LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alimentatie en draagkracht => klacht uitspraak rechters!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Richard Brugman

Alimentatie en draagkracht => klacht uitspraak rechters!!

Ongelezen bericht door Richard Brugman »

President Mr. H.C. Naves
Rechtbank van Breda
Postbus 90009
4800 PA Breda

President Mr. H.A.W. Snijders
Rechtbank van Den Bosch
Postbus 70584
5201 CZ Den Bosch

Diemen 25-03-2009,

Betreft: klacht uitspraak rechters zaak 168775 FA RK 06-5576 beschikking 10-01-2007 zaak 169883 FA RK 07-142 beschikking 06-11-2007 zaak HV 103.009.952/01 beschikking 02-09-2008 (hoger beroep)

Geachte President,
Uw rechters hebben beslissingen gemaakt waardoor ik volledig kapot ben gemaakt, financieel en fysiek.
Ik vind het onvoorstelbaar hoe men überhaupt nog kan spreken van “recht”spraak.
Het feit dat ik volledig aan de grond zit en niks meer heb, verwijt ik de rechters.
De tegenpartij heeft het niet veel beter en ook dat verwijt ik deze rechters.
Ik vind dat deze rechters goed moeten beseffen waarvoor zij verantwoordelijk zijn.
Beslissingen hebben verstrekkende gevolgen en zijn in deze bijna “crimineel” te noemen.
Er zijn bij deze zaken een paar partijen die er beter van zijn geworden en dat zijn de advocaten, de mediator en de rechtbank.
De beide partijen zitten allebei aan de grond.
Uiteraard zal ik mijn verhaal toelichten en onderbouwen!
Het dossier is inmiddels één meter dik, dus ik zal de kernpunten uiteen zetten.
Mijn situatie
Ik ben vanaf 1989 t/m 1997 werkzaam geweest in de horeca als kok.
In 1997 heb ik mij intern, binnen één jaar, laten omscholen tot verzekeringsadviseur.
In 2003 heb ik mijn diploma Erkend hypotheek adviseur behaald en ben 100% hypotheekadviseur geworden.
Halverwege 2006 heb ik een burn/out gekregen en 26/10/2006 ben ik opgenomen op de Paaz afdeling van het ziekenhuis te Bergen op Zoom.
Eind 2006 heb ik Vitak advocaten benaderd voor echtscheiding van mijn vrouw.
Als hypotheekadviseur heb ik heel veel geld verdiend, 70% van mijn inkomen kwam voort uit hoge provisie´s.
Iedereen weet dat de markt op dit moment totaal anders is en dat dit soort hoge provisie´s niet meer van deze tijd zijn.
Ik verdiende als hypotheek adviseur zo’n 85.000, - á 90.000, -.
In mijn ziekte jaar in 2006 zelfs 104.000, - omdat ik naast de ziekengeld uitkering ook nog doorgekomen (gepasseerde hypotheken) provisie daarbovenop kreeg.
Als je weer gaat werken moet je het te veel betaalde terug betalen, zo is de regeling.
Omdat ik een ontslagregeling ben aangegaan hoefde ik dat niet terug te betalen, maar is het wel een veel te hoog inkomen geweest, waar ik normaal gesproken geen recht op had gehad.
Ik heb hier ook destijds bewijsstukken van meegestuurd, de personeelsgids, om dit aan te tonen.
Aangezien ik doodongelukkig was in dit vak, ook al verdiende ik nog zo veel, heb ik besloten mijn oude beroep weer uit te gaan oefenen.
Dit mede op advies van de psychiater van de PAAZ en mijn huisarts.
Helaas mogen zij dit niet schriftelijk bevestigen.
Een beslissing waar ik al jaren over nadacht, omdat de stress mij te veel werd.
Omdat ik al zo lang, anderhalf jaar, in de ziektewet zat, kreeg ik de mogelijkheid om ontslag te nemen met een afkoopsom.
Met deze afkoopsom kreeg ik de mogelijkheid voor mezelf te beginnen met een catering-traiteurzaak.
Mijn oude beroep dus als kok.
Ik heb dat ook gedaan en heb op 09/01/2008 de deur geopend van mijn zaak “Maaltijd aan huis”.
Als kleine zelfstandige ondernemer verdien je, zeker in het begin, een veel lager inkomen.
Ik wilde graag weer gelukkig worden en was bereid om heel hard te werken om een normaal bedrag aan alimentatie te betalen.
Uitspraak rechters
De rechters hebben uitgesproken dat ik voor mijn ex partner 1.340, - moest gaan betalen en 1.200, - voor mijn kinderen (600, - per kind x 2).
Tevens moest ik de hypotheek door blijven betalen (zonder personeelskorting 1.497, - per maand) en verder nog leven.
In het begin lukte dat omdat ik nog mijn ziekengelduitkering ontving.
Vanaf 01-10-2007 kreeg ik een WW uitkering en is mijn inkomen gezakt naar ongeveer 1.597, - netto per maand.
Je hoeft geen reken wonder te zijn om te begrijpen dat je dan in de problemen gaat komen.
Vanuit de WW ben ik voor mezelf begonnen met de afkoopsom (stamrecht BV constructie)
Per 01-06-2008 stopte de WW en moest ik alles zelf verdienen met mijn eigen bedrijf.
Ook al ging het nog zo goed dat was een onmogelijke zaak.
Wat ik ook geprobeerd heb en aangedragen heb aan informatie, de rechters waren onverbiddelijk in hun uitspraken en behandelde mij alsof ik een crimineel was die gestraft moest worden
De alimentatie bedragen zijn nog op bepaalde tijden iets gewijzigd en zijn nu 1.200, - voor mijn kinderen en 930, - voor mijn ex partner.
Gevolg van de beslissingen van de rechters
Ik kan de alimentatie niet volledig betalen.
Op dit moment betaal ik 250, - per kind per maand.
Dat is dus 500, - aan mijn ex partner en 250, - aan mijn vriendin waar ik ook een dochtertje bij heb en waarmee ik niet samen woon.
Mijn ex vrouw kan het financieel niet redden maar kan nergens terecht omdat ze een hogere alimentatie behoort te ontvangen.
Zij is al meerdere keren doorgedraaid en heeft de kinderen bij mij gedropt toen ik voor mezelf ben begonnen en is zelf 140 km verderop gaan wonen en proberen haar leven op te bouwen.
Ik was er toen te weinig voor mijn kinderen en heb jeugdzorg ingeschakeld, moeder was doorgedraaid en voor een half jaar vrijwel uit beeld.
Ik heb besloten om mijn zaak eerder te sluiten, 18.00 uur i.p.v. 20.00 uur, zodat ik bij mijn kinderen kon zijn, met het gevolg dat de omzet in elkaar stortte omdat na 18.00 uur de meeste verkoop plaats vond.
Ik trok het ook steeds minder en uiteindelijk kon ik het niet meer aan en zijn de kinderen uit huis geplaatst.
Mijn nieuwe vriendin die bij mij was komen wonen trok het ook niet meer en is een eigen appartement gaan zoeken.
Daarbij had ik meerdere malen de deurwaarder op de stoep en werd het mij onmogelijk gemaakt om normaal te functioneren en mijn zaak verder uit te bouwen.
Een zaak die verschrikkelijk veel potentie had, aangezien ik binnen een half jaar al op het break even point zat.
Nadat mijn kinderen uit huis geplaatst waren, mijn nieuwe vriendin met mijn dochtertje ook weg waren en ik voor de zoveelste keer een deurwaarder op bezoek kreeg die overal beslag op wilde leggen heb ik de stekker uit mijn bedrijf gehaald.
Vanaf september was het voornemen samen te gaan met een andere traiteur en per 01-01-2009 heb ik mezelf uitgeschreven bij de KvK.
Ik ben de WW in gegaan en zou af en toe gaan helpen bij die andere traiteur op basis van een nul uren contract.
Die andere traiteur had mij benaderd omdat hij het steeds drukker kreeg en al wat ouder was, dus mogelijkheden genoeg.
Ook daar kwam de deurwaarder meerdere keren en ik kreeg door de hele situatie steeds meer stress en begon regelmatig de pijn weg te drinken.
Uiteindelijk ben ik vorige week ingestort en zit ik nu in de ziektewet.
Huisvesting heb ik niet meer.
Doordat ik de hypotheek niet meer kon betalen hebben we de woning, zwaar onder de marktprijs, moeten verkopen met een restschuld van ruim 90.000, -.
Gelukkig heb ik een hotelkamer kunnen huren (oud hotel wat niet meer in gebruik is) voor 200, - per maand, dit i.v.m. een vast adres.
Daar verblijven is niet echt een optie aangezien de kamer ongeveer 2,5 x 3 meter is en dus geen leefruimte heeft.
Voldoen aan de bezoekregeling kan ik daardoor ook niet.
Inmiddels zijn de kinderen weer bij hun moeder en is jeugdzorg bezig met uithuisplaatsing van de oudste.
Het beetje spullen wat ik nog heb, zijn opgeslagen.
Ik zit er helemaal doorheen en deze brief is mijn laatste hoop.
De gevolgen zijn dus het volgende;
- beide partijen grote financiële problemen
- eigen zaak kwijt
- geen woonruimte meer
- kan mijn kinderen niet ontvangen zonder woonruimte
- mijn nieuwe vriendin meerdere keren opgenomen op de PAAZ afdeling omdat ze er niet meer tegen kan en kiest ervoor om zonder mij verder te gaan omdat ze er niet meer tegen kan (weer een relatie stuk)
- opnieuw een verslavingsprobleem met alcohol waar ik me uit moet vechten
- kinderen maken al deze (extra) problemen mee met alle gevolgen van dien

Je kan als mens maar tot een bepaald niveau problemen incasseren.
Ik heb geen hbo diploma’s, alleen een cursus erkend hypotheek adviseur op hbo niveau, wat heel wat anders is.
Dat diploma ben ik ook kwijt omdat ik niet meer up to date ben.
Wat er ook gebeurt ik zal dat werk niet meer gaan doen, mede op advies destijds van de psychiater en huisarts (die dat jammer genoeg niet schriftelijk willen bevestigen want dat mogen ze schijnbaar niet).
Ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om mijn leven weer op orde te krijgen.
Ik zal altijd betalen voor mijn kinderen en desnoods voor mijn ex vrouw, maar dan wel op basis van de werkelijkheid.
Er is nu weer beslag gelegd op mijn WW waardoor ik niet eens geld over hou om te leven.
Ik heb 1.597, - netto WW en daarvan betaalde ik, vrijwillig, voor alle drie mijn kinderen 250, - per kind, dus 500, - naar mijn ex vrouw en 250, - naar mijn ex vriendin.
Na beslag hou ik ongeveer 800, - netto over, waarvan ik 250, - aan mijn ex vriendin betaal als alimentatie voor mijn dochtertje.
Dan hou ik 550, - over om van te wonen, mezelf te verzekeren en te leven (voeding).
Dat is niet mogelijk en ben ik aangewezen op hulp van anderen.
Als ik geen familie en vrienden had gehad dan had ik nu waarschijnlijk onder een brug gelopen met mijn boodschappen karretje en een fles drank.
Dat is toch niet normaal meer?!?!
Ik vind dat deze rechters duidelijk gemaakt moet worden hoe ze in deze zaak meerdere mensen naar de vervelend hebben geholpen.
Ik vind dit bijna crimineel!
Uiteraard wil ik niet onder mijn verantwoordelijkheid uit, maar wil ook zeker niet kapot gemaakt worden!
Ik hoop dat u mijn probleem serieus neemt en mij kunt helpen.
Uiteraard geef ik toestemming om het gehele dossier in te zien.
In afwachting van uw reactie verblijf ik.
Hoogachtend,

Richard Brugman :cry:

Crisis

Re: Alimentatie en draagkracht => klacht uitspraak rechters!!

Ongelezen bericht door Crisis »

Hoi Richard,

jeetje, wat een schrijnend verhaal zeg!

Dacht dat onze situatie erg was (ook door uitspraak rechter) .....

Ben erg benieuwd of je al iets vernomen hebt.

Sterkte in ieder geval.

Gr.

Crisis

peter871

Re: Alimentatie en draagkracht => klacht uitspraak rechters!!

Ongelezen bericht door peter871 »

Rechters dienen wel volgens de wet uitspraken te doen. Hoewel daar altijd nog wel een zekere persoonlijke visie op van invloed is natuurlijk. Daarom is een goede advocaat ook van belang, want anders red je het niet. Maar dit is wel heel extreem zeg. Ik weet er eerst moet worden uitgegaan van het minimum bedrag van 850 euro, waar ook een deel van de woonlasten van 150 euro in zit. Dus betaal je een huur van 750 euro in de maand dan komt er 600 euro bovenop die 850 euro, zodat er al een bedrag vrij blijft van 1450 euro. Daar bovenop nog je ziektekosten en ook een standaard bedrag voor de kosten die je maakt voor de omgangsregeling van de kinderen. Dan heb je al gauw een vrijstelling rond de 1650 euro in de maand netto! Voor hetgeen wat je netto meer verdient per maand (inclusief vakantiegeld) moet je toch wel een percentage van de 60 procent afstaan aan je ex. Die heeft natuurlijk op haar beurt weer de directe kosten van de kinderen. Dat alimentatiebedrag wordt natuurlijk ook nog een keer gebruteerd, omdat je van de fiscus weer een deel terug krijgt. Zo ook in uw geval neem ik aan. Echter u zit nu diep onder een fatsoenlijk bestaansniveau voor een alleenstaande. Dus een goede advocaat is van belang en dan het eventueel in hoger beroep gaan. Ik wens u alle sterkte.

Gesloten