Alternatief voor PostNL Postbus?
-
Re: Alternatief voor PostNL Postbus?
Voor het slechte weer zoek ik nog een 'schuldige'. Bij wie kan ik de claim voor emotionele schade indienen?
Maar alle gekheid op een stokje: als je iets bestelt wordt er wel beloofd 'morgen', maar in werkelijkheid heb je doorgaans geen idee wanneer het geleverd gaat worden. Dat kan morgen zijn, overmorgen, of zelfs na het weekend. Je kunt dus ook niet van tevoren inschatten of je thuis bent of dat je je bestelling beter naar een pakketpunt kunt laten brengen. Maar als de verzender belooft 'morgen', dan ga je daar uiteraard ook wel een beetje vanuit... Denk dat Post.nl de hoge score van niet-thuis-ontvangers voor een groot deel aan zichzelf te wijten heeft.
Maar alle gekheid op een stokje: als je iets bestelt wordt er wel beloofd 'morgen', maar in werkelijkheid heb je doorgaans geen idee wanneer het geleverd gaat worden. Dat kan morgen zijn, overmorgen, of zelfs na het weekend. Je kunt dus ook niet van tevoren inschatten of je thuis bent of dat je je bestelling beter naar een pakketpunt kunt laten brengen. Maar als de verzender belooft 'morgen', dan ga je daar uiteraard ook wel een beetje vanuit... Denk dat Post.nl de hoge score van niet-thuis-ontvangers voor een groot deel aan zichzelf te wijten heeft.
Thijs124
vindt dit leuk
Exact.witte angora schreef: ↑24 jan 2025 13:42Maar alle gekheid op een stokje: als je iets bestelt wordt er wel beloofd 'morgen', maar in werkelijkheid heb je doorgaans geen idee wanneer het geleverd gaat worden. Dat kan morgen zijn, overmorgen, of zelfs na het weekend. Je kunt dus ook niet van tevoren inschatten of je thuis bent of dat je je bestelling beter naar een pakketpunt kunt laten brengen.
Vorige week nog: ik bestel in één koop drie artikelen bij één winkel. Levertijd was van alle drie de artikelen gelijk (vandaag besteld, morgen geleverd").
De realiteit/ praktijk:
- 1 dag later: artikel 1, via PostNL;
- 2 dagen later: artikel 2, via DHL;
- 2 dagen later: artikel 3, via PostNL.
En dan moet ik thuis zijn...?
Ja, dat is een goed excuus. Die mensen werken om geld te verdienen en als ze meer kunnen verdienen door minder goed hun werk te doen, dan lijkt me dat logisch.angel1978 schreef: ↑24 jan 2025 10:59En dat is een excuus?
Dus als bedrijf heb je klanten die ontevreden zijn ( zowel aan de verzender als aan de ontvangerskant ) en een werknemer die bewust de kantjes eraf loopt en niet het belang van het bedrijf en de klant(en) in het oog houdt zodat ie meer verdient.. Sorry, maar dat is echt kansloos.
Zou u liever 1700 euro verdienen met uw werk goed doen of 2000 euro verdienen door de kantjes er vanaf te lopen, in de wetenschap ze u toch niet de deur wijzen? Vergeet niet dat u in dat laatste geval ook minder uren werkt dan in dat eerste geval.
-
Helemaal mee eens, ook bij mij worden zowel zakelijk als prive stukken in de verkeerde bus gestopt of op afleveradressen bezorgd die niet in de buurt zijn en waarvan geen adres wordt achtergelaten zodat je zelf uit moet zoeken waar de stukken zijn of niet zijn. Ook het slordig in de bus stoppen waardoor de helft er nog uitsteekt gebeurd met regelmaat en bij post.nl, DHL enz. is geen reactie te krijgen. En natuurlijk zijn er ook nog goede bezorgers die wel netjeshun werk doen en er niets meer voor ontvangen, maar die worden wel steeds zeldzamer.
Ik heb vanmorgen nog de postbezorgster een badhanddoek overhandigd om zich eventjes af te drogen. In de zomer als het erg heet is staat er standaard een gekoeld flesje water aan de voordeur klaar. De afspraak is dat ze het 1/2 liter flesje mee mag nemen en drinken wanneer het haar uitkomt. Ze heeft ooit eens aangebeld of ze een glaasje water mag toen het bloedheet was. Ik zei. Dat doen we de volgende keer anders.
Goede postbezorgers houden we in ere.
Goede postbezorgers houden we in ere.
Moneyman
, witte angora
, Jablan
en alfatrion
vinden dit leuk
mijn ervaring met post.nl is bedroevend.
nl. als je pakje van particulieren verwacht moet je maar thuis zijn, wanneer? ben je niet thuis , een kaart in de bus is veel gevraagd en dan moet je zien uit te vinden waar je pakje is.
Dit is mij al twee keer overkomen de laatst 5 maanden.
Is het zoveel moeite om een kaart in de bus te doen?
Post.nl wordt steeds klantonvriendelijker post, tijdschriften komen een week later binnen, dus niet 1 of twee dagen maar echt een week.
Ze prijzen zichzelf uit de markt.
nl. als je pakje van particulieren verwacht moet je maar thuis zijn, wanneer? ben je niet thuis , een kaart in de bus is veel gevraagd en dan moet je zien uit te vinden waar je pakje is.
Dit is mij al twee keer overkomen de laatst 5 maanden.
Is het zoveel moeite om een kaart in de bus te doen?
Post.nl wordt steeds klantonvriendelijker post, tijdschriften komen een week later binnen, dus niet 1 of twee dagen maar echt een week.
Ze prijzen zichzelf uit de markt.
Is het zoveel moeite de PostNL app te installeren? Zorg dat je de app in gebruik hebt. De postbezorger geeft al jaren geen briefjes meer af. Alles gaat digitaal. In de app krijg je de meldingen hoelang het ongeveer nog duurt tot ze bij je zijn. Totdat er staat binnen 15 min. Na de bezorging binnen een minuut alweer de melding dat er bezorgd is en of je tevreden bent. Of je nog iets over deze zending of de bezorger wilt vertellen.
Pen en papier heeft de bezorger dus al jaren niet meer bij zich.
De reguliere post bezorging zie je ook in dezelfde app. Handig.
Pen en papier heeft de bezorger dus al jaren niet meer bij zich.
De reguliere post bezorging zie je ook in dezelfde app. Handig.
Nee, er staat geen koelkast voor de deur. Als het flesje er na een uurtje of 2 nog zou staan zal ik het inderdaad omruilen. Er is trouwens ook een buitenkraan. Heb ook al eens gezegd als je water in je fles bij wilt vullen, ga je gang. Meestal is het tijdvenster van bezorgen tamelijk identiek. Met heet weer meestal vroeger omdat ze dan eerder beginnen. Ook voor noodzakelijk toilet gebruik mag er aangebeld worden. Gebeurt ca 1 X per jaar. Ik weet hoe zoiets is. Vroeger als kind heb ik ook reclame en kranten bezorgd op routes tot totaal ongeveer vier uur fietsen van huis. Als je dan een lekke band had kreeg je bij elke boerderij een andere fiets mee. Die werd een of twee dagen later weer geruild.
Thijs124
vindt dit leuk