LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AH Thuisbezorgd kortingen: Het moment van koop?
-
AH Thuisbezorgd kortingen: Het moment van koop?
Als je op je “Appie” de boodschappen doet, zie je “realtime” allerhande kortingen. Echter, pas op het levermoment, waarop je thuis met PIN betaalt, weet je welke kortingen je ècht krijgt.
Dat betekent dat er geen duidelijkheid is. Je weet weliswaar per artikel tot wanneer welke korting ongeveer geldt, maar de telling klopt nooit.
Het resulteert in een situatie dat ik beloofde korting oftewel misloop, of producten uitprobeer omdat er korting op wordt beloofd die ik normaal niet zou kopen. Oftewel AH houdt alle kortingen voor zichzelf, lijkt het.
Is dat wel correct? Juridisch misschien, maar is het ook redelijk? Dat er zo’n onduidelijkheid / complexiteit / misinformatie / verwar-opolie is rondom mijn boodschapjes is, hoort dat “nu eenmaal bij home shoppen”?
Ik wil gewoon dat als ik tien flesjes 7up klik omdat er een 2=1 acties is, dat ik dan dan ook maar 5 hoef te betalen. En niet tien, omdat ik pas komende dinsdag thuiswerk en het dan kan laten bezorgen.
Voor mij voelt betalen en leveren als afhandelen van wat afgesproken hebben. En dat tussentijds bijstellen als een onjuiste uitvoering van onze afspraak.
Dat betekent dat er geen duidelijkheid is. Je weet weliswaar per artikel tot wanneer welke korting ongeveer geldt, maar de telling klopt nooit.
Het resulteert in een situatie dat ik beloofde korting oftewel misloop, of producten uitprobeer omdat er korting op wordt beloofd die ik normaal niet zou kopen. Oftewel AH houdt alle kortingen voor zichzelf, lijkt het.
Is dat wel correct? Juridisch misschien, maar is het ook redelijk? Dat er zo’n onduidelijkheid / complexiteit / misinformatie / verwar-opolie is rondom mijn boodschapjes is, hoort dat “nu eenmaal bij home shoppen”?
Ik wil gewoon dat als ik tien flesjes 7up klik omdat er een 2=1 acties is, dat ik dan dan ook maar 5 hoef te betalen. En niet tien, omdat ik pas komende dinsdag thuiswerk en het dan kan laten bezorgen.
Voor mij voelt betalen en leveren als afhandelen van wat afgesproken hebben. En dat tussentijds bijstellen als een onjuiste uitvoering van onze afspraak.
-
Re: AH Thuisbezorgd kortingen: Het moment van koop?
Het ligt er aan wanneer de koop gesloten is en wanneer er betaald is. Stel dat u nu een winkelmandje aanmaakt en daar wat producten in zet die nu in de aanbieding zijn, maar de winkelwagen open laat staan om er in de komende week nog meer bij te doen, tja, dan loop je kans dat acties afgelopen zijn.
Stel dat ik dit op zaterdag zou doen en de actieartikelen van die week in mijn wagentje leg en pas maandag verder ga wanneer er andere acties gelden, dan ben ik mijn eerdere korting kwijt. Vergelijk het met een fysieke winkel. Ik zie het prijskaartje op het schap, leg het product in mijn wagentje, maar bedenk mij dat ik die zaterdag niet kan betalen. Ik zet mijn wagentje aan de kant, kom maandag terug, dan betaal ik de prijzen van die maandag.
Maar als u op zaterdag de bestellen afrond, dan moet dat voor de prijzen zoals ze bij de artikelen staat. Als u dan besluit dat het maandag bezorgd moet worden, dan mag dat daar geen invloed op hebben.
Stel dat ik dit op zaterdag zou doen en de actieartikelen van die week in mijn wagentje leg en pas maandag verder ga wanneer er andere acties gelden, dan ben ik mijn eerdere korting kwijt. Vergelijk het met een fysieke winkel. Ik zie het prijskaartje op het schap, leg het product in mijn wagentje, maar bedenk mij dat ik die zaterdag niet kan betalen. Ik zet mijn wagentje aan de kant, kom maandag terug, dan betaal ik de prijzen van die maandag.
Maar als u op zaterdag de bestellen afrond, dan moet dat voor de prijzen zoals ze bij de artikelen staat. Als u dan besluit dat het maandag bezorgd moet worden, dan mag dat daar geen invloed op hebben.
De korting wordt bepaald door het moment van aflevering.
Als je vooraf al weet wanneer de bezorging moet zijn dan kun je die beter eerst een aflevermoment kiezen en daarna pas de artikelen gaan uitzoeken, je ziet dan de korting die op het aflevermoment geldt.
Als je vooraf al weet wanneer de bezorging moet zijn dan kun je die beter eerst een aflevermoment kiezen en daarna pas de artikelen gaan uitzoeken, je ziet dan de korting die op het aflevermoment geldt.
Wat u zegt, is onjuist. U weet wel degelijk vooraf of u die kortingen écht krijgt. Dat weet u namelijk zodra u uw levermoment gekozen heeft. De prijs ten tijde van de levering is bepalend. Zie onderstaande voorwaarde:Franciscus75 schreef: ↑08 sep 2018 10:46Als je op je “Appie” de boodschappen doet, zie je “realtime” allerhande kortingen. Echter, pas op het levermoment, waarop je thuis met PIN betaalt, weet je welke kortingen je ècht krijgt.
U kunt hoogstens wel een extra, onverwacht, voordeel hebben. Dat is het geval als artikelen tijdens het levermoment in de aanbieding blijken te zijn terwijl u dat bij het bestellen niet wist of kon weten.AH schreef:De aanbiedingen die op de site worden vermeld, gelden alleen voor bestellingen die binnen de periode waarvoor de aanbieding geldt worden geleverd.
Je weet precies tot wanneer de korting geldt en of jij daarvoor, gezien het gekozen levermoment, in aanmerking komt. Nogmaals, geen onduidelijkheid. Als de telling desalniettemin niet klopt, moet u klagen bij Albert Heijn.Franciscus75 schreef: ↑08 sep 2018 10:46Dat betekent dat er geen duidelijkheid is. Je weet weliswaar per artikel tot wanneer welke korting ongeveer geldt, maar de telling klopt nooit.
U loopt geen kortingen mis. De kortingen krijgt u alleen als u laat leveren tijdens de actieperiode. Dat is de afspraak. Als u de korting wilt, moet u een levermoment in de actieperiode boeken.Franciscus75 schreef: ↑08 sep 2018 10:46Het resulteert in een situatie dat ik beloofde korting oftewel misloop, of producten uitprobeer omdat er korting op wordt beloofd die ik normaal niet zou kopen. Oftewel AH houdt alle kortingen voor zichzelf, lijkt het.
Grote woorden, maar van onduidelijkheid is uit uw verhaal niets gebleken. Laat staan van misinformatie.Franciscus75 schreef: ↑08 sep 2018 10:46Is dat wel correct? Juridisch misschien, maar is het ook redelijk? Dat er zo’n onduidelijkheid / complexiteit / misinformatie / verwar-opolie is rondom mijn boodschapjes is, hoort dat “nu eenmaal bij home shoppen”?
Dan moet u een levermoment kiezen dat in de actieperiode valt.Franciscus75 schreef: ↑08 sep 2018 10:46Ik wil gewoon dat als ik tien flesjes 7up klik omdat er een 2=1 acties is, dat ik dan dan ook maar 5 hoef te betalen....
Ook als u niet thuiswerkt, maar gewoon thuis bent, kunt u het laten bezorgen. Het venster waarin AH bezorgt kan wel 15 uren van een dag omvatten. Daarnaast kunt u uw bestelling ook gewoon zelf even ophalen bij de Albert Heijn. En anders gaat u toch gewoon in de winkel boodschappen doen? Korting verzekerd.Franciscus75 schreef: ↑08 sep 2018 10:46...En niet tien, omdat ik pas komende dinsdag thuiswerk en het dan kan laten bezorgen.
De afspraak wordt gewoon nagekomen en zeker niet 'tussentijds bijgesteld'.Franciscus75 schreef: ↑08 sep 2018 10:46Voor mij voelt betalen en leveren als afhandelen van wat afgesproken hebben. En dat tussentijds bijstellen als een onjuiste uitvoering van onze afspraak.
Volgens mij maakt u een probleem van iets, dat er geen is.
Dat is dus onjuist.NeoDutchio schreef: ↑08 sep 2018 14:06...
"De aanbiedingen die op de site worden vermeld, gelden alleen voor bestellingen die binnen de periode waarvoor de aanbieding geldt worden geleverd. " (AH).
Als je gebruik wilt maken van een korting, moet je geen levermoment buiten de actieperiode kiezen.
Afgezien van de opmerking over het betalen, is dit het juiste antwoord. Ik heb in de Appie geen algemene voorwaarden gevonden, die dit anders zouden kunnen maken.NeoDutchio schreef: ↑08 sep 2018 14:06Het ligt er aan wanneer de koop gesloten is en wanneer er betaald is. Stel dat u nu een winkelmandje aanmaakt en daar wat producten in zet die nu in de aanbieding zijn, maar de winkelwagen open laat staan om er in de komende week nog meer bij te doen, tja, dan loop je kans dat acties afgelopen zijn.
-
Ik heb bewust het betalen erbij gezet aangezien je niet je winkelwagentje maandenlang open kan laten staan waardoor je achteraf kan zeggen dat de prijzen niet kloppen, of dat er ineens niets meer te leveren is als het gaat om tijdelijke aanbiedingen.
-
Heeft u deze kwestie al aan AH zelf voorgelegd? Volgens mij is het heel simpel: Het moment dat je hebt besteld is bepalend voor de kortingen. U sluit op het bestelmoment een overeenkomst met AH. De rest, namelijk betaal- en aflevermoment doen niet ter zake.
Het is ook goed om op te merken dat AH deze kortingen niet betaalt. Dat doen de leveranciers. Korting die AH van de leveranciers ontvangt maar niet doorberekent aan de klant is pure winst voor AH. Ook vanuit dat oogpunt is het niet redelijk om de korting voor de klant te berekenen op een ander moment dan het bestelmoment.
Het is ook goed om op te merken dat AH deze kortingen niet betaalt. Dat doen de leveranciers. Korting die AH van de leveranciers ontvangt maar niet doorberekent aan de klant is pure winst voor AH. Ook vanuit dat oogpunt is het niet redelijk om de korting voor de klant te berekenen op een ander moment dan het bestelmoment.
Die doen wel ter zake, want betaal- en aflevermoment en kortingen zijn onderdeel van de overeenkomst.Bob Schurkjens schreef: ↑08 sep 2018 16:57Volgens mij is het heel simpel: Het moment dat je hebt besteld is bepalend voor de kortingen. U sluit op het bestelmoment een overeenkomst met AH. De rest, namelijk betaal- en aflevermoment doen niet ter zake.
-
Als ik nu een meubelzaak binnenloop, een bank in de actie van € 500 voor € 250 en besluit deze te kopen, dan gaat dat voor de prijs zoals die er nu staat, dus € 250. Als ik afspreek dat de bank pas over 3 weken geleverd hoeft te worden en de actieprijs is alleen deze week geldig, dan betaal ik over 3 weken nog steeds € 250 en geen € 500. Overeengekomen is immers de prijs van € 250.joep873 schreef: ↑08 sep 2018 17:14Die doen wel ter zake, want betaal- en aflevermoment en kortingen zijn onderdeel van de overeenkomst.Bob Schurkjens schreef: ↑08 sep 2018 16:57Volgens mij is het heel simpel: Het moment dat je hebt besteld is bepalend voor de kortingen. U sluit op het bestelmoment een overeenkomst met AH. De rest, namelijk betaal- en aflevermoment doen niet ter zake.
Online ligt dat iets lastiger, want enkel in je winkelmandje stoppen is nog niet definitief. Maar als ik mijn winkelmandje nu definitief maak (dus de bestelling door zet), moet het ook voor die prijs geleverd worden.
Dan heeft jouw meubelzaak blijkbaar een andere kortingsregeling dan AH. Dat kan.NeoDutchio schreef: ↑08 sep 2018 17:24Als ik nu een meubelzaak binnenloop, een bank in de actie van € 500 voor € 250 en besluit deze te kopen, dan gaat dat voor de prijs zoals die er nu staat, dus € 250. Als ik afspreek dat de bank pas over 3 weken geleverd hoeft te worden en de actieprijs is alleen deze week geldig, dan betaal ik over 3 weken nog steeds € 250 en geen € 500.
Dat is reeds gedekt met dat er dan (nog) geen koop gesloten is. Er zijn situaties denkbaar waarin de koop wel al gesloten is maar er later wordt betaald. Het is namelijk onredelijk bezwarend om de volledige prijs vooraf te laten betalen. Ik heb de app hierop niet gecontroleerd en weet dus ook niet of AH deze regel overtreed.NeoDutchio schreef: ↑08 sep 2018 16:13Ik heb bewust het betalen erbij gezet aangezien je niet je winkelwagentje maandenlang open kan laten staan waardoor je achteraf kan zeggen dat de prijzen niet kloppen, of dat er ineens niets meer te leveren is als het gaat om tijdelijke aanbiedingen.
Dat doet alleen ter zake indien er bij is aangegeven dat de korting alleen geld indien er wordt bezorgt voor een bepaalde datum. Je kan niet ten tijden van de koop afspreken dat iemand korting krijgt en later eenzijdig bedenken dat iemand deze korting niet krijgt, vanwege de bezorgdatum.joep873 schreef: ↑08 sep 2018 17:14Die doen wel ter zake, want betaal- en aflevermoment en kortingen zijn onderdeel van de overeenkomst.Bob Schurkjens schreef: ↑08 sep 2018 16:57Volgens mij is het heel simpel: Het moment dat je hebt besteld is bepalend voor de kortingen. U sluit op het bestelmoment een overeenkomst met AH. De rest, namelijk betaal- en aflevermoment doen niet ter zake.
Maar wat is 'die prijs'? Het moet voor de prijs geleverd worden die is afgesproken. Je mag best afspreken dat een bepaalde prijs van toepassing is en dat eventuele kortingen afhankelijk zijn van het door de klant gekozen bezorgmoment. Dat moet AH dan wel op de correcte wijze communiceren en AH moet zorgen dat het ook juridisch waterdicht is. Daar wringt 'm mogelijk (waarschijnlijk?) de schoen.NeoDutchio schreef: ↑08 sep 2018 17:24Online ligt dat iets lastiger, want enkel in je winkelmandje stoppen is nog niet definitief. Maar als ik mijn winkelmandje nu definitief maak (dus de bestelling door zet), moet het ook voor die prijs geleverd worden.joep873 schreef: ↑08 sep 2018 17:14Die doen wel ter zake, want betaal- en aflevermoment en kortingen zijn onderdeel van de overeenkomst.Bob Schurkjens schreef: ↑08 sep 2018 16:57Volgens mij is het heel simpel: Het moment dat je hebt besteld is bepalend voor de kortingen. U sluit op het bestelmoment een overeenkomst met AH. De rest, namelijk betaal- en aflevermoment doen niet ter zake.
-
In de situatie die nu geschetst wordt heeft AH een vrijbrief om elke prijs te kunnen hanteren. Ze zeggen dat dit bakje aardbeien nu € 1,00 kost. Prijs is geldig tot 09-09-2018. Ik bestel het, maar wil het maandag 10-09-2018 pas geleverd hebben. De bezorger komt aan de deur en ik moet € 100,00 betalen. Tja, de actieprijs geldt niet meer en dit is de nieuwe prijs. Herroepen mag je niet, het is bederfelijk waar. De overeenkomst wordt gesloten voor € 1,00. Ik krijg immers die aanbieding en die aanbieding accepteer ik. Dan zou het vreemd zijn als er een juridische uitvlucht te vinden is waarin AH kan zeggen dat de prijs afhankelijk is van het bezorgmoment. Met dagprijzen zou je er nog onderuit kunnen komen, maar niet met de normale wekelijkse boodschappen.tttlocke schreef: ↑08 sep 2018 17:48Maar wat is 'die prijs'? Het moet voor de prijs geleverd worden die is afgesproken. Je mag best afspreken dat een bepaalde prijs van toepassing is en dat eventuele kortingen afhankelijk zijn van het door de klant gekozen bezorgmoment. Dat moet AH dan wel op de correcte wijze communiceren en AH moet zorgen dat het ook juridisch waterdicht is. Daar wringt 'm mogelijk (waarschijnlijk?) de schoen.
hmm, je bepaalt allereerst bij de appie je bezorgmoment,
dan pas ga je dingen "kopen", bevestig je je aankoop/bestelling dan krijg je daarvan een uitgebreide bevestiging met onderaan je korting.
Ikzelf bestel altijd binnen een dag of vijf, dus meestal binnen de aanbiedingstijd.
Ik ga ervan uit dat als je nu bestelt voor over twee weken dat het program dan idd niet meer de korting geeft uit de "bestelweek".
Ts moet aangeven of de korting in de bevestiging stond, ben ik wel benieuwd naar.
Overigens door scha en schand rijk geworden, als het twee voor de prijs van 1 is, moet je er wel echt twee bestellen.
dan pas ga je dingen "kopen", bevestig je je aankoop/bestelling dan krijg je daarvan een uitgebreide bevestiging met onderaan je korting.
Ikzelf bestel altijd binnen een dag of vijf, dus meestal binnen de aanbiedingstijd.
Ik ga ervan uit dat als je nu bestelt voor over twee weken dat het program dan idd niet meer de korting geeft uit de "bestelweek".
Ts moet aangeven of de korting in de bevestiging stond, ben ik wel benieuwd naar.
Overigens door scha en schand rijk geworden, als het twee voor de prijs van 1 is, moet je er wel echt twee bestellen.
Is dit niet precies wat AH doet, aangeven dat de korting alleen geldt indien er wordt bezorgd voor een bepaalde datum? Staat dat niet in de voorwaarden? Of kan AH zich om andere reden daar niet op beroepen?alfatrion schreef: ↑08 sep 2018 17:32Dat doet alleen ter zake indien er bij is aangegeven dat de korting alleen geld indien er wordt bezorgt voor een bepaalde datum. Je kan niet ten tijden van de koop afspreken dat iemand korting krijgt en later eenzijdig bedenken dat iemand deze korting niet krijgt, vanwege de bezorgdatum.
-
joep873 schreef: ↑08 sep 2018 17:14Die doen wel ter zake, want betaal- en aflevermoment en kortingen zijn onderdeel van de overeenkomst.Bob Schurkjens schreef: ↑08 sep 2018 16:57Volgens mij is het heel simpel: Het moment dat je hebt besteld is bepalend voor de kortingen. U sluit op het bestelmoment een overeenkomst met AH. De rest, namelijk betaal- en aflevermoment doen niet ter zake.
Mee eens als AH met een hoop toeters en bellen waarschuwt bij het uitchecken dat kortingen kunnen komen te vervallen, afhankelijk van het bezorgmoment. Maar dat doen ze niet om begrijpelijke redenen. Albert Heijn verdient vele miljoenen euro's per jaar met niet uitbetaalde bonuskortingen. Dat is gewoon onderdeel van hun businessmodel.
Nee. In de situatie die ik schets heeft AH natuurlijk niet de vrijbrief om welke prijs dan ook te rekenen. AH moet zich aan de gemaakte afspraken houden. In de geschetste situatie is die afspraak dat voor het bepalen of een korting van toepassing is, het bezorgmoment bepalend is. De situatie gaat over het verrekenen van kortingen, niet over prijsverhogingen. Daarover valt vast genoeg te zeggen, maar dat deed ik niet (het topic gaat daar namelijk niet over).NeoDutchio schreef: ↑08 sep 2018 17:56In de situatie die nu geschetst wordt heeft AH een vrijbrief om elke prijs te kunnen hanteren. Ze zeggen dat dit bakje aardbeien nu € 1,00 kost. Prijs is geldig tot 09-09-2018. Ik bestel het, maar wil het maandag 10-09-2018 pas geleverd hebben. De bezorger komt aan de deur en ik moet € 100,00 betalen. Tja, de actieprijs geldt niet meer en dit is de nieuwe prijs. Herroepen mag je niet, het is bederfelijk waar. De overeenkomst wordt gesloten voor € 1,00. Ik krijg immers die aanbieding en die aanbieding accepteer ik. Dan zou het vreemd zijn als er een juridische uitvlucht te vinden is waarin AH kan zeggen dat de prijs afhankelijk is van het bezorgmoment. Met dagprijzen zou je er nog onderuit kunnen komen, maar niet met de normale wekelijkse boodschappen.tttlocke schreef: ↑08 sep 2018 17:48Maar wat is 'die prijs'? Het moet voor de prijs geleverd worden die is afgesproken. Je mag best afspreken dat een bepaalde prijs van toepassing is en dat eventuele kortingen afhankelijk zijn van het door de klant gekozen bezorgmoment. Dat moet AH dan wel op de correcte wijze communiceren en AH moet zorgen dat het ook juridisch waterdicht is. Daar wringt 'm mogelijk (waarschijnlijk?) de schoen.
(terzijde: ik heb er overigens wel vertrouwen in dat u niet vastzit aan het betalen van die € 100 euro in de door u geschetste situatie).
Algemene voorwaarden moeten van toepassing worden verklaard op de overeenkomst die wordt gesloten. Ik ben dat niet tegengekomen.
Ik heb de app wat verder bekeken. De app suggereerde dat je de bestelling definitief was op het moment dat je drukte op de knop "rond af". Dat is niet zo. Wanneer je hierop drukt dan krijg je een bon te zien met alle bedragen en ook of je de korting wel of niet krijgt. De algemene voorwaarden doen er daarmee niet toe, want je gaat akkoord met het bedrag dat je moet betalen, zo hoort het ook te zijn.
Hooguit zou je een puntje kunnen maken voor de bonus reclame, maar dat heb ik niet onderzocht.