LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Best of shopping problematisch met retourneren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
dojwattjes

Best of shopping problematisch met retourneren

Ongelezen bericht door dojwattjes »

Beste lezer,
Graag wil ik u erop attent maken dat retour zenden Best of Shopping uiterst moeizaam kan verlopen.

Het is zo dat mijn vader een verkeerd product heeft besteld bij Best of Shopping. Aangezien hij gehandicapt is heb ik een retourcode aangevraagd en het product retour gestuurd. Echter, de aanmaningen van Afterpay bleven gewoon doorgaan. Iedere keer bellen, mailen het heeft tot dusver niks mogen helpen, we zijn nu drie maanden verder en er licht een incasso op de mat.

De wijze waarop Best of Shopping zijn verantwoording neemt om dit administratief juist af te handelen vindt ik beneden alle peil. Het kost allemaal een hoop tijd en geld, want ik zal toch ook weer een aangetekende brief moeten gaan versturen.
Bij Wehkamp organiseren ze dit in mijn ogen toch echt vele malen soepeler voor de klant. Producten terugzenden nooit problemen gehad, daar is het transparant en gewoon goed geregeld! Waarom lukt het dan niet bij Best of Shopping!?

Hecht Best of Shopping er maar weinig waarde aan om klantgericht te werk te gaan? Het verloop van deze retourzending geeft mij de indruk dat er op dat ze erop zitten te wachten dat 'kwetsbare' personen zoals mijn vader een 'fout' maken om dan alsnog geld aan deze groep te kunnen verdienen.

Lezer, u bent gewaarschuwd.

Vriendelijke groet, David Wattjes

Sanne

Re: Best of shopping problematisch met retourneren

Ongelezen bericht door Sanne »

Het is inderdaad een ramp om bij Best of Shopping iets te retourneren. Ik heb in februari 2010 een Instyler besteld, deze kreeg ik pas op 5 mei 2010 (was het ding al compleet vergeten). Omdat het veel te heet wordt voor het haar en het product niet zo soepel werkt als ze aangeven, heb ik het de dag erna 6 mei 2010 retour gestuurd. In eerste instantie dacht ik dat alles geregeld was, totdat ik een aanmaning kreeg van AfterPay. Ik heb toen de site van TNT post bezocht en de 3s code ingevuld, daar stond nog altijd (we zijn dus een maand verder), product in afleverroute. Formulier van TNT ingevuld, zij hebben een onderzoek gedaan en ik kreeg een brief met bijlage van ontvangstbevestiging van Best of Shopping dat zij het pakket op 7 mei 2010 in ontvangst genomen hadden. Deze heb ik als kopie met begeleidende brief naar Best of Shopping gestuurd. Niets meer op gehoord. Paar weken terug weer een aanmaning, weer gebeld. Ja, ze zouden het onderzoeken, de persoon die over de ontvangsten van de pakketten ging was niet aanwezig, maar ik zou dezelfde week nog gebeld worden. Niet dus. Kreeg afgelopen maandag weer een aanmaning, vandaag gebeld, er staat in het systeem dat het pakket zoek is, dit staat pas in het systeem vermeld van 27 juli j.l. Alles zou nu geregeld zijn, ook met AfterPay, ik moest de aanmaning als niet gestuurd beschouwen. Ben benieuwd.

Bestellen op Best of Shopping, Tommy Teleshopping, Telsell etc. nooit meer. Sterk af te raden, als je retour stuurt zit je in de problemen. Trap er dus niet in!!!

Sanne

dojwattjes

Re: Best of shopping problematisch met retourneren

Ongelezen bericht door dojwattjes »

We zijn ruim 4maanden verder en nog telkens loopt de afwikkeling met de retourzending moeizaam. Weet iemand of het juridisch juist is dat 'Best of Shopping' porto kosten in rekening brengt bij retourzending?

Hieronder de verstuurde berichten, doe er je voordeel mee!

Beste medewerker Klantenservice,

Op 29 juli jl. heeft uw incasso bedrijf Lindorff 'per abuis' een incasso gestuurd met een invordering voor portokosten (Vordering M23125520). Uit uw onderstaande email, verzonden op: 05 juli 2010 11:49 AM, heb ik opgemaakt dat van deze kosten in het geheel geen sprake is. Hierbij het verzoek om dit aan uw incassobureau door te geven en per omgaande de incassoprocedure te staken.

De huidige gang van zaken omtrent een simpele retourzending begint inmiddels schandalige proporties aan te nemen.
Nogmaals wil ik u erop attent maken dat mijn vader ernstig gehandicapt is en behoort tot een kwetsbare groep in deze samenleving. Graag uw begrip en aandacht voor deze situatie. Hopend op een voorspoedige, definitieve en correcte afhandeling van deze retourzending door 'Best of Shopping'.

Vertrouwend voldoende geïnformeerd te hebben en in afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

xxxxx

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: [email protected] [mailto:[email protected]]
Verzonden: Monday, July 05, 2010 11:49 AM
Aan: [email protected]
Onderwerp: RE: RE: re:Fwd: Retour Abtronic 'Best Of Shopping'

Geachte Heer xxxx,

Bedankt voor uw e-mail.

Ik heb de bestelling voor u nagekeken.

Er is een fout gemaakt want u hoeft geen portokosten
te betalen.

U kunt onze klantenservice telefonisch bereiken op 0900 0127 (35cpm). Wij staan tot uw dienst van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.30 uur en op zaterdag van 09.00 tot 16.00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice, Best of shopping.

-----Oorspronkelijk bericht-----

Beste medewerker klantenservice,

Vandaag heb wederom met jullie gebeld over de retourzending.

Het gesprek verliep nogal chaotisch, de telefoniste gaf aan dat het nogal
benauwd was in de ruimte. Uit het gesprek maakte ik op dat het product
retour is ontvangen en dat ik het incasso als niet verzonden kan beschouwen.

Verder noemde de medewerker dat er in uw ogen nog porto kosten verschuldigd
zijn, daar maak ik bezwaar tegen.

-Portokosten behoren volgens mij fiscaal gezien tot de vergoeding, bij de
levering van een product of dienst. In dit geval is er volgens mij geen
sprake van een levering.
-Bovendien heb ik, door jullie tekortschietende administratieve processen,
zelf ook kosten gemaakt. Bijvoorbeeld het herhaaldelijke telefonisch
contact, waarvoor er á 0,35ct per minuut kosten in rekening gebracht wordt.

Hierbij vraag ik om uw begrip voor mijn situatie. Mijn voorstel is om niet
verder over kosten in discussie te gaan, maar dit hele 'incident' verder zo
spoedig mogelijk te vergeten.

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

xxxxx
Namens xxxx

Gesloten