LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Best Alert

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
akie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2006 13:30

Best Alert

Ongelezen bericht door akie »

Ik heb vandaag een infogesprek bij ze gehad maar had het gevoel dat ze me een lening woeden aansmeren ipv een goede opleiding verkopen.

Kosten 1500,-
Bij NTI 400,-

Dus ik vond het ook erg duur.
Dan zeggen ze dat je kunt werkend leren dit blijkt niet zo te zijn in hun overeenkomst staat dat ze geen enkele verantwoordelijkheid op dit gebeid nemen. Dus geen betaalde stage en zelf zoeken naar stageplaats.

Verder probeerde hij me een leningovereenkomst te laten tekenen waar geneens de rente op vermeld staat en het gaat om een DK wat ook een dure leenvorm is.

Zijn er andere mensen die net zulke ervaringen hebben?
Of zijn jullie juist wel te spreken.
Zijn er mensen bij wie ze wel een betaalde stage hebben kunnen regelen of was de stage een lastig punt?

Ik ben erg nieuwsgierig!!!

sako
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2006 14:42

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door sako »

Je kunt beter via een andere school je opleiding gaan volgen. Als je de tijd hebt is het best via het ROC. Dan wordt het allemaal wat beter geregeld. Heb je nu nog werk en moet het op zaterdagen, kun je beter een een BOL opleiding kiezen. Dus eerst je theorie halen en daarna je praktijk. Ik volg het via Minerva. Tot nu toe naar tevredenheid.

mart407
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2006 03:56

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door mart407 »

mensen wake up kantelberg is allen maar commerciele,waarom het is een goed concept om geld te maken,waarom bodyguard is een droom beroep nederland is daar te nuchter voor,al het realistiche werk doet de dkdb/politie/defenci enz,waarom die zijn er voor opgeleid en fysiek en condicioneel getest.bij best alert kan iedereen zich inschrijven als je maar betaalt,zelfs iemand van geen nivo of 200 kg weegt haalt de sport test,sterker nog ook iemand zonder benen als tie maar betaald,je brengt jezelf en je vip in gevaar want het is hersenlose studie wat je leert zelfseen kind weet dat je nooit gevaar moet opzoeken maar uit de weg gaan het is zaaie voorverkenning en als je een aanslag meemaakt heb je je werk slecht gedaan wat je moet voorkomen en dat doe je door vooruit te verkennen zaai dus als je cursisten van best alert vraagt wat ze tijdens verkennen hebben waargenomen niets bijzonders,hallo straks komt die aanslag mischien ze moeten weten wat daar staat auto's mensen kentekens namen van winkels hotels enz in die straat maar ze kijken alleen zie je mij in mijn zwarte pak en mijn reban zonnebril ik ben bodyguard tot er wat gebeurd niemand doet wat ziet wat durft wat,en als reden het was maar een oefening,jajaja in het echt zou je het goe doen,hahaha denk dat de vip cursisten van best alert moet troosten!een echte bodyguard weet hoe zaai en vermoeiend het kan zijn als je 24 uur alert moet zijn en staan sterk en zelf verzekerd in het leven omdat mensen die het beroep echt uitvoeren zelf al veel hebben meegemaakt levens ervaring waardoor ze in hun eigen leven ook altijd alert zijn oftewel paranoia julie best alert leerlingen oftewel financiele sponsers van een winstgevende onderneming willen aandacht die je niet krijgt omdat je lelijk dom of wat dan ook bent,weinig of niets dus,boeboe schrikken of niet!

groeten,

ex DKDB'er

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door elwintje »

ik ken mensen uit best, de familie kantelberg heeft nooit gedeugd
groetjes

JohnathanDoe

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door JohnathanDoe »

Best Alert, NOOIT aanbeginnen mensen.Één grote oplichting!Een hele tijd geleden heb ik ooit een intake gesprek met dhr Kantelberg gehad,de eigenaar van Best Alert.Ikzelf heb een para commando verleden (2èmeREP,1Cie) en heb tevens ook al beveiligings opdrachten gedaan over de hele wereld.Maar dit erbuiten.
Ik kwam (volgens hen) als één van de hoogst geïndigden ooit met de testen en ze wilden me graag als cursist hebben voor de opleiding VIP Bodyguard.Een vereiste zei ik dat het diploma WEL Internationaal erkend is. Na bij wijze van spreken wel honder keer geëmailed te hebben,gebeld te hebben,brieven verstuurd op de vraag of ze konden aantonen of de opleiding dus Internationaal erkend is,NEE dus. Ze konden zelf het antwoord niet eens geven.Ik moest naar de cijfers kijken onderaan de brief.Maar ze vroegen wel of ik het geld al had overgemaakt (dikke tienduizend euro).Ik heb verschillende beveiligingsbureau's opgebeld en nagevraagd of Best Alert 'hoog' stond aangeschreven als je daarvan afgestudeerd was.Niet dus...Je ken beter een papiertje uitprinten op de computer met een of ander nep diploma, één stukje wc papier die je gebruikt hebt is nog meer waard dan hun diploma's.Nee mensen,of je moet stinkend rijk zijn en graag je geld weg willen gooien.....Ben nu op zoek naar een opleiding sky marshall/sea marshall maar wel ergens anders.....De dag van de intake,amaj zeg, als je ziet wat voor types zich wel niet aanmelden voor allerlei opleidingen dan weet je al genoeg.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mart407, ik heb geprobeerd je verhaal te ontcijferen, maar ik denk dat ik hier een cryptograaf voor nodig heb.


Trouwens, een andere vraag: de naam Kantelberg, is dat dezelfde Kantelberg die een jaar of 10, 15 geleden met die rijschool aan de weg timmerde?

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door elwintje »

dat klopt
je kan beter bij minerva gaan proberen of loi of nti of nha
veel plezier iedereen

jol59
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2006 15:38

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door jol59 »

allemaal puin ze beloven veel maar klopt niks van
Laatst gewijzigd door jol59 op 13 sep 2006 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

jol59
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2006 15:38

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door jol59 »

mijn zoon volgt nu opleiding tot beveiliger bij best alert
zou ook persoonsbeveiliger gaan doen
maar na alles goed te hebben nagetrokken blijkt dit alleen in engeland te kunnen dus alles wat je haalt bij best alert is niks waard , baal ervan dat ik zoveel geld kwijt ben, wie heeft manier gevonden om toch ze geld terug te krijgen[/b]

Tiesties
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 sep 2006 23:10

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door Tiesties »

Dat bedrijf verkoopt alleen maar onzin. Het gootste voorbeeld...........opleiding tot air marshall!!! Kost een vermogen, maar air marshall wordt je zeker nooit. Is namelijk een taak van de marrechassee!

Dennis72
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2007 13:31

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door Dennis72 »

wat een stelletje idioten zeg.
Als er mensen zijn die voor een beroeps opleiding gaan en dan voor de hogere opleidingen moet je zelf inititief tonen en moet je niet aan je handje geholpen worden.
Als je er van uit gaat dat je geholpen moet worden om je stageplek voor Coördinator te bemachtigen dan heb je niet de juiste houding om Leiding te geven.
Best Alert geeft je de mogenlijkheid tot de opleiding hoe jij er mee om gaat is aan je zelf.
het is een commerciele organisatie en dan is het normaal dat er rare types bij komen maar die worden vanzelf wel gewist omdat ze nergens aan de bak kunnen komen door hun uitstraling.
en van dat soort "mensen" krijg je zulke onzin verhalen.

destroyer

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door destroyer »

Mensen ook ik ben er ingetrapt, maar ben na 3 maanden erachter gekomen dat het allemaal nep was ik ben nog steeds bezig met de rechtzaak tegen deze oplichter van een Kantelberg...!!
Kunnen we geen handtekeningen actie houden om deze man te stoppen dit kan toch niet zo door gaan. waar blijft het recht !!
Sluiten die school hij is al een paar keer bedreigd en er is al een keer geschoten op zijn huis.... jammer niet raak.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Een paar jaar geleden kon je veel meer opleidingen bij Best Alert volgen. Tegenwoordig alleen opleidingen tot beveiliger volgens mij. Ik ben toen bijna een secretaresse opleiding gaan volgen. Stel je voor, in 4 zaterdagen kon je een opgeleid worden tot secretaresse. En ROC'ers doen er 3 jaar over maar dat terzijde. Ik ben inmiddels bij het ROC gestart en volgens mij was dat geen verkeerde keuze. :wink:

Guido84
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2009 19:50

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door Guido84 »

hallo

in 2006 ben ik helaas ook de opleiding begonnen op best alert
ik ben ook in hun verhaaltje gestonken wat achteraf niet waar bleek te zijn.
zou de opleiding ster-bodyguard gaan volgen, bij het 1e gesprek werd vertel je n keer naar een slip-cursus moest , later bleek dat dat totaal 4 tot 6x zou plaats vinden in de gehele opleiding. daarnaast werd er gezegd
binnen 1 a anderhalf jaar de opleiding te kunnen afronden . wat hun zelf echter onmogelijk maken door de lessen niet te laten aansluiten aan de examen data van het svpb (wat naar mijn weten elk kwartaal 1 of 2 malig examen afneemt) of het niet of onjuist handelen met het betalen van hun eigen school examens.

ik heb zelf de ervaring dat ik in 2007 geblesseerd raakte door n ongelukje waardoor ik trombose opliep in mijn been kon nauwelijks tot niet lopen en nu nog steeds niet volledig hersteld. in hun opgestelde voorwaarden staat vermeld door medische redenen het contract kan worden ontbonden , en heb dat toen na aanzien of doorgaan geen optie meer was per aangetekende brief medegedeeld. vervolgens krijg ik een brief met daarin de reactie dat het hebben van een mankement aan het been geen belemmering hoefde te zijn voor het uitvoeren van het vak ster-bodyguard, dus hun vinden dus blijkbaar je in een rolstoel zelfs de opleiding zou kunnen doen ?. ik ben met deze papieren en ander verzameld materiaal naar een advocaat gestapt maar doe kon er weinig mee hij bleek zich juridische vrij dicht getimmerd te hebben en heb de zaak moeten staken en ook bij andere advocaat werd het niet eens meer in behandeling genomen .

het heeft daarna voor mij een jaar zo ongeveer stil gelegen
tot ik in gigantische financiële omstandigheden terecht kwam
en ook geen geld meer over had om überhaupt reis van Amsterdam (omgeving) naar best te kunnen betalen .

dus had zat me wel dwars , en ben nu 4 weken geleden persoonlijk langs gegaan en aangedrongen tot een gesprek met kantelberg

daarin werd weinig begrip getoond en kwam er alleen maar een voorstel boven van je kan dit bij je opleiding krijgen en dat . maar niets anders
en zou binnen 2 weken schriftelijk worden geïnformeerd over wat hun voor mij konden doen .

het is nu 02-04-2009 tot op de dag van vandaag in 3 jaar tijd ben ik geen stap verder gekomen met het gevecht tegen Kantelberg.

mijn vraag is zijn er mensen die me kunnen helpen door ervaringen met rechtszaken die zij hebben gewonnen of dergelijke dingen of een groep te vormen om het met zn allen op te nemen ?

ik hoop dat jullie iets van mijn ervaring met best alert kunnen aannemen en iemand iets nuttigs heeft

bedankt

Groeten
Guido

JohanC
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2009 21:57

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door JohanC »

Hallo
Er zijn nog meer van deze bedrijven bijv. Minerva, NRB en OPB om er maar een paar te noemen. Ze zijn allemaal op je centen uit en komen de afspraken niet na.

Groeten en suc6

boerkuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2010 20:59

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door boerkuh »

ik ben nou ook bezig met un opleiding beveiliger 2 bij best alert! ik was op 28feb. het programma 'das je goed recht' aan het kijken op sbs 6 en toen waren er 5 meiden die bij best alert un opleiding als stewardess hadden gevolgt en er zo'n 6.000euro voor hadden betaalt maar nooit een diploma hadden gekregen!! dan word je tog gewoon helemaal gek!! ik weet wel als ik daar komende zaterdag weer naar toe moet wil ik wel un un goed gesprek met die Kantelberg!! misselijk mannetje!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door VioletPrue »

^^ Ik hoop dat jij een geintje maakt met je spelling....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mischien voor gedupeerden:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6159 ... ool__.html

Neem met je verhaal / informatie eens contact op met de Telegraaf.
Leuk voor een groot verhaal in de Zaterdagbijlage!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Topic ff omhoog halen

Jaar of 20 geleden leek rijinstructeur me wel wat

Met Kantelberg om de tafel gezeten,eea besproken, de opleiding zou ommenabij de 3900 gulden kosten ,70 % van de opleiding zou je terug kunnen krijgen als je onder de naam Kantelberg een rijschool zou starten

Wil je dat niet, maar wel onder je eigen naam, dan kon dat ook, wel tegen het volledige cursusbedrag van 3900

Leek fair, contract getekend

In het 2de gesprek werd duidelijk dat ik op geen enkele manier een rijschool kon starten onder mijn eigen naam omdat ik volgens hen een contract had getekend waarin ik me had verbonden aan Kantelberg, een eigen rijschool starten onder mijn eigen naam na de opleiding was niet mogelijk, aldus het contract

Hier zat een luchtje aan, er was in het eerste gesprek niet gesproken over een verplichte verbintenis aan Kantelberg en het niet zelfstandig kunnen opstarten van een rijschool onder mijn eigen naam

Ik kreeg ook het id dat ik een ander contract voor mijn neus had liggen dan die ik had getekend, daar stonden namelijk die voorwaarden wel in, terwijl ik die niet had gelezen in het eerste contract

Het verhaal eindigde met het betalen van 3900 om het contract te kunnen verbreken, mijn vertrouwen in Kantelberg was geheel verdwenen,geen opleiding gevolgd en de centen kwijt

BH112
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2011 11:29

Re: Best Alert

Ongelezen bericht door BH112 »

Ik heb afgelopen weekend een gesprek en een informatie folder aangevraagd en deze mail kreeg ik vol met spelfouten.

Best, 28 juni 2011



Geachte heer Huisman,



Hartelijk dank voor uw aanvraag.

Wij hebben op uw verzoek vrijblijvend een gesprek ingepland op 8 juli om 11.30 uur.



Wij hebben echter een open dag op zaterdag 2 juli tussen 09.00 en 17.00 uur. Ook op deze dag bent u van harte welkom.

De informatie voor VIP chauffeur hebben wij u per separate post toegezonden.

Als u wilt kunt u zich zaterdag aanmelding voor de opleiding met als startdatum 13 augustus.

U kunt uw huidige baan in de verzorging gewoon behouden en de studie voor beveiliger volgen.

Bezit u al een diploma op mbo2 niveau dan heeft u mogelijk enkele vrijstelling. Breng daarom uw diploma mee.

.

Onze nieuwe opleiding start weer op 13 augustus aanstaande.

Wij leggen u graag alle mogelijkheden uit tijdens een gesprek, welke garanties wij kunnen geven en hoe wij u snel aan het

Werk kunnen helpen of hoe u e.e.a. naast uw huidige baan kunt doen.



U bent zeer welkom. Als u wilt halen wij u van het station in Best met onze gratis shuttle.

Uw partner vrienden of zijn uiteraard ook van harte welkom.

Tot spoedig !





Snel starten met uw nieuwe carriere of een extra baan naast uw huidige baan voor extra verdiensten.

U ONTVANGT EEN BETERE BAAN BONUSCHEQUE VAN EURO 100,00

Per separate post zenden wij u ook nog informatie over ons jubileum. Let op uw brievenbus !



U bent van harte welkom op uw afspraak voor beveiliging.

Het betreft uiteraard een vrijblijvend bezoek.

Wij leggen u dan alle mogelijkheden heden uit, geven u een goed advies en kunt u zelf vragen stellen, helpen u eventueel met omscholing en krijgt u een rondleiding door ons instituut.

Wij gaan u helpen met een leuke nieuwe carriere

U kunt snel starten namelijk al op 2 juli of 14 augustus aanstaande.

Tijdens uw stage gaat u al geld verdienen.

Stage kan naast uw baan in de avonden of weekenden of bijv. 1 dag per week of als u geen baan hebt bijvoorbeeld de hele week.

Nu ontvangt u een een betere baan bonuscheque van Euro 100,00

Bij inschrijving ontvangt u ook een maal Euro 80,00 reiskosten welke in mindering worden gebracht op uw inschrijving.

Wij helpen u met het vinden van werk in de omgeving waar u woont.



U kunt worden:

- evenementenbeveiliger

- mobiele surveillant

- hondenbewaker

- arrestantenverzorger

- portier

- ziekenhuisbeveiliger

- centralist

- geldwaardechauffeur

- luchthavenbeveiliger

en nog veel meer



U kunt al na een maand examen afleggen.

Wij helpen u met het vinden van een leuke baan in uw woonomgeving na het behalen van uw diploma.



U krijgt:

- diplomagarantie

- jobcoachgarantie

- studiegarantie



Betaling in termijnen mogelijk.

Bent u momenteel ondergebracht bij het uwv, cwi, gemeente, outplacement of werkcoach vraag dan tijdens uw bezoek naar de gratis offerte om u te helpen uw omscholing vergoed te krijgen via de betreffende instantie/werkgever.



Komt u met de trein bel dan met 0499 375567 (toets 1) dan halen wij u van het station.



Wij zijn er morgen voor speciaal voor u. U mag altijd gezelschap meebrengen. Koffie , thee en fris staan voor u klaar.

U wordt geholpen door:

Stephie, Iris, Tom, Helga, Erik,

Wij wensen u een fijne dag



Wij zijn er special voor u tussen 09.00 en 16.00 uur

Door de week zijn wij bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 17.00 uur



Best Alert Security college

De Waal 5

5684 PH Best

Tel.: 0499 375567 (toets 1)




MENSEN DIT KLOPT NIET!! TRAP HIER NIET IN!! GROTE OPLICHTERS! IK ZOU ROND DE €5400,- OVER MOETEN MAKEN NAAR "BEST ALERT" MAAR DAT GAAT NU MOOI NIET MEER GEBEUREN!

Gesloten