LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bemmel en Kroon

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Consument40

Bemmel en Kroon

Ongelezen bericht door Consument40 »

Mijn man en ik hebben in een reclame folder van bemmel en kroon een amerikaanse koelkast in de aanbieding gezien en zijn vervolgens naar hun vestiging in den haag gegaan om deze te kopen. Ondanks dat zij geen showmodel hadden hebben wij toch besloten te kopen want er is ons gezegd dat wij naar hun vestiging in zoeterwoude terecht konden want daar hadden zij wel een showmodel.
Indien wij het niks vonden konden wij nog altijd de koop annuleren ( wij zijn dus op vrijdag 15 juni 2012 een koopovereenkomst aangegaan)

Vervolgens zijn wij de volgende dag naar zoeterwoude gegaan, helaas hadden zij daar ook geen showmodel want de koelkasten zouden in de rotterdamse haven zijn in een container. we moesten een paar dagen later terug komen hebben wij gedaan nog steeds geen showmodel, inmiddels is het opzegtermijn van 14 dagen verlopen. Dus ons koopovereenkomst is nog steeds vankracht.

Op 22 juni kregen wij een mail met het volgende:
Onlangs heeft u bij ons een bestelling gedaan van een Amana Amerikaanse koelkast besteld, welke wij speciaal en exclusief hebben kunnen inkopen. De levering van deze koelkast heeft echter helaas langer op zich laten wachten dan gepland. Inmiddels zijn de koelkasten bij de importeur gearriveerd, echter nu is helaas gebleken dat er een fout in de fabriek is gemaakt, waardoor de koelkasten met de verkeerde handgrepen zijn verzonden en deze passen niet, waardoor de koelkast incompleet is en hierdoor nog niet uitgeleverd kan worden. Dit betekent dat de levering van de koelkast extra vertraging heeft opgelopen. Wij betreuren dit uiteraard ten zeerste en hiervoor ook onze excuses.

De handgrepen zijn uiteraard met spoed na besteld en zodra deze geleverd zijn, zal direct worden overgegaan tot levering. Op dit moment kunnen wij helaas alleen nog niet aangegeven wat de levertijd van de grepen zal zijn. Zodra in voorraad, zult u een e-mail ontvangen voor het plannen van een afleverafspraak.

Na een maand niks gehoord te hebben hebben wij een mail gestuurd en kregen na een paar weken een antwoord.

Dat de koelkast handvatten nog niet binnen en wij hebben nogsteeds geen koelkast (we hebben een moeten lenen)
Zij geven aan dat wij de overeenkomst kunnen annuleren maar wij willen gewoon een amerikaanse koelkast.

Wat kunnen wij het beste doen? Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.

aandachtspunten:
1 er was wel in eerste instantie een bezorgddatum en tijd afgesproken.
2 Waar ik mij boos om maakt is het feit dat er iedere keer gelogen is tegen ons( we hebben een in een ander showroom, o nee is morgen binnen, nee volgende week enz).
3 Ik heb begrepen dat indien ik annuleer omdat er al een koopovereenkomst is de kosten voor ons komen ?er staat in hun mail ook nergens dat ik kosteloos kan annuleren.
4 natuurlijk zijn er een heleboel andere koelkasten maar het gaat mij meer om de manier hoe het gaat. zo behandel je als bedrijf je klanten toch niet?
5 maar heeft iemand ervaring met het ontbinden van zo,n contract?

Mijn mening is ( na onderzoek) dat amana een goed merk is ik denk dat bemmel en kroon een aanbieding had maar achteraf zoveel reacties heeft gehad maar omdat zij niet kunnen leveren proberen zij het op de consumente te schuiven. Waarom annuleren zij de bestelling dan niet?

Zijn er nog meer mensen die slechte ervaring hebben met de aanbieding van Bemmel en Kroon (amana amerikaans koelkast) in juni 2012?

gerland

Re: Bemmel en Kroon

Ongelezen bericht door gerland »

puma73 schreef:Onzin topic, u had dit bericht ook in het andere topic kunnen plaatsen.
Integendeel: heel netjes om een eigen topic te openen.
Je kunt niet zo maar andermans topic 'kapen' voor eigen doeleinden. Ook al gaat het om dezelfde leverancier.
Dat gebeurt helaas maar al te vaak.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

om dan even antwoord te geven: de koop annuleren zoals aangeboden (wat gewoon netjes is dat men dat uit eigen beweging voorstelt, waarschijnlijk omdat zij zelf het vermoeden hebben dat dit nog even gaat duren als het al goed gaat komen..) en elders iets kopen, of een andere die zij verkopen wellicht.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

gerland schreef:
puma73 schreef:Onzin topic, u had dit bericht ook in het andere topic kunnen plaatsen.
Integendeel: heel netjes om een eigen topic te openen.
Je kunt niet zo maar andermans topic 'kapen' voor eigen doeleinden. Ook al gaat het om dezelfde leverancier.
Dat gebeurt helaas maar al te vaak.
Integendeel: dit is juist tegen de gedragsregels van dit forum:
gedragsregels Tros Radar forum schreef:Alvorens een nieuw topic te starten dienen gebruikers te controleren of er al soortgelijke topics op ons forum staan.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb 2 vragen van Bemmel & Kroon per ongeluk met elkaar verwisseld.

Bemmel en Kroon

Ongelezen bericht door Bemmel en Kroon »

Beste Consument,

Doordat u als aanhef de naam consument gebruikt kan ik u helaas niet anders bereiken dan via dit forum.

Ik kwam uw probleem tegen op de tros radar site met betrekking tot de aankoop van uw Amana koelkast.

Uiteraard betreuren wij het feit dat wij levering van de koelkast hebben moeten uitstellen om het feit dat de juiste handgrepen nog niet leverbaar zijn, hiervoor onze welgemeende excuses.

De koelkast is door ons speciaal ingekocht als openingsaanbieding en was qua prijs en kwaliteit een zeer speciale aanbieding

Vanuit Amana uit Amerika is ons toegezegd dat de juiste grepen 30 augustus geleverd gaan worden. Dit is uiteraard al eerder toegezegd echter zijn toen de meerdere malen de verkeerde grepen uitgeleverd en moesten wij onze klanten teleurstellen. Dat de grepen nu daadwerklijk komen is door de hoogste baas vanuit Amerika toegezegd

Ik wil U wel met nadruk aangeven dat wij absoluut niet de intentie hebben om u andere informatie te geven dan dat daadwerkelijk de waarheid is, alleen zijn wij ook in dit soort zaken afhankelijk van de informatie die vanuit de importeur komt.

De koelkasten zijn ruimschoots op voorraad en zou eventueel uitgeleverd kunnen worden, echter tijdelijk zonder handgreep de deuren zijn dan natuurlijk iets moeilijker te openen, wellicht kan dit uw koelprobleem oplossen.

Vaststaand feit is dat wij er voor in zullen staan dat de grepen uitgeleverd zullen worden.

Natuurlijk staat het u vrij om de opdracht te annuleren, eventuele aanbetaling zal dan per omgaande aan u geretourneerd worden.

Graag vraag ik u om contact met mij op te nemen voor het bespreken van de bovenstaande opties, u kunt mij bereiken onder telefoonnummer 071-5818800, graag even vragen naar Marcel

Met vriendelijke groet ,
Bemmel en Kroon

Bemmel en Kroon

Ongelezen bericht door Bemmel en Kroon »

Beste Consument,

U heeft helaas nog niet gereageerd op mijn oproep in het vorige bericht, dus dan doe ik het maar even via dit forum.

De handgrepen zijn vandaag bij ons binnengekomen en alle bestellingen kunnen snel uitgeleverd worden.

Zou u ons of mij willen bellen voor het maken van een afspraak, alvast bedankt.

Groeten Marcel van Bentum
Bemmel en kroon

Gesloten