LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arbeidscontract

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Tony1974

Arbeidscontract

Ongelezen bericht door Tony1974 »

Ik zit met het volgende ik heb een arbeidscontract van 30 uur per week, ik werk elke week meer dan deze 30 uur, daarover staat echter niets van in het contract ben ik verplicht meer dan 30 uur te werken, ook heb ik weleens gehoord dat wanneer je met grote regelmaat je contract uren overschrijdt je werkgever verplicht is om je contract te wijzigen naar een contract met meer uur.

Wie kan mij helpen ?

alvast vriendelijk bedankt Tony

Dilbert29

Re: Arbeidscontract

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als jij een contract hebt voor 30 uur dan ben je zeer zeker niet verplicht om meer dan die uren te werken. Je baas kan het je wel vragen, maar dan is het aan jou om te accepteren of niet.

Mocht het regelmatig voorkomen dan is het inderdaad handig om eens te gaan praten over een eventuele uitbreiding van je contract omdat overuren meer geld kosten dan normale uren.

Tony1974

Ongelezen bericht door Tony1974 »

Bedankt voor de snelle reactie, alleen het punt is de extra uren worden niet betaald als overuren, ik werk namelijk op een camping en mijn baas houdt deze uren aan, omdat wanneer het regent ik niet hoef te werken zodat er altijd 1 dag voor mijn rekening komt wanneer het meer regent en ik niet hoef te werken zijn de uren voor mijn baas, maar als ik extra uren draai zijn dat er nooit meer dan 7,5 dat is precies 1 dag ik werk namelijk 7,5 uur per dag

haka10

Ongelezen bericht door haka10 »

Dus als het slecht weer is werk je dan minder dan 30 uur per week en wordt er toch voor 30 uur betaald?

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Als je een contract hebt voor 30 uur en je werkt meer, dan zijn dit meeruren en geen overuren. Overuren zijn uren wanneer geen hond wil werken, bijvoorbeeld na 22:00 of op zondag. Daar staat vaak een extra percentage tegenover (reken op 50% doordeweek en 100% extra uurloon op zondag).

Dit geldt natuurlijk alleen voor bedrijven die normaalgesproken tijdens christelijke tijden werken, horeca enz. valt daar dan weer niet onder denk ik, want daar mag je verwachten dat je tot diep in de nacht ingezet wordt en daar teken je ook voor.

Waar je even op moet letten is dat je je vakantiegeld ook uitbetaald krijgt over je meeruren, en niet alleen over de 30 uur uit je contract. Dat is mij eens geflikt, maar ik ben wel in het gelijk gesteld.

De verwarring ontstond omdat de leiding van het bedrijf van mening was dat vakantiegeld niet over die uren uitbetaald hoeft te worden, omdat er sowieso al een compensatieregeling is voor overuren. Dit is ook billijk, alleen ging het bij mij niet om overuren ('s nachts en op zondag etc) maar om meeruren (simpelweg reguliere arbeidstijden die je contracturen overstijgen). Let daar dus even op.

Gesloten