeven omstandigheden, (gedeeltelijke) restitutie van abonnementsgelden te verzoeken.

Het niet nakomen van de leveringsvoorwaarden van de Stentor heb je denk ik niet schriftelijk kenbaar gemaakt?
Dan zul je toch nog een periode moeten uitzitten, lijkt me.

hirihiri123

Ja, dat heb ik wel gedaan, 1 oktober 2011 per email...........

Jolijn

Ik bedoelde eerder dan bij je opzegging.
Al eerder ergens in dit jaar, zodat het naar de Stentor toe duidelijk op schrift staat en ze voor verbetering kunnen zorgen.
Ik snap wel dat je vaak gebeld hebt, maar dat zal niet voldoende zijn.

hirihiri123

Nee, geen eerdere opzeggingen gedaan, wel zeker wel twintig maal gebeld afgelopen jaar en ze boden dan hun exuses aan, maar daar koop ik niks voor, ik wil gewoon de krant OP TIJD in de bus. Als wij weer eens een keertje hadden gebeld, gaat het weer twee a drie dagen goed en dan is het weer mis.............weer gebeld en weer het zelfde, een paar dagen op tijd............weer bellen etc.etc.

Jolijn

Je krijgt de krant nog wel bezorgd nu?
(op tijd en elke dag)

hirihiri123

ja, maar heb gezegd dat ik dat NIET meer wil, en is OOK WEER NIET op tijd...............

Bellen doe ik niet meer, schiet ik toch niets mee op. Ja, ik kan de krant 2 weken GRATIS krijgen...........daar gaat het mij niet om, ik wil betalen voor een krant die op tijd komt..........

Gesloten