Eh, Moneyman, hier schrijf je dat de reactie van Hawk-Eye gericht kan zijn op koohor i.p.v. op de OP .... wat zou je zeggen van: een reactie, met de kennis die uit de OP te halen is?
Het zou raar zijn om koohor te adviseren om in een brief te schrijven dat het bed non-conform is als de ouderdom onbekend is.
Je had ook kunnen schrijven: "koohor vraagt geen advies, waarom adviseer je om een brief te schrijven?".
Dat jij reageert met "je weet helemaal niet hoe oud het bed is" is echt onzin - je vraagt altijd van anderen om ongelijk toe te geven, doe dat dan zelf ook.
Er is zoveel wat ik had kunnen schrijven - maar niet geschreven heb. Ik reageerde slechts omdat het mij logischer leek dat er op de voorgaande post in plaats van op de OP werd gereageerd. Non-conformiteit inroepen bij onbekende ouderdom (en dus de kans op een nieuwer exemplaar dan in de OP) is minder gek dan zonder onderbouwing non-conformiteit inroepen bij een 9 jaar oud bed.
Ik heb dat overigens ook gewoon gelijk toegelicht en de poster gevraagd op welke van die twee reacties hij reageerde.
Waar je obsessieve drang om mij een vermeend ongelijk toe te laten geven vandaan komt weet ik niet, maar ik vraag me wel af: heb je ook nog iets inhoudelijks toe te voegen aan het topic?
In aansluiting op de door mij op 12 januari te 13.53 uur geplaatste reactie ter verduidelijking nog even het volgende.
De elektrische verstelbare bedden zijn in december 2015 door Beter Bed bij ons geïnstalleerd.
Uit de e-mailreactie van Beter Bed het volgende:
'De Multi Motion bodem die u heeft is namelijk uit de collectie en hiervoor zijn helaas ook geen nieuwe onderdelen meer te bestellen.
Daarnaast sluit de nieuwe collectie niet aan op de oude collectie.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.'
Op het moment dat het kunststof scharnierpunt ten behoeve van het hoofdeind van het bed afbrak lag ik zelf op het bed.
Het gebeurde op het moment toen ik het lampje op het nachtkastje uitschakelde, waarbij er weliswaar sprake geweest zal zijn van wat verplaatsing van wat belasting/druk, maar van het op het hoofdeind gaan zitten is geen sprake geweest, evenmin als van een ander oneigenlijk gebruik van het hoofdeinde.
Hallo.mijn boxspringmotor ging ook stuk binnen 3 jaar .maar was bij totaalbed. Ik stuurde een mail.en legde uit hoe of wat,ze deden niet moeilijk en kreeg 2 nieuwe motors en beugels.kijk zo kan het ook
In 2019 kochten we twee enkele boxspring combinaties bij Haco in Zoeterwoude. In 2023 brak een van de motorhuizen. Te zien was dat dit werd veroorzaakt door het teveel doorbuigen van de draaiende stang waaraan de kleine hefboom is bevestigd waartegen het motor mechanisme duwt om het hoofdeinde op te tillen. Dit is een fabricagefout, niet de motor maar het te slappe frame. Bij het doorbuigen van de te slappe draaiende stang drukt deze tegen het kunststof motorhuis dat niet tegen de druk van het motor mechanisme is bestand maar daar ook niet voor is bedoeld. Haco is de schade komen opnemen waarna ik instemde met het voorstel om de kosten voor de levering van een nieuwe motor en frame te delen. De kosten voor het voorrijden en de montage nam Haco geheel voor zijn rekening.
Kort geleden wilde ik, zonder dat iemand erop lag, het hoofd- en voeteneinde van de tweede boxspring omhoog zetten om eronder te kunnen stofzuigen. Weer een harde knal en een gebroken motorhuis. Wie er nog mocht twijfelen of dit wel of geen constructiefout is…
In 2019 kochten we twee enkele boxspring combinaties bij Haco in Zoeterwoude. In 2023 brak een van de motorhuizen. Te zien was dat dit werd veroorzaakt door het teveel doorbuigen van de draaiende stang waaraan de kleine hefboom is bevestigd waartegen het motor mechanisme duwt om het hoofdeinde op te tillen. Dit is een fabricagefout, niet de motor maar het te slappe frame. Bij het doorbuigen van de te slappe draaiende stang drukt deze tegen het kunststof motorhuis dat niet tegen de druk van het motor mechanisme is bestand maar daar ook niet voor is bedoeld. Haco is de schade komen opnemen waarna ik instemde met het voorstel om de kosten voor de levering van een nieuwe motor en frame te delen. De kosten voor het voorrijden en de montage nam Haco geheel voor zijn rekening.
Kort geleden wilde ik, zonder dat iemand erop lag, het hoofd- en voeteneinde van de tweede boxspring omhoog zetten om eronder te kunnen stofzuigen. Weer een harde knal en een gebroken motorhuis. Wie er nog mocht twijfelen of dit wel of geen constructiefout is…
.......Wie er nog mocht twijfelen of dit wel of geen constructiefout is…...
Wat heeft Beter Bed hier mee te maken ?
Denk dat velen het probleem al vergeten was....
Ondertussen is het bed al vier jaar oud. Zou even informeren of Haco het als fabrikagefout ziet of gewoon als slijtage van een niet al te solide wat goedkope constructie.
Ik doe verslag van mijn ervaring met verstelbare boxspring bedden gekocht bij Haco. Voor mij is de motorbreuk het gevolg van een fabricagefout, namelijk een te slap frame. Denk dat dit mogelijk ook bij andere boxsprings met motorbreuk het geval is. Zonder het als fabricagefout te benoemen heeft Haco de motor en het frame vervangen en hebben we de leveringskosten gedeeld. Heeft niets met Karlson of met Beter Bed te maken.
Dit topic gaat over een elektrisch verstelbare boxspring van het type Karlsson geleverd door Beter Bed, waarvan de motor is afgebroken. Zinvol om te weten hoe dit mogelijk is, zeker als Beter Bed niet met een verklaring komt. Ik geef aan dat de oorzaak het te slappe frame is en dat dit een fabricagefout is. Bij andere merken of typen boxspring worden vergelijkbare verstellings-mechanismen toegepast. Er zullen vast ook bij zijn met een steviger frame. Het genoemde type Karlsson, geleverd is door Beter Bed, hoort daar waarschijnlijk niet bij.
De leverancier of fabrikant blijft bij fabricagefouten aansprakelijk voor de gevolgen, ook na het verstrijken van de garantie. Ik zou zeggen, doe uw voordeel met deze uitleg.
Dit topic gaat over een elektrisch verstelbare boxspring van het type Karlsson geleverd door Beter Bed, waarvan de motor is afgebroken. Zinvol om te weten hoe dit mogelijk is, zeker als Beter Bed niet met een verklaring komt. Ik geef aan dat de oorzaak het te slappe frame is en dat dit een fabricagefout is. Bij andere merken of typen boxspring worden vergelijkbare verstellings-mechanismen toegepast. Er zullen vast ook bij zijn met een steviger frame. Het genoemde type Karlsson, geleverd is door Beter Bed, hoort daar waarschijnlijk niet bij.
Kortom, je projecteert simpelweg je ervaring met een totaal ander bed van een totaal andere winkel op het exemplaar waar dit topic wél over gaat, en dan ook nog op basis van aannames. Juist…