LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laadpaal zonder overleg voor mijn deur geplaatst

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
stofzuigertje

Re: Laadpaal zonder overleg voor mijn deur geplaatst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het kan nog erger.

In Eindhoven heeft iemand een laadpaal bij zijn buren voor staan, hij rijd Tesla.

Maar die 2 parkeerplaatsen staan nu altijd leeg wegens kans op boete.
De reden is dat meneer iets meer panelen op zijn dak heeft dan gemiddeld en de prijs voor de stroom uit de paal hoger is als zijn eigen aansluiting thuis.

En het belangrijkste, als je er 2 Tesla's parkeerde komen de bumpers tegen elkaar en blokkeren wegens de lengte de uitritten van de garage van deze 2/1 kap woningen!
Na een bezoek van aanhanger die achteruit probeerde is de schade gemeld en de paal verdwenen!
Nu weer 2 plaatsen voor een Golf E of gelijkwaardige benzine en ooit heeft er 1x een Tesla gestaan en die kreeg toen de rekening van de stoom als bewijs!

De Tesla durfde hij daarom alleen daar te parkeren met aangesloten stekker als de accu al thuis gevuld was!
Gezien de tarieven moeten deze palen op openbare plekken langs autowegen en winkelcentra komen!
We lopen het risico dat E voertuigen toch een snoer uitrollen wegens de prijs aan de gemeentelijke palen!
Zo verdienen we die dure investeringen nooit terug maar het zijn eigenlijk onze belasting centen die zij verspillen.

Zelfs als er dus mensen een E Auto kopen, dan nog zal het alleen voor visite zijn dus laat je hele straat protesteren tegen ongewenste parkeerruimte roof en verplaatsen van de paal woningen die nu elders in de straat overlast veroorzaken.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

John van Drongelen schreef:Hallo Cilian,

Bij mij in de straat in Amsterdam is zoiets ook gebeurt zonder overleg met de bewoners.
Soms staan er dagen geen auto's en soms een taxi-Tesla of zo'n elektrische deel-Smart van Car2go.

De gemeente probeert het elektrische rijden op te dringen omdat zij dit "schoon" vindt.
De uitlaatpijp staat echter bij de elektriciteitscentrale bij de Hemweg.........
Totale onzin. De gas en kolencentrales hebben hun langste tijd gehad. Er wordt nu vast infrastructuur aangelegd zodat er straks voldoende laadpalen zijn. Electrisch rijden en rijden op waterstof hebben de toekomst.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:
kweenie schreef:
olaf79 schreef:Over welke straat gaat het hier
Dat is niet zo moeilijk te achterhalen, toch...?
Waarom zou ik als TS dat gewoon weet. Ik neem aan dat ze weet in welke straat ze woont.
Je vraagt er anders wel naar. :lol:

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Er zijn parkeerplaatsen gemaakt vóór iedere woning en extra algemene plekken aan de overkant van de weg. Wanneer de laadpaal aan de overkant staat, is het ´ongemak´ dus uiteindelijk eerder het P-bord dat stoort en u uw uitzicht neemt? Vraag de Gemeente of dat iets onopvallender kan of draai het bord (zelf) om 45 graden.

NB. In mijn straat zijn helemaal geen publieke parkeerplaatsen behalve die, die je op je eigen grondstuk heb aangelegd. Uw klacht is daarom eerder marginaal dus! Gemeentes gaan niet in overleg met bewoners wanneer niemand behoefte heeft aan laadpalen, maar de e-toekomst met geweld en subsidie moet worden doorgezet en voltrokken ... en niemand in de straat heeft bij navraag een aanvraag aan de Gemeente gestuurd?

Ik geloof er geen barst van!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

En wat zou U zeggen als er meerdere mensen thuis laden wat goedkoper is en deze twee plekken leeg bleven?

Het is ons geld, betaald door ons allemaal om die dure paal en parkeerverbod voor normale niet ladende voertuigen......
Dus ik zet hem voor eigen huis en deze 2 plekken zou ik gezien de stroom tarieven niet gebruiken.

Dan bezet ik met een E Car een normale plek en weiger daar te laten.
Ja, ook bij het niet laden mag ik er niet staan!

Als ze wel klanten willen, eerst die openbare paal stroom prijs omlaag naar de normale prijs die je ook thuis zou betalen.
Dan komen er eerder mensen die daar gaan laden en een auto kopen.
Voor 30 Ct Kwh wil niemand dit soort voertuigen of zetten hem bij de zaak waar je geen 30 cent openbaar of 20 cent thuis maar slechts 8 cent betaalde als grootgebruiker, te verrekenen met je salaris!

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie

cilian

Ongelezen bericht door cilian »

kweenie schreef:Deze aanpassingen staan gewoon bij de gemeentelijke bekendmakingen. Inclusief de plaatsing van het E4-bord. Je hebt dus alle tijd om bezwaar te maken. Net als​ je buurtgenoten. Zo worden ook eventuele bouwvergunningen gemeld, daar kun je ook niet ineens bezwaar tegen aantekenen als het gebouw er al staat.

Wat elektrische auto's betreft, het is enigszins een kip-ei situatie. Weinig laadpalen betekent dat weinig mensen en elektrische auto kopen en meer laadpalen betekent dat mensen eerder geneigd zijn om een elektrische auto te kopen. Daarom stimuleren sommige gemeentes het plaatsen van laadpalen, ook als er nu nog geen elektrische auto's in de buurt zijn.

Deze aanpassing heeft niet bij de gemeentelijke bekendmakingen gestaan, dit heeft de gemeente zelf toegegeven.

Laadpalen dienen aan een doorlopende weg te staan en niet in een soort hofje.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

cilian schreef:...Laadpalen dienen aan een doorlopende weg te staan en niet in een soort hofje....
Wat is de bron voor deze aanname ?
newmikey schreef:Ik moet hier, na een beetje onderzoek wel even hard om lachen - de laadpaal is geplaatst op de uiterste rechtse plek van een parkeerhaventje aan de overkant van de straat van waar deze TS woont!.
Maar waarom nu dit topic, de Laadpaal staat blijkbaar helemaal niet voor je deur zoals in topictitel gesuggereerd.

Gesloten