LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boek geen huurauto via Ryanair

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Colson

Boek geen huurauto via Ryanair

Ongelezen bericht door Colson »

Onlangs huurde ik via Ryanair een auto voor 4 dagen in Portugal. 08 10 10
Huurprijs was 151 euro, bij aankomst bleek de huurprijs 324 euro te zijn. Nu heb ik in het verleden wel meer ellende met Hertz gehad en gebruikte ze daardoor ook niet meer.
Op de site van Ryanair wordt melding gemaakt om via de maatschappij te boeken hierdoor krijg je 10% extra korting.
Bij aankomst Porto bleek dit een stunt van Ryanair en niet van Hertz te zijn.
Verder moest er extra betaald worden voor verzekering Roadtax en wasbeurt, allemaal zaken om de prijs op te drijven.
Ondanks dat dit bij het boeken inclusief was.
Omdat je je midden in de nacht moet melden bij Ryanair kan je geen benzine tanken op het vliegveld die gaan pas om 007 uur open, net als Hertz zelf, je kan dan met je koffers gaan slepen om in de vertrekhal te komen.de benzineprijs van hertz is 30% duurder dan bij de gwonen pomp op de snelwegen van Portugal.
Een ervaring die maakt om Hertz te mijden,er zijn andere verhuurbedrijven die op een veel nettere manier omgaan met hun klanten.
Kees Colson.

hjmafs

Re: Boek geen huurauto via Ryanair

Ongelezen bericht door hjmafs »

Mij is ongeveer hetzelfde overkomen. Via Ryanair een huurauto geboekt bij Hertz voor 10 dagen met Faro als ophaalstation. Het leek een mooie aanbieding. Na terugkomst bemerkte ik dat er via mijn credit card ca. EUR 85 extra is afgeboekt door Hertz t.o.v het geboekte bedrag via Ryanair. Ik heb daarna de rekening nogmaals nagelezen en blijkt dat de boeking van Ryanair als Voucher Credits afgetrokken zijn van een hogere totaalbedrag. Dit had ik kunnen checken bij het ophalen van de auto, maar door alle drukte en lange wachttijd bij de Hertz-balie op Faro hier niet opgelet en bovendien ben ik er door Hertz niet op gewezen. Deze praktijk stoort mij op twee manieren:

- Ryanair die 'valse' aanbiedingen doet via hun website
- Hertz die mij niet wijst op de hogere kosten bij afhalen van de auto

Dit neigt naar misleiding door beide partijen, maar ik ben bang dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd als ik bij een van beiden verhaal ga halen. Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?

HJM-AFS

Gesloten