LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bemmel & Kroon overeenkomst

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
TonSaevus
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2013 12:16

Bemmel & Kroon overeenkomst

Ongelezen bericht door TonSaevus »

Ik heb een leveringsovereenkomst gesloten met Bemmel & kroon voor een koffieautomaat.
In mijn mailtje aangegeven dat ik hem wel wilde kunnen terugsturen als hij een lauw bakkie koffie zette en dat ik vond dat de wet kopen op afstand volledig van kracht moest zijn.

Hierop kreeg ik een mailtje dat alles akkoord was. Dus de overeenkomst was gesloten :D .

Daarna werd ik gebeld door iemand van van Bemmel & kroon dat ze do overeenkomst wilden annuleren omdat ze het niet hygienisch vonden om een machine terug te krijgen waar koffie mee gezet was :? :evil: .

Ik ging hier natuurlijk niet mee akkoord, ik heb een overeenkomst met ze onder de akkoord gegeven condities. Dus heb ik ze een mail gestuurd waarin ik ze verzoek toch te leveren.

Nou maar eens kijken of van Bemmel & Kroon een bedrijf is waar Afspraak is Afspraak geld. Of dat ze vinden dat alleen klanten zich aan de afspraak moeten houden.

stofzuigertje

Re: Bemmel & Kroon overeenkomst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een gebruikt apparaat hoeven ze niet terug te nemen dus zet eerst een bakje schoon water en kijk of het heet genoeg is.
Dat bespaarde schoonmaak kosten.

Een automaat die te koud blijft is niet goed en mag wegens niet goed werken altijd terug!
Dus alleen maar even testen en zonder opgave waarom mogen ze weigeren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bemmel & Kroon overeenkomst

Ongelezen bericht door kweenie »

TonSaevus schreef:Ik heb een leveringsovereenkomst gesloten met Bemmel & kroon voor een koffieautomaat.
In mijn mailtje aangegeven dat ik hem wel wilde kunnen terugsturen als hij een lauw bakkie koffie zette en dat ik vond dat de wet kopen op afstand volledig van kracht moest zijn.
De wet kopen op afstand heeft niet te maken met het zomaar uitproberen van een apparaat. Als je wilt afzien van koop, dan moet het apparaat moet weer helemaal verkoopklaar worden teruggestuurd. Dus bv. aanzetten en bekijken van een TV mag wel (geen gebruikssporen), maar uitproberen van een koffiemachine of een ander product waarbij je gebruikssporen krijgt, mag niet. Dus als je vindt dat de wet kopen op afstand volledig van kracht moet zijn, dan moet je hem niet uitproberen als je hem wil terugsturen...

Een 'lauw bakje' is een zeer subjectief begrip. De een wil persé bijna kokende koffie, de ander vindt minder hete koffie prima. Dat kan dus bijna alleen maar tot discussie leiden. Jij kunt altijd wel zeggen dat je het te lauw vindt, zij kunnen het altijd wel heet genoeg vinden, wat dan? Is het dan een lauw bakkie of niet?

Als je er zeker van wil zijn dat de koffie voor jou goed is, dan moet je gewoon naar een fysieke winkel gaan waar je verschillende machines kunt uitproberen.

Gesloten