LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Al 2 jaar zeer slechte bezorging ochtendkrant PZC
Al 2 jaar zeer slechte bezorging ochtendkrant PZC
Ik heb al 9 jaar de PZC ochtendkrant.
De eerste 7 jaar ,uitstekende bezorging, de krant kwam altijd om 06.00
2 jaar geleden een nieuwe bezorger en sindsdien is het een drama.
Soms krijgen we geen krant
Meestal om 08.00 uur
En laatst kwam de krant met de post om 10.30
Uiteraard heb ik een klacht ingediend bij de abbonnementsservice. De krant is op de hoogte van deze slechte bezorging.
Ik heb zelfs gezegd , dat ik van plan ben om een andere ochtendkrant te nemen , om deze reden.
Ik kreeg het volgende antwoord: alle kranten hebben hier dezelfde bezorger, dus dat heeft geen zin.
Kortom geen snelle passende oplossing
Feitenlijk contractbreuk door PZC.
Wie oh wie, heeft een oplossing?
De eerste 7 jaar ,uitstekende bezorging, de krant kwam altijd om 06.00
2 jaar geleden een nieuwe bezorger en sindsdien is het een drama.
Soms krijgen we geen krant
Meestal om 08.00 uur
En laatst kwam de krant met de post om 10.30
Uiteraard heb ik een klacht ingediend bij de abbonnementsservice. De krant is op de hoogte van deze slechte bezorging.
Ik heb zelfs gezegd , dat ik van plan ben om een andere ochtendkrant te nemen , om deze reden.
Ik kreeg het volgende antwoord: alle kranten hebben hier dezelfde bezorger, dus dat heeft geen zin.
Kortom geen snelle passende oplossing
Feitenlijk contractbreuk door PZC.
Wie oh wie, heeft een oplossing?
Re: Al 2 jaar zeer slechte bezorging ochtendkrant PZC
De Pzc opzeggen en het AD nemen. De helft van het nieuws is gelijk, omdat ze tot dezelfde persgroep behoren.
Er is een mogelijkheid om van de papieren krant over te stappen naar een digitale krant.
Maar dat moet u natuurlijk wel willen, persoonlijk vindt ik het niet zo'n succes en zit nog altijd liever lekker ontspannen met de papierenversie.
Maar dat moet u natuurlijk wel willen, persoonlijk vindt ik het niet zo'n succes en zit nog altijd liever lekker ontspannen met de papierenversie.
-
- Contacteer:
Hallo Leo,
Ikzelf ben ook bezorger (NIET die van u) en er zijn verschillende redenen waarom de krant zo laat bezorgd zou kunnen worden.
1. Uw wijk wordt door de depothoud(st)er gelopen en die heeft waarschijnlijk meer open wijken.
2. Uw bezorger heeft te veel wijken
3. De kranten worden veel te laat aangeleverd bij het depot.
Natuurlijk hoort het niet zo maar ikzelf heb 2 wijken (300 kranten) en die loop ik in 2 uur tijd. Echter als er ergens een knikje in de kabel komt dan valt het hele systeem uit elkaar. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat de kranten (veel) te laat op het depot zijn, dan moet het nog uitgeteld worden dan nog bezorgd worden.
De klantenservice van PZC heeft trouwens gelijk, de bezorger van deze krant en een andere ochtendkrant zijn het zelfde, omdat wij tegenwoordig alle ochtendbladen moeten bezorgen.
Ik ik u was zou ik contact (laten) opnemen met de depothoud(st)er van u en daar een oplossing vragen.
Ik hoop u zo een beetje inzicht te hebben gegeven in hoe het bezorgen op dit moment gaat.
met vriendelijke groet.
Ikzelf ben ook bezorger (NIET die van u) en er zijn verschillende redenen waarom de krant zo laat bezorgd zou kunnen worden.
1. Uw wijk wordt door de depothoud(st)er gelopen en die heeft waarschijnlijk meer open wijken.
2. Uw bezorger heeft te veel wijken
3. De kranten worden veel te laat aangeleverd bij het depot.
Natuurlijk hoort het niet zo maar ikzelf heb 2 wijken (300 kranten) en die loop ik in 2 uur tijd. Echter als er ergens een knikje in de kabel komt dan valt het hele systeem uit elkaar. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat de kranten (veel) te laat op het depot zijn, dan moet het nog uitgeteld worden dan nog bezorgd worden.
De klantenservice van PZC heeft trouwens gelijk, de bezorger van deze krant en een andere ochtendkrant zijn het zelfde, omdat wij tegenwoordig alle ochtendbladen moeten bezorgen.
Ik ik u was zou ik contact (laten) opnemen met de depothoud(st)er van u en daar een oplossing vragen.
Ik hoop u zo een beetje inzicht te hebben gegeven in hoe het bezorgen op dit moment gaat.
met vriendelijke groet.
Vroeger was alles beter? ik was in mijn jonge jaren ook krantebezorger van de Telegraaf (20 jaar geleden). En ik heb toen nog nooit meegemaakt dat de kranten te laat waren op het depot (gewoon een schuurtje bij iemand in de achtertuin). Als de krant te laat werd bezorgd, kwam dat doordat ik mij versliep
.
Vreemd dat er tegenwoordig veel meer misgaat, in deze tijd van internet en digitalisering.

Vreemd dat er tegenwoordig veel meer misgaat, in deze tijd van internet en digitalisering.
-
- Contacteer:
Ja the cure, digitalisering is zooooo goed, ahum... de persen die storiing hebben, bijvoorbeeld maar ja, ach vroeger.....
Er is geen oplossing. Hebben wij ook gehad. Moesten we zaterdags een tegoedbon uitprinten en daarmee naar de supermarkt. Ligt echt aan de bezorger. Ook gedreigd een andere krant te nemen. Maakt niets uit, is vaak dezelfde bezorger. Wordt weinig aan gedaan door de PZC.
Nu hebben we weer een prima bezorger. Weet niet wie het is, dan lig ik nog op bed. Die ander kwam ik wel eens tegen als ik al naar mijn werk ging. Als ik er wat van zij keek hij een beetje wazig en reed door.
Nu hebben we weer een prima bezorger. Weet niet wie het is, dan lig ik nog op bed. Die ander kwam ik wel eens tegen als ik al naar mijn werk ging. Als ik er wat van zij keek hij een beetje wazig en reed door.
Digitaal komt de krant nog eerder en zelfs in het buitenland op vakantie.
Goedkoper en betrouwbaarder wilde ik roepen, maar vanmorgen stroom storing, geen internet hierdoor dus de krant te laat!
Gewoon in auto gegaan, en bij wifi punt elders de krant gelezen!
Goedkoper en betrouwbaarder wilde ik roepen, maar vanmorgen stroom storing, geen internet hierdoor dus de krant te laat!
Als u nog een papierenkrant zou hebben gehad was die ook te laat bezorgd omdat de wekker van de bezorgrn niet is afgelopen vanwege die zelfde stroomstoring.stofzuigertje schreef:Digitaal komt de krant nog eerder en zelfs in het buitenland op vakantie.

Heb je een gegarandeerd bezorgmoment in je contract dan?Leo Rook schreef:Feitenlijk contractbreuk door PZC.
Doorgaans voor tijdstip X door de week, en Y in het weekend. Bij ons is het voor de Stentor respectievelijk 07.00 en 07.30. Dat staat hard in de overeenkomst, dus als ze dat consequent niet halen, lijkt me dat contractbreuk. Hier was het steeds nét wel/niet op tijd (06.55, 07.10 dat idee) sinds we een nieuwe bezorger hadden. De oude was altijd <06.30. Dus klacht ingediend en sindsdien zijn ze wel altijd ruim op tijd door de week.Moneyman schreef:Heb je een gegarandeerd bezorgmoment in je contract dan?Leo Rook schreef:Feitenlijk contractbreuk door PZC.
Ik ben wel benieuwd naar de exacte omschrijving. Ofwel: gaat het om een richtlijn, of om een garantie? Ik gok op het eerste...sjohie schreef:Doorgaans voor tijdstip X door de week, en Y in het weekend. Bij ons is het voor de Stentor respectievelijk 07.00 en 07.30. Dat staat hard in de overeenkomst, dus als ze dat consequent niet halen, lijkt me dat contractbreuk. Hier was het steeds nét wel/niet op tijd (06.55, 07.10 dat idee) sinds we een nieuwe bezorger hadden. De oude was altijd <06.30. Dus klacht ingediend en sindsdien zijn ze wel altijd ruim op tijd door de week.Moneyman schreef:Heb je een gegarandeerd bezorgmoment in je contract dan?Leo Rook schreef:Feitenlijk contractbreuk door PZC.
... en die gok was terecht. Op de website van PZC staat:
In de voorwaarden staat vervolgens:De bezorgtijden van de PZC
De PZC wordt op maandag tot en met vrijdag voor 07.00 uur bezorgd en op zaterdag voor 07.30 uur.
Oftewel: er is sprake van een inspanningsverplichting. Vroeger kwam de krant blijkbaar een uur voor de richttijd, nu een uur erna. Niet netjes, maar je kunt er weinig mee. Niet alleen omdat het lastig afdwingbaar is, maar ook vooral omdat je geen alternatief hebt. Je bent gewoon afhankelijk van de service van je krant(bezorger).4.3 De Uitgever zal zich inspannen voor een tijdige en correcte bezorging van de Krant.
De bezorgtijden van de Krant worden gepubliceerd op www.pzc.nl/service. De Uitgever
behoudt zich het recht voor om de Krant op erkende feestdagen niet te laten
verschijnen.
(...)
4.8 De Uitgever is op geen enkele wijze aansprakelijk voor eventuele (gevolg)schade
die de Abonnee lijdt of zou kunnen lijden door het niet dan wel niet-tijdig bezorgen
van de Krant.
[quote="Moneyman"][quote="sjohie"][quote="Moneyman"][quote="Leo Rook"
Naar mijn idee is er sprake van een( (flexibele) richtlijn, onze AD wordt ook altijd geleverd tussen 05:30 en 07:00( staat ook op schrift), tussen die tijden kunnen wij niet reclameren, dat het te laat geleverd is.
En er kunnen altijd omstandigheden zijn, waardoor een aflevering later kan zijn ( denk aan weersomstandigheden etc.)
Naar mijn idee is er sprake van een( (flexibele) richtlijn, onze AD wordt ook altijd geleverd tussen 05:30 en 07:00( staat ook op schrift), tussen die tijden kunnen wij niet reclameren, dat het te laat geleverd is.
En er kunnen altijd omstandigheden zijn, waardoor een aflevering later kan zijn ( denk aan weersomstandigheden etc.)