Blijven Loont niet meer?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ruud van Gent
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2022 21:51

Blijven Loont niet meer?

Ongelezen bericht door Ruud van Gent »

Vattenfall geeft de (trouwe) klant pas de opgebouwde Blijven Loont korting indien het totaal verbruik boven het plafond van 2900 kWh uitkomt. Op de vraag aan Vattenfall wat zij de overheid in rekening brengen tot 2900 kWh, namelijk het verschil tussen het standaard variabele tarief van EUR 0.836099 en het prijsplafond van EUR 0.40 per kWh of het verschil tussen het tarief met 25% Blijven Loont korting van EUR 0.665186 en het prijsplafond van EUR 0.40, wordt geen antwoord gegeven. In het laatste geval zou het betekenen dat de Blijven Loont korting terugvloeit naar de overheid, waarin ik mij nog kan vinden omdat het uiteindelijk de overheid is die de compensatie verleent. Echter, indien Vattenfall het verschil met het standaard tarief in rekening brengt, komt het er op neer dat Vattenfall de Blijven Loont korting van de klant in eigen zak steekt, en hun winst nog verder opdrijft ten koste van de klant. Kan iemand hierover uitsluitsel geven?

Moneyman
Berichten: 30316
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blijven Loont niet meer?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zie dit topic.
energie-f51/waarom-geen-recht-op-blijve ... 99935.html

Daar is het bij meerdere mensen teruggedraaid.

Nijogeth
Berichten: 10118
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Blijven Loont niet meer?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Andere reden. In dit geval is de prijs met de korting hoger dan het plafond.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Blijven Loont niet meer?

Ongelezen bericht door Eres »

Is het eigenlijk een interessante korting of slechts een verkoop praatje.
Deze wordt berekend over het laagst mogelijke electra tarief, wat Fatenvall hanteert.
Je doet er niets speciaals voor dan aanmelden, dus gewoon mooi meegenomen.
Nu wordt via een creatieve berekening een uitleg gegeven, hoe Blijven Loont eigenlijk niet meer werkt en zal het voor de meeste van hun klanten gelden.
Voor dit soort instituten is er maar één ding wat telt big money, ik verwacht er ook helemaal niets positiefs van.
Ondanks tientallen jaren klant van hun en voorgangers te zijn, zal het mij niet tegenhouden, indien ik een echt voordeel ( niet alleen financieel) bij een overstap zal kunnen vinden.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Blijven Loont niet meer?

Ongelezen bericht door Eres »

Hoe werkt het prijsplafond met Blijven Loont?
Je contracttarief is je leveringstarief min je Blijven Loont-korting.
Voorbeelden
• Als je gemiddeld gewogen tarief € 0,50 per kWh is en je hebt 10% korting, dan is je contracttarief € 0,45. Het prijsplafond is € 0,40. Je krijgt voor de eerste 2.900 kWh dus € 0,05 per kWh vergoed.
• Is je tarief € 0,50 per kWh en heb je 25% korting, dan is je contracttarief € 0,375 per kWh. Je blijft dan onder het prijsplafond en ontvangt daarom geen vergoeding.


Dit is de uitleg van Vatenfall
Vind ik dit een “duidelijke uitleg”, zoals ik het lees kan het voor elke Vatenfall klant gelden, ik heb echter geen melding van het bedrijf gehad en op hun site krijg je via een vraagstelling, dat wanneer de klant geen schrijven heeft gehad, geldt het niet voor de klant.
Ik heb geen bericht gehad, maar zoals ik al eerder schreef, het is alleen maar meegenomen.
Ik kan me goed voorstellen, dat ook deze bedrijven aardig verstoord worden door de gehele situatie, maar kan me niet onttrekken aan mijn denkwijze, het interesseert de instituten niet veel, de consument is uiteindelijk altijd de dupe en moet betalen.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Blijven Loont niet meer?

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemorgen Ruud,

De Blijven Loont-korting geldt over het contracttarief. Als je met contracttarief inclusief korting goedkoper uitkomt dan het prijsplafond, hanteren wij dat tarief.

Vriendelijke groet,
Nancy, Vattenfall

Plaats reactie