LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com blijft maar incasseren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kaatjedee

Bol.com blijft maar incasseren

Ongelezen bericht door kaatjedee »

Wat kan ik doen tegen onrechtmatige incasseringen van mijn credit card? Bol.Com heeft na een bestelling in december het bedrag dubbel afgeschreven. Na een verschrikkelijke mailwisseling van 2 maanden is het onrechtmatig afgeschreven bedrag eindelijk teruggestort. Maar nu, na een paar weken, beginnen ze weer opnieuw met onrechtmatig incasseren! Ik krijg op 25-2 een mail dat ze gaan incasseren en na een telefoontje met de credit card maatschappij blijkt dat het bedrag al op 19-2 is afgeschreven, dus ik kan mijn credit card niet eens meer blokkeren. En dat terwijl alles al in december (2 keer) is betaald!
Waarom sta ik machteloos tegen dit bedrijf? Elke mailkontakt wordt beantwoord door algemene zinnetjes als "onrechtmatig geincasseerde bedragen zullen worden teruggestort". Alleen het gebeurt niet!! :evil:

opgelucht!

Re: Bol.com blijft maar incasseren

Ongelezen bericht door opgelucht! »

Als het goed is dan moet je bij je creditcardmaatschappij een verzoek kunnen doen om het teveel betaalde geld terug te storten. Zij storten het dan terug en zoeken de zaak voor je uit en laten je de uitkomst weten. Ik heb zelf ooit een akkefietje gehad met een internationale bloemenbestelling waarvoor meer was afgeschreven dan volgens de bestelling had gemoeten. Visa heeft het totale bedrag keurig teruggestort en daarna het correcte bedrag afgeschreven. Zo hoort het dus te gaan.

Je kunt ook overwegen om je creditcard niet meer te gebruiken maar het bedrag van de bestelling handmatig over te maken naar Bol.com. Je moet dan wel zeker weten dat je het goede bedrag overmaakt, want een overboeking kun je niet terughalen. Ik ga er hierbij van uit dat je bij Bol.com ook op andere manieren dan met een creditcard kunt betalen.

banjermax

Re: Bol.com blijft maar incasseren

Ongelezen bericht door banjermax »

Heb, integenstelling van de reactie ten aanzien van het handelen van Bol.Com. totaal andere ervaringen met dit bedrijf.

Ben al jaren een klant van hen, maar heb echter nog nooit een dubbele afschrijving ontvangen ten aanzien van mijn bestellingen.

Zij geven je namelijk diverse keuze mogelijkheden om de bestelde producten te betalen waaruit je zelf mag kiezen. In mijn geval van af het begin gekozen voor het betalen middels acceptgirokaart.

Daarnaast, kun je exact volgen wat, hoe en wanneer je de producten kunt verwachten, wat de levertijd is en wanneer het verzonden is geworden.

Daarnaast, hebben zij inderdaad hun regels, maar daar ga je dan ook mee accoord op het moment dat je als klant aan meldt. één regel is dan ook zeer duidelijk, nl dat bij binnenkomst van je geplaatste order het bedrag binnen veertien dagen bij hun op de rekening moet staan.

Ook dat ben ik wel eens vergeten, echter kreeg ik dan via hen een keurige mail toe gezonden met het verzoek het bedrag alsnog per omgaande over te maken.

Daarnaast, kun je - mocht er al iets verkeert zijn gegaan zijn, contact opnemen met de klantenservice die je de nodige informatie verstrekken hoe te handelen. Je kunt een mail verzenden naar de afd. Custumer Services Support, die jouw mail onmiddelijk bevestigen -bericht van ontvangst- en dat ze zo spoedig mogelijk jouw vraag of klacht of noem maar op zullen behandelen en dit krijg je -antwoord- dan ook weer toegezonden.

Je wordt er daarnaast ook van op de hoogte gebracht, dat dit enige tijd kan duren en dat vind ik zeer begrijpelijk daar zij -gezien deze grote organisatie - niet kunt verwachten dat je binnen een dag al respons krijgt op je vraag.

Persoonlijk heb ik nooit langer dan een week, meestal vroeger respons gekregen op mijn mail.

Om één voorbeeld te noemen heb ik nog vrij recentelijk een mail verzonden ten aanzien een gekochte camera, merk X die ik bij hen besteld had, maar er achter kwam dat er geen! Nederlandse beschrijving en software bij zat.

Alleen alles in talen die ik niet spreek of begrijp. Heb hierover eerst de fabrikant telefonisch benadert, en kreeg te horen dat de Nederlanse vertaling - manual etc. bij hen te verkrijgen was, echter alleen indien ik van te voren 20 euro zou over maken. Dit heb ik dus in mijn mail aan Bol kenbaar gemaakt, en kreeg daarop een mail terug dat indien ik de kopie van de faktuur, mijn naw gegevens en bankrekening door wilde faxen dit geld van hen per omgaande op mijn bankrekening zou worden gestort.

En zo gezegd, ook zo door hen uitgevoert.

En alhoewel er wellicht mensen zijn met minder leuke ervaringen of gedragingen van Bol medewerkers, ook zij graag behandeld wensen te worden zoals wij zelf.

:lol:

[/b]

Gesloten