LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alweer nepmail ontvangen ! Nu van Scootercity BV Ned.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
karinuitv

Alweer nepmail ontvangen ! Nu van Scootercity BV Ned.

Ongelezen bericht door karinuitv »

Wij zijn flink aan de beurt wat betreft de nepmails.Van de week eentje van het zgn.CJIB en nu van Scootercity BV Nederland.
-------------------------------------
Mail afkomstig van "ideal nederland-ING"<[email protected]>

Logo ideal (Nep logo) Online betalen via uw eigen bank.

Geachte klant,

Op ons verzoek ontvangt u onderstaande bevestiging van uw IDEAL betaling.

Zojuist heeft u een online bestelling per automatische incasso gedaan bij Scootercity BV op een "Vespa LX 50 FL 45km/u die u maandag ontvangt.
Er zal een poging gemaakt worden namens iDeal om het bedrag van 2.929,00 Euro van uw rekening te incasseren.
Dit zal uiterlijk maandag 30 juni van uw rekening worden afgeschreven door iDeal.

Begunstigde Scootercity BV Nederland
Omschrijving (iDEAL) Vespa LX 50 FL 45km/u
Afleveradres Anne de Vriesstraat 70
9402 NT Assen Bedrag 2.929,00 Euro
Datum 30 juni 2014 09.40

Wilt u uw bestelling annuleren?

Het annuleren van uw bestelling is alleen mogelijk indien u annuleringskosten betaald.
Uw pakket is momenteel al verzonden naar de postbedrijf die uw bestelling op maandag 3o juni zal afleveren.
Het terughalen van uw pakket zal diverse kosten met zich meebrengen hierdoor bent u de annuleringskosten van 155,00 Euro verschuldigd aan de begunstigde Scooterland B.V.
De annuleringskosten bedraagt 155,00 Euro, dit kunt u online kopen doormiddel van een iDeal betaling te doen op 3V prepaidvoucher.
Klik hieronder om uw 3V voucher te kopen.

3V voucher kopen.

Annuleringskosten betalen.

Met de 3V voucher kunt u online op de annuleringswebsite van Scootercity B.V.de bestelling annuleren.
Het volledige bedrag van Eur 155,00 (inclusief kosten) moet uiterlijk 30-06-2013 worden betaald.Doet u dit niet, dan wordt het verschuldige bedrag per automatische incasso van uw rekening opgenomen.
Indien u deze bestelling wel heeft geplaatst dan wordt het verschuldigde bedrag van 2.929,00 Euro uiterlijk maandag 30 juni van uw rekening afgetrokken.

Klik hier !!! om uw annuleringskosten te betalen met uw 3V Voucher

Hoogachtend
(handtekening)
IDeal nederland 2014.

Plus nog een mail met zgn afkomstig van Amsterdam's Scootercity om de gegevens in te vullen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In deze brief staan typefouten,( niet door mij gemaakt) en een verkeerd jaartal nl.2013.

Wij hebben wederom niks aangeklikt.

Maar LET OP !!!! Indien u zo'n mailtje krijgt, dat uw er niets mee doet.
Wij hebben Scootercity gebeld, en het bedrijf is op de hoogte.Want er zijn al meldingen bij hun binnen gekomen omtrent deze mail.

jerwarm

Re: Alweer nepmail ontvangen ! Nu van Scootercity BV Ned.

Ongelezen bericht door jerwarm »

als u vaker van dit soort mailtjes etc krijgt, dan is het mogelijk dat er kwaadaardige software, oftewel virussen/besmettingen op uw pc zitten. Ook in uw mailprogramma.
Deze "software" zorgt er dan voor dat andere kwaadwillende programma's van het internet daardoor onderandere aangetrokken worden.

ik zou uw computer eens goed scannen met goede ven veilige programma's.

ESET online scanner http://www.eset.com/nl/online-scanner-popup/
Malwarebytes https://www.malwarebytes.org/mwb-download/

ik denk/vermoed dat er genoeg besmettingen aanwezig zullen zijn op uw pc. :roll: :!: :mrgreen:

ook moet u niet overal uw mailadres achterlaten op het internet, deze webpages worden door "bots" gescand en/of mailadressen gedupliceerd via servers, en daardoor kunt u dan ook vele fake/phishingmail ontvangen.

jerwarm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Malware

Adware - infecteert de computer met reclamesoftware, en zorgt doorgaans voor pop-ups.
Bootsectorvirus - infecteert de bootsector op een harde schijf of diskette.
Backdoor - is in een programma geplaatst om toegang tot een systeem of programma te krijgen.
Computervirus - infecteert bestanden en richt vaak schade aan.
Computerworm - verspreidt zich direct over het netwerk en richt vaak schade aan.
Dialer - verbindt een modem met een duur telefoonnummer.
IRC-bot - verbindt de geïnfecteerde computer met een netwerk van waaruit de computer bestuurd kan worden.
Keylogger - kan de toetsaanslagen of de muisbewegingen en wat er op het scherm getoond wordt van een computergebruiker registreren.
Ransomware - blokkeert de computer of de gegevens die erop staan en vraagt vervolgens geld van de gebruiker om de blokkade op te heffen.
Rootkit - software om een cracker toegang te geven tot een computer.
Spyware - geeft gegevens van de gebruiker door aan derden.
Rogueware of Scareware – misleidt de gebruiker om geld te betalen voor het verwijderen van bedreigingen en waarschuwingen die nep zijn.
Trojaans paard - doet zich voor als iets anders dan het daadwerkelijk is en richt dan schade aan of functioneert als spyware.

Tegenwoordig komen er ook steeds meer hybride vormen voor.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Je wachtwoord veranderen in je mail.

karinuitv

Wij zijn zéér goed op de hoogte van bovengenoemde berichtjes.
En hebben een zéér goede virusscanner etc.
Maar aangezien wij een bedrijf hebben cq webshop, is je emailadres dus bekend.
Anders kun je de zaak net zo goed opdoeken, want zonder internet ben je tegenwoordig nergens.
En berichtjes op internet, worden ook altijd door mij geplaatst en niet door mijn man.
Die gebruikt zijn emailadres louter en alleen zakelijk.
Hij krijgt deze mails ook binnen, en niet ik.
En ik heb twee emailadressen die ik dus gebruik voor andere zaken.
Nu kan het goed zijn, dat wij vanaf volgende week géén nepmails meer ontvangen.
Dit is altijd tijdelijk.
Want de internetcriminelen, zullen altijd weer een methode bedenken om mensen lastig te vallen.
Dus ik ben bang, dat wat men hier ook tegen doet, dit nooit meer zal stoppen.

Ik hoor trouwens wel vaak, dat het ook de mensen zijn met een bedrijf, die ze deze mails sturen.
Omdat ze nou eenmaal makkelijk te traceren zijn.
En wat de beveiliging van computers betreft, daarvan zijn wij zeer goed op de hoogte.
En of je nu een groot of klein bedrijf hebt, dat maakt allemaal niets uit.
Kijk naar banken, belasting, instanties enz.
Allemaal zijn ze een keer aan de beurt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Blij te horen dat jullie zéér goed op de hoogte zijn, maar wat mij betreft hoef je niet voor ieder ontvangen mailtje een individueel topic te openen, dan kunnen we wel aan de gang blijven.

karinuitv

Oke, dan laten we het hierbij.

Kat63

Ongelezen bericht door Kat63 »

Dag Karin, ik heb de bewuste mailtjes ook gehad. Erg irritant. Helaas weinig aan te doen, bij ING kun je het wel melden (zie website) en het mailtje doorsturen, zij gaan er dan achteraan. Afzender blokkeren en bij spam gooien helpt een beetje.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kat63 schreef:Dag Karin, ik heb de bewuste mailtjes ook gehad. Erg irritant. Helaas weinig aan te doen, bij ING kun je het wel melden (zie website) en het mailtje doorsturen, zij gaan er dan achteraan. Afzender blokkeren en bij spam gooien helpt een beetje.
Beetje vreemd dat die hele goede beveiligingssoftware dat niet al zelf door heeft dat het spam is.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:Blij te horen dat jullie zéér goed op de hoogte zijn, maar wat mij betreft hoef je niet voor ieder ontvangen mailtje een individueel topic te openen, dan kunnen we wel aan de gang blijven.
En niet te vergeten een bedrijf, waar steeds deze mails binnen komen, heeft geen goede bescherming.
Hopend nooit iets bij jullie te bestellen, zo raj
ken andere ook besmet.
Trouwens is dit een forum voor consumenten en niet voor zakelijk bedrijven, ook dat had je in de gedragsregels kunnen lezen.Pfffff

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Blij te horen dat jullie zéér goed op de hoogte zijn, maar wat mij betreft hoef je niet voor ieder ontvangen mailtje een individueel topic te openen, dan kunnen we wel aan de gang blijven.
Sluit me hierbij aan, maar...ze had dit op ander Topic al aangekondigd: weer een nieuw topic te openen. Nu ben ik een zeurpiet maar als mevrouw en meneer een eigen bedrijf hebben hoeven ze niet op een consumentenforum dit bericht te plaatsen. De consumenten worden al met dit soort rotzooi geconfronteerd, dus ik zou zeggen: bedankt en plaats het op zakelijke sites. Ik als consument zal ook wel SPAM ontvangen, maar ik zie het niet (door SPAM filter). Sommigen gaan door de mazen maar dan is het zo klaar als een klontje. Heb al die banken niet (knap trouwens dat ze er toch doorkomen) en wat u schrijft over Scootercity; daar kan alleen iemand intrappen die met die firma in contact is geweest en iets heeft besteld en geannuleerd.

Kat63

olaf79 schreef: Beetje vreemd dat die hele goede beveiligingssoftware dat niet al zelf door heeft dat het spam is.
Dat is niet zo vreemd, ik heb een Mac en de instelling van de anti-spam op "learning" gezet, hij herkent spam pas als ik hem dat een aantal keer gezegd heb (om te vermijden dat echte berichten in de spam verdwijnen). Voorlopig trap ik er niet in maar het ziet er wel verdraaid echt uit. Hoop dat ik als 90-jarige ook nog bij de pinken genoeg ben om te weten dat het nep is :mrgreen:

olaf79

Kat63 schreef:
olaf79 schreef: Beetje vreemd dat die hele goede beveiligingssoftware dat niet al zelf door heeft dat het spam is.
Dat is niet zo vreemd, ik heb een Mac en de instelling van de anti-spam op "learning" gezet, hij herkent spam pas als ik hem dat een aantal keer gezegd heb (om te vermijden dat echte berichten in de spam verdwijnen). Voorlopig trap ik er niet in maar het ziet er wel verdraaid echt uit. Hoop dat ik als 90-jarige ook nog bij de pinken genoeg ben om te weten dat het nep is :mrgreen:
Niet om een 90 jarige de les te lezen, maar dat is natuurlijk geen goede beveiliging. Een goed spamfilter pikt mails zoals TS ze meldt zonder blikken of blozen eruit. Het bevat namelijk meerdere elementen die samen maar tot 1 conclusie kunnen leiden: spam

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

olaf79 schreef: Niet om een 90 jarige de les te lezen, maar dat is natuurlijk geen goede beveiliging. Een goed spamfilter pikt mails zoals TS ze meldt zonder blikken of blozen eruit. Het bevat namelijk meerdere elementen die samen maar tot 1 conclusie kunnen leiden: spam
Weet niet hoe jij het leest maar Kat63 is echt geen 90, dus die hoef je niet de les te lezen, zelfs niet met een verontschuldiging. 90 jarigen hebben/leiden meestal geen bedrijf(je) meer zelf :roll: .

Kat63

Haha... Ik ben inderdaad geen 90 maar waar haal je de wijsheid dat ik een bedrijf zou hebben?
Heb een pakket van Norton voor Mac, dat zou toch voldoende beveiliging moeten zijn?

jerwarm

Kat63 schreef:Haha... Ik ben inderdaad geen 90 maar waar haal je de wijsheid dat ik een bedrijf zou hebben?
Heb een pakket van Norton voor Mac, dat zou toch voldoende beveiliging moeten zijn?

Norton ben ik niet zo van, de MAC is mij helemaal onbekend.
Maar in ieder geval niet overal je emailadres achterlaten op het internet helpt ook al een stuk. :wink:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 29 jun 2014 00:24, 2 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Kat63 schreef:Haha... Ik ben inderdaad geen 90 maar waar haal je de wijsheid dat ik een bedrijf zou hebben?
Hoop dat ik als 90-jarige ook nog bij de pinken genoeg ben om te weten dat het nep is

Dan ben je toch 90 jaar aldus eigen zeggen?

Wat noem jij voldoende beveiliging?

Tiidmasine

Ongelezen bericht door Tiidmasine »

Het allerveiligste internet/e-mail is geen internet en geen e-mail :lol:

Kat63

[quote="olaf79"
Hoop dat ik als 90-jarige ook nog bij de pinken genoeg ben om te weten dat het nep is

Dan ben je toch 90 jaar aldus eigen?[/quote]

Neen, dan hoop ik dat, als ik ooit 90 word, nog het verschil kan zien...

olaf79

Kat63 schreef:[quote="olaf79"

Dan ben je toch 90 jaar aldus eigen?
Neen, dan hoop ik dat, als ik ooit 90 word, nog het verschil kan zien...[/quote]Dat woordje ooit is wel heel belangrijk verschil in deze zin.

Gesloten