LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afschaf gratis betaalpas Postbank

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Gregoris »

Wij moeten nu 10,95 PER JAAR gaan betalen voor de (voorheen) gratis betaalpas.
Betaalpakketten van 18,= en 11,= worden afgeschaft en hiervoor in de plaats mogen wij nu allemaal meebetalen voor die mensen die B.V. in het buitenland willen pinnen e.d.
vroeger werden wij gelokt om een rekening te openen (met rente)
toen werd de rente afgeschaft en nu word er machtsmisbruik gemaakt van hun positie om iedereen 10,95 PER JAAR te laten betalen.
JE MOET TOCH GRATIS BIJ JE EIGEN GELD KUNNEN KOMEN???????
Dan maar GEEN pas maar ik moet wel gratis mijn geld op kunnen nemen wanneer ik daar behoefte aan heb!!!!!
[/b]

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Fiore »

waarom moet je daar gratis bij kunnen dan? Je kunt het ook thuis in een ouwe sok bewaren, of onder je matras.. hoef je niemand te betalen. Jij gebruikt een bank, en daar moet je voor betalen.

Ho
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2006 17:52

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Ho »

Bij Argenta spaarbank krijg je gratis een betaalpas en 0,5% rente op je internet betaalrekening spaarrekening zelfs 3.25% :roll:

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo???
hoe krijg jij je geld?
Ik krijg het van mijn baas op de bank gestort en die wil mij niet kontant uitbetalen!
Hoe krijg ik het dan in een ouwe sok?????

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Fiore »

ja da's toch echt jouw probleem.. dus omdat jouw baas het je niet contant wil uitbetalen, moet de bank je maar gratis een rekening ter beschikking stellen??

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Gregoris »

Fiore,
Zoals ik bovenstaand al heb aangegeven zijn wij EERST door de bank gelokt om je loon via de bank te ontvangen en er ook nog rente voor te krijgen,
toen werd de rente afgeschaft en nu word er machtsmisbruik gemaakt van hun positie om je ook nog eens te dwingen om te betalen voor je eigen geld!!!
Ik beschouw de wisseling van mening met FIORE nu als afgedaan>

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Fiore »

lol dat kun jij best zo beschouwen, maar als jij hier post, mag ik hier ook posten, of ik het nu met je eens ben of niet..
Jij wilt gewoon gratis gebruik maken van diensten die helemaal niet gratis hoeven te zijn..

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo Ho,
Bedankt voor je informatie!
Ik ga bij Argenta informeren en dan al mijn vrienden en kennissen adviseren om over te stappen! :lol:

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Nou, ik vind het ook belachelijk dat we nu ineens voor die passen moeten betalen. Wat denk je van oude mensen of mensen die van een minimum loon moeten leven en die nooit in het buitenland komen!! Daar is het toch een groot bedrag voor. Wat een onzin om te zeggen bewaar het maar in een oude sok, het is je eigen geld die je van de bank af wilt halen. Iedere instantie stort het geld op je girorekening dus je heb geen keus om die pas aan te schaffen om je verdiende geld eraf te halen! Ik heb totaal 6 pasjes dus dat is 65 euro per jaar!! :evil: Nog even, dan moeten we dalijk ook gaan betalen voor ieder bedrag wat er gestort word op de rekening!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Fiore »

je betaalt dan ook niet voor het hebben van je eigen geld, maar voor de diensten die de bank je verleent (jawel, die zijn er echt, ook als je niet in het buitenland pint)

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Gregoris »

Nogmaals Hallo Ho,
Ik heb het gezien, je hebt helemaal gelijk.
Als de Postbank dit doorzet ga ik naar Argenta.
Waarom kan de ene bank wel een gratis betaalpas geven PLUS nog eens rente op de BETAALREKENING en de ander (POSTBANK) niet.
:twisted:

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Wat denk je dat die banken met jouw geld doen? Beleggen en daar verdienen ze ook weer aan, dus kunnen ze dan een gratis wederdienst doen! :wink: Maar ik vind dit wel een onderwerp waar radar aandacht aan moet besteden. Zeker weten dat de postbank hier arme klanten door verliezen en de rijken overhouden.

Tiny01
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:41

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Tiny01 »

Hallo ikwil even reageren op die vrouw die zei dat je het dan maar in een ouwe sok moet doen.maar mijn man is afgekeurd en zit in de WAO,die sturen je geld naar de postbank,ik krijg dat niet in mijn handen.ik vind het belachelijk dat ik voor 2 passen moet betalen omdat we een gezamelijke rekening hebben,wij zitten op een minimum loon,en komen nooit in het buitenland,en voor een ander is 22 euro niet veel maar voor ons wel.ik vind dat mensen die veel naar het buitenland gaan dan maar moeten betalen, maar mensen met een minimum loon die nooit in het buitenland komen het gratis moeten krijgen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wat denk je van oude mensen of mensen die van een minimum loon moeten leven en die nooit in het buitenland komen!!
he ja laten we die er weer eens bijhalen. Dus omdat een paar mensen te arm of te gierig zijn om te betalen moet een bank zijn diensten maar gratis beschikbaar stellen.

Voor niets gaat de zon op, voor de rest moet je gewoon betalen. Welkom in de moderne maatschappij.

Ik vraag me af hoe lang Argenta dit nog gaat volhouden.....

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Fiore »

nou zeg, als je sommige dingen zo leest zou je er bijna spijt van krijgen dat je links hebt gestemd

waarom moeten mensen die hard werken toch altijd overal extra voor betalen, en mensen die minder te besteden hebben niets?
Er wordt toch genoeg meebetaald aan alles, door mensen die werken, moet ik dan ook nog voor andermans pasje betalen?
Bovendien, als je dan zo krap zit, snap ik ook niet zo goed waarom je dan niet bespaart door samen 1 pasje te nemen, maar ja, da's mijn visie.

Begrijp me goed, ik zou willen dat niemand in de wao zat of een uitkering nodig had, maar laten we wel eerlijk blijven zeg

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Is toch logisch dat die erbij betrokken worden. Alleen mensen die veel geld hebben zullen zeggen he laten we die er eens bij betrekken! En arme mensen hoeven geen gierige mensen te zijn!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik ben student en heb dus absoluut niet veel geld. Ik zit al jaren bij de ABN Amro en betaal dus ook al jaren voor alle diensten die ze mij verlenen. Mij hoor je niet klagen hoor, ik heb het er graag voor over.

Er is een verschil tussen arm en gierig, dat snap ik ook nog wel.

Tiny01
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:41

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Tiny01 »

Hallo ik wil even reageren op de mail van die man of vrouw,mijn man heb 40 jaar gewerkt en heb daardoor COPD gekregen,ik hoop voor u dat je nooit in deze situatie komt te staan,want anders zou je wel anders praten,en waarom moet ik 1 pas nemen,want dan moeten we iedere keer opletten dat als ik weg moet dat ik het pasje aan mijn man moet vragen of hij aan mij.en wat als hij naar het ziekenhuis moet voor controle en ik boodschappen moet halen dan heb hij en ik een pas nodig.en dan zal je wel zeggen dan ga je maar eerder of later boodschappen halen,maar dat slaat natuurlijk nergens op.maar ik vind het belachelijk dat je zegd dat je voor mij die pas betaald,hij heb er ook 40 jaar voor gewerkt zodat u het beter hebt.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door Fiore »

ik zeg nergens dat ik voor u die pas betaal, wel dat werkende mensen al voldoende betalen voor niet-werkenden. Als hij voor mensen met weinig inkomen gratis wordt, en voor ons niet, wordt de pas dus ook gratis voor een heleboel andere mensen, niet alleen voor u

en ik zeg ook niet dat u maar samen met 1 pasje moet doen, wel zeg ik dat als ik perse' op dingen zou moeten bezuinigen dat dat dan 1 van de dingen zou zijn waar ik op zou bezuinigen. waarom? omdat het kan, daarom.. op andere dingen kun je nu eenmaal niet bezuinigen, en hierop wel
Als het niet nodig is, vooral niet doen, maar u zei zelf dat het voor u een boel geld was

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: Afschaf gratis betaalpas Postbank

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Ten eerste:zijn er mensen die weinig te besteden hebben en ook erg hard werken! Ten tweede: mocht het zo zijn dat je ook zonder werk of wat dan ook komt te zitten er ook mensen zijn die voor jou moeten betalen! Ten derde: hebben al die oude mensen al voor jou hard gewerkt! Het is voor jou niet te hopen dat je ook in de situatie komt te zitten dat je weinig te besteden heb. Maar weet je, dan kan je pas een oordeel uitspreken. Ik vind wel dat je een beetje rekening kan houden met je medemens!

Gesloten