Dan hoeft ie dus deze klant ook niet meer terug te verwachten en is van klantenbinding geen sprake. Welke loopt deze bakker dan dus een behoorlijk bedrag aan inkomsten mis. Lijkt me dus een heel logische keuze om voor tegoedbonnen te gaan. Zelfs dat hoeft de bakker niet te doen.sephora30 schreef:Zijn hele volksstammen die nooit bij een bakker komen tenzij het voor een bijzondere gelegenheid is zoals inderdaad bv voor gebak.sjoegel schreef:Je kunt nu geen oordeel hebben omdat het een eenzijdig verhaal is. Mogelijk is ziekte als excuus gebruikt terwijl er iets anders aan de hand was wat de bakker echt wel doorhad.
Bij een bakker moet je dagelijks zijn dus ik snap niet wat er mis is met een tegoedbon.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betaald, maar afgezegd vanwege ziekte
Re: Betaald, maar afgezegd vanwege ziekte
CourgettesEn in de komkommertijd heeft ie?
-
rozemarijntje
Mmmm ja idd vroeger gingen bijna heeeeel veel mensen naar de bakker tegenwoordig veel minder
Dat de bakker die voorwaarde heeft tja? Elke winkel mag zelf bedenken hoe en wat..
Gebak wordt niet altijd de zelfde dag gemaakt......je staat ervan te kijken hoe lang dat van te voren gemaakt kan worden,
Geloof het of niet en gelijk een waarschuwing gebak met marsepein,mokka dingen ect waar geen, slagroom op zit kan gewoon de volgende dag verkocht worden! Dus let daarop..
Ik zeg dit uit werkervaring!,warme bakker,
Je weet niet hoe het precies gegaan is wat voor gebak het was,misschien idd iets speciaals.
Wij waren niet zo moeilijk,bij bestelling zeiden we altijd bij Bep tijd ophalen anders zetten we het vitrine..simpel..
Taarten wel betalen van te voren,speciale grote zeg maar,kleine ronde niet,die verkochten we
zo wel..
Maar tijden veranderen!!!! De bakker waar ik voor werkte heeft ook heeeel veel filialen moet sluiten
Men. Koopt wel bij appie of...
Dus bakker wil zijn omzet graag behouden...
Dat de bakker die voorwaarde heeft tja? Elke winkel mag zelf bedenken hoe en wat..
Gebak wordt niet altijd de zelfde dag gemaakt......je staat ervan te kijken hoe lang dat van te voren gemaakt kan worden,
Geloof het of niet en gelijk een waarschuwing gebak met marsepein,mokka dingen ect waar geen, slagroom op zit kan gewoon de volgende dag verkocht worden! Dus let daarop..
Ik zeg dit uit werkervaring!,warme bakker,
Je weet niet hoe het precies gegaan is wat voor gebak het was,misschien idd iets speciaals.
Wij waren niet zo moeilijk,bij bestelling zeiden we altijd bij Bep tijd ophalen anders zetten we het vitrine..simpel..
Taarten wel betalen van te voren,speciale grote zeg maar,kleine ronde niet,die verkochten we
zo wel..
Maar tijden veranderen!!!! De bakker waar ik voor werkte heeft ook heeeel veel filialen moet sluiten
Men. Koopt wel bij appie of...
Op deze manier wordt hij ook zeker geen vaste klant.Bob Schurkjens schreef:Die banketbakker kan ik wel begrijpen als het geen vaste klant is.
Juridisch gezien staat de bakker in zijn gelijk, zelfs had hij geen tegoedbonnen hoeven geven. Of het allemaal zo klantvriendelijk is en of hij er een tevreden klant aan overhoudt is een ander verhaal.MarjanvdW schreef:Goedemorgen,
Ik heb een vraag. Mijn vader heeft vorige week gebak besteld. De verkoopster vroeg of hij het bedrag direct wilde betalen of bij het afhalen. Mijn vader heeft het toen direct betaald. Helaas werd mijn moeder ziek, dus het gebak moest afgezegd worden. Dit heeft hij woensdag gelijk gedaan. Maar nu werd hem verteld dat hij zijn geld niet terug kreeg, maar werd terug betaald in tegoedbonnen. Mag dit zomaar? Als hij nu niet direct betaald had, was het toch ook geen probleem geweest? Nu is hij verplicht om terug te gaan naar deze bakker. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden en of dit echt wel mag.
Vriendelijke groet, Marjan
-
Bob Schurkjens
Ach, werd hij toch al niet. Ik neem nog een appelflap.olaf79 schreef:Op deze manier wordt hij ook zeker geen vaste klant.Bob Schurkjens schreef:Die banketbakker kan ik wel begrijpen als het geen vaste klant is.
O.T. Vergis je je niet in de datum? Dacht dat die 'flappen' rond Oud- en Nieuw gegeten werden. Geef mij trouwens maar liever de beignets: die met het ronde gat in 't midden: veel lekkerder...Ach, werd hij toch al niet. Ik neem nog een appelflap.
Juist wel want door de goede service zal deze klant wellicht vaker gaan komen en het ook rondvertellenangel1978 schreef:
Dan hoeft ie dus deze klant ook niet meer terug te verwachten en is van klantenbinding geen sprake. Welke loopt deze bakker dan dus een behoorlijk bedrag aan inkomsten mis. Lijkt me dus een heel logische keuze om voor tegoedbonnen te gaan. Zelfs dat hoeft de bakker niet te doen.
De winkel handelt corretc, ze hoeven gene geld terug te geven.
Inplaats daarvan mogen ze ook tegoedbonnen geven.
Winkel had ook kunnen zeggen het is bestelt en u kunt het niet meer annuleren.
Inplaats daarvan mogen ze ook tegoedbonnen geven.
Winkel had ook kunnen zeggen het is bestelt en u kunt het niet meer annuleren.
Aangezien Nederlanders ieder mogelijk risico willen verzekeren denk ik inderdaad dat dit een succesvol product kan worden. Wellicht uitbreiden met andere risico's om het plaatje compleet te maken. Bijvoorbeeld als het regent (waardoor sommige mensen de deur niet uitgaan en dus niet op de verjaardag komen) krijg je het geld terug voor niet geconsumeerde gebakjes en andere consumpties.Bob Schurkjens schreef:Als ik het zo lees is een gebaksannuleringsverzekering een gat in de markt. Banketbakkers zouden dit kunnen aanbieden.
Hoef je toch geen verzekering voor af te sluiten: regent het dat ga je lekker Skypen: gezellig voor de rest van de bezoekersGJvdZ schreef:Aangezien Nederlanders ieder mogelijk risico willen verzekeren denk ik inderdaad dat dit een succesvol product kan worden. Wellicht uitbreiden met andere risico's om het plaatje compleet te maken. Bijvoorbeeld als het regent (waardoor sommige mensen de deur niet uitgaan en dus niet op de verjaardag komen) krijg je het geld terug voor niet geconsumeerde gebakjes en andere consumpties.Bob Schurkjens schreef:Als ik het zo lees is een gebaksannuleringsverzekering een gat in de markt. Banketbakkers zouden dit kunnen aanbieden.