LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]Rare telefoontjes[/b]
-
[b]Rare telefoontjes[/b]
Wij krijgen de laatste paar dagen erg rare telefoontjes,
meestal rond een uur of half acht savonds..
je neemt op, krijg je een engelse computer, vrouwelijke stem, te horen,
ze hangt een heel verhaal op dat je een cruise hebt gewonnen e.d.
Ik heb maar opgehangen, want ik vertrouw dit niet.
later deze week kreeg ik een telefoontje, met een wazig intro muziekje,
ik heb maar weer opgehangen.
hebben meer mensen hier last van?
meestal rond een uur of half acht savonds..
je neemt op, krijg je een engelse computer, vrouwelijke stem, te horen,
ze hangt een heel verhaal op dat je een cruise hebt gewonnen e.d.
Ik heb maar opgehangen, want ik vertrouw dit niet.
later deze week kreeg ik een telefoontje, met een wazig intro muziekje,
ik heb maar weer opgehangen.
hebben meer mensen hier last van?
Re: [b]Rare telefoontjes[/b]
Dag blackadder,
Zeer veel consumenten hebben de laatste weken van die rare telefoontjes. Meestal uit Amerika, engels sprekend en belovend dat je een fantastische reis hebt gewonnen!!! Helemaal gratis, maar zo later blijkt toch weer niet. Ze vragen dan om een een bepaald (duur) nummer te bellen en daar je rekeningnummer op te geven. Zo'n reisje kost je dan toch pakweg $ 1000,- en je loopt de kans dat je rekening wordt geplunderd. Nooit op ingaan dus. Alleen de zon gaat gratis onder rond half acht 's avonds. Vriendelijke groet, Paula.
Zeer veel consumenten hebben de laatste weken van die rare telefoontjes. Meestal uit Amerika, engels sprekend en belovend dat je een fantastische reis hebt gewonnen!!! Helemaal gratis, maar zo later blijkt toch weer niet. Ze vragen dan om een een bepaald (duur) nummer te bellen en daar je rekeningnummer op te geven. Zo'n reisje kost je dan toch pakweg $ 1000,- en je loopt de kans dat je rekening wordt geplunderd. Nooit op ingaan dus. Alleen de zon gaat gratis onder rond half acht 's avonds. Vriendelijke groet, Paula.
-
Het gekke is dat mensen het schijnbaar normaal vinden dat ze gebeld worden en een reis hebben gewonnen, maar voor meer info moet men een ander nummer bellen.
Als ik iets gewonnen heb kan je me dat toch gewoon in het felicitatie telefoontje meedelen? Zo niet, hoe kan het dan zuivere koffie zijn?
Als ik iets gewonnen heb kan je me dat toch gewoon in het felicitatie telefoontje meedelen? Zo niet, hoe kan het dan zuivere koffie zijn?
-
ik trap er ook niet in. maar ik wil graag weten of er meer mensen last van hebben.
ik hang maar gewoon op, als ik iets gewonnen heb, dan krijg ik het wel op een andere manier te horen.
ik hang maar gewoon op, als ik iets gewonnen heb, dan krijg ik het wel op een andere manier te horen.
Waarom neem je geen nummerweergave?Geplaatst op 13 Okt 2005 13:38 door Blackadder
--------------------------------------------------------------------------------
ik trap er ook niet in. maar ik wil graag weten of er meer mensen last van hebben.
Dan zie je tenminste wie er beld.
Als er dan een onbekend nummer op je display verschijnt of bijv. allemaal 0-en, gewoon niet opnemen.
-
dat gaat helaas niet, omdat wij ook gebeld worden door bijv. mijn ouders die hun nr weergave uithebben staan.
en ik vind dat ook geen oplossing, ze moeten die bedrijven aanpakken die je lastig vallen.
en ik vind dat ook geen oplossing, ze moeten die bedrijven aanpakken die je lastig vallen.
-
Even ter info: kreeg v/d week op het werk ook zo'n telefoontje maar d'r staat geen nummer bij hoor! Verder inderdaad maar niet te druk overmaken & snel ophangen. Van tijd tot tijd krijg je van die rare zolen aan de telefoon. Zijn het niet om geld bedelende Nigerianen, dan laten ze de computer wel weer het werk doen
hoi, ik weet niet of je er nog last van hebt maar mijn man heeft hier ook problemen mee gehad en gewoon niet op in gaan zodra je opneemt en je hoort die engelse pc weer gelijk weg drukken.
is heel lastig maar gewoon doen want het was idd sávonds rond half 8 ook bij hem en daarna is het van zelf over gegaan.
veel succes er mee.
vr. gr. cinrody
is heel lastig maar gewoon doen want het was idd sávonds rond half 8 ook bij hem en daarna is het van zelf over gegaan.
veel succes er mee.
vr. gr. cinrody
Wij hebben hem ook gehad. Gewoon ophangen en negeren, dan kan je niets gebeuren. Later stond ie nog een keer op de voicemail, maar die heb ik gewist.