LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
zipper
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2006 16:59

[b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door zipper »

Mijn vraag is kun je altijd advocaatkosten terugvorderen bij de tegenpartij als je de zaak hebt gewonnen. De tegenpartij heeft een rechtbijstandsverzekering en wij niet. De tegenpartij had ons aansprakelijk gesteld voor een verborgen gebrek aan het huis maar wij zij in het gelijk gesteld. Kunnen wij onze kosetn voor onze advovcaat op de tegenpartij verhalen[/b]

pekelvlees
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2006 19:50

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door pekelvlees »

Zoals de letter van de wet het mooi kan vertellen is de werkelijkheid heel anders.
Het is in 99,99% van de rechtzaken zo dat de verborgen gebreken niet op de vorige eigenaar verhaalt worden.
Net zoals deze meneer, die het onderwerp gestart heeft, heeft weer geluk gehad om een bouwval door te kunnen verkopen zonder dat er gerechtelijke stappen genomen kunnen worden.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik geloof alleen niet dat dat de vraag was. Jij mag constateren dat het een bouwval is, als de persoon in het gelijk gesteld is is het blijkbaar allemaal zo erg niet.

Ik heb weinig ervaring met rechtszaken, maar ik zou in ieder geval een poging wagen om alle gemaakte kosten (dus ook advocaatkosten) terug te vorderen van de tegenpartij. Je hebt die kosten toch moeten maken, voor iets wat eigenlijk niet nodig was blijkt nu.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Die kunnnen inderdaad teruggevorderd worden, alleen staat daar een vast bedrag voor.
Als je b.v. een topavocaat van 300 euro per uur ingehuurd zou hebben, dan krijg je toch maar dat vaste bedrag.

Maar volgens mij had je dit tijdens de rechtszaak moeten regelen.

xenu
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2006 16:07

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door xenu »

Typisch weer, er wordt een normale vraag gesteld, en er wordt gelijk weer door iemand geconcludeerd dat het om een bouwval gaat.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door NAK »

Mag ik, aan de hand van de reactie van pekelvlees, opmaken dat hij het huis van zipper heeft gekocht. :?: :?: :?: :?:

zipper
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jan 2006 16:59

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door zipper »

Als meneer pekelvlees beter leest gaat het om een verborgen gebrek, misschien dat hij dat even in het woordenboek moet opzoeken. En niet te snel oordelen over zaken waar je het fijne niet van weet.

coorpeet
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mar 2006 16:42

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door coorpeet »

terug vorderen doet de advocaat zelf wel Hoef jij je niet druk om te maken

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door Frankkk »

@coorpeet: Ja, dat dacht ik ook, maar mijn ervaring is anders. In mijn geval werd niet om een vergoeding voor de advocaatkosten gevraagd.

Ik kan me voorstellen dat hij er niet om heeft gevraagd om zo een snellere beslissing te bewerkstelligen. Immers, zolang er niet om een vergoeding van de kosten werd gevraagd, had de tegenpartij er belang bij om snel tot een beslissing te komen, voordat ik om een vergoeding kon vragen, daar een vergoeding vóór de beslissing moet worden gevraagd.

coorpeet
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mar 2006 16:42

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door coorpeet »

Frankkk Heb je hier iets aan om je recht te halen.

http://www.justitie.nl/

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door Frankkk »

@coorpeet: bedankt voor de link, maar op welke subpagina van deze site doel je?

coorpeet
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mar 2006 16:42

Re: [b]advocaatkosten terugvorderen op tegenpartij[/b]

Ongelezen bericht door coorpeet »

Deze vraag kan je het beste even voorleggen aan. Hutch Typ boven naam hutch Klik op een van zijn vragen en antwoorden dan reageerd hij wel Ben nu zelf even druk Sorry
Geplaatst op 03 Mrt 2006 12:30 door Frankkk


--------------------------------------------------------------------------------

@coorpeet: bedankt voor de link, maar op welke subpagina van deze site doel je?

Naar boven

Gesloten