LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Ik ben absoluut niet blij met BOL.COM. Ik wil niet dat als ik een artikel van een bestelling retourneer, dat dan zonder te vragen eerst de cadeaubonnen worden gecrediteerd. Dat slaat nelemaal nergens op. Het totaalbedrag van de bestelling is ook na het retourneren nog veel hoger dan de ingeleverde cadeaubonnen. Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat als mensen iets bestellen dat ze eerst de cadeaubonnen willen gebruiken!!! Nu moet ik dus nog een bedrag betalen en zit nog met cadeaubonnen.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Is het nou zo moeilijk om te bedenken dat mensen die hun cadeaubonnen om willen zetten in contant geld iets bestellen en dat dan gewoon weer retourneren?
Je krijgt terug waar je mee betaalt en dat is volkomen terecht!
Je krijgt terug waar je mee betaalt en dat is volkomen terecht!
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Net zo doen als velen kado bonnen gewoon kado doen aan een jarige in je familie/kennissen.Nu moet ik dus nog een bedrag betalen en zit nog met cadeaubonnen.
gr Henk
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Dan koop je toch wat bij Bol.com? Of je geeft aan degene aan van wie je de cadeaubonnen hebt gekregen dat je het geen leuk cadeau vindt en voortaan gewoon cash wilt krijgen.bedeltje schreef:Nu moet ik dus nog een bedrag betalen en zit nog met cadeaubonnen.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Staat ook gewoon in de voorwaarden, maar...die lezen we niet toch?
"14. Ik wil mijn bestelling retourneren. Krijg ik behalve mijn geld ook een nieuwe cadeaubon of cadeaukaart?
De waarde van de cadeaubon of cadeaukaart wordt binnen 24 uur na het verwerken van uw retourzending, automatisch opgewaardeerd met het bedrag van het geretourneerde artikel. U kunt de waarde van de cadeaubon dan weer voor een volgende bestelling gebruiken."
"14. Ik wil mijn bestelling retourneren. Krijg ik behalve mijn geld ook een nieuwe cadeaubon of cadeaukaart?
De waarde van de cadeaubon of cadeaukaart wordt binnen 24 uur na het verwerken van uw retourzending, automatisch opgewaardeerd met het bedrag van het geretourneerde artikel. U kunt de waarde van de cadeaubon dan weer voor een volgende bestelling gebruiken."
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Wat heeft u gekocht en hoe heeft u dat betaald?
U heeft een koop op afstand ontbonden. Ontbinding heeft als resultaat dat de geleverde prestaties ongedaan moeten worden gemaakt. Als u heeft betaald met een cadeaubon en geld, dan moet Bol.com u de cadeaubonnen en geld terug geven. Op basis van de informatie die u heeft verstrekt zie ik niet in waarom u een bedrag aan Bol.com zou moeten betalen.
U heeft een koop op afstand ontbonden. Ontbinding heeft als resultaat dat de geleverde prestaties ongedaan moeten worden gemaakt. Als u heeft betaald met een cadeaubon en geld, dan moet Bol.com u de cadeaubonnen en geld terug geven. Op basis van de informatie die u heeft verstrekt zie ik niet in waarom u een bedrag aan Bol.com zou moeten betalen.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
.
Laatst gewijzigd door dhc op 30 dec 2012 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Dat is toch ook precies wat alfa hier zegt?dhc schreef:Haha...dat dacht je maar! Bol maakt geen probleem van retourzendingen.Je kunt natuurlijk gewoon retourneren maar het natuurlijk volstrekt uit den boze dat ze ingeleverde cadeaubonnen compenseren in devorm van "gewoon geld"
Staat in de voorwaarden die klant heeft geaccepteerd en zelfs onze "deskundige" A kan dat niet veranderen.
En dat weet ie eigenlijk zelf ook..behalve dat ego...
Daarnaast snap ik ook niet wat TS bedoelt met geld betalen, hopelijk komt TS hier nog een keer op terug.alfatrion schreef:Als u heeft betaald met een cadeaubon en geld, dan moet Bol.com u de cadeaubonnen en geld terug geven.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Ik geeft gewoon antwoord op een vraag en dat is voor dhc reden om hoog van de toren te blazen.
Het zou kunnen dat Bol.com zich niet aan haar informatieplicht heeft gehouden, nu ik het bestelproces niet heb doorlopen. Dat er ergens algemene voorwaarden zijn te vinden betekent nog niet dat deze op rechtsgeldige van toepassing zijn verklaart. Ik acht het onwaarschijnlijk, maar het is wel mogelijk.
Ik heb het vermoeden dat Bol.com de waarde van de cadeaubonnen en het geld samenvoegt. Als hun algemene voorwaarden van toepassing zijn én daarin staat wat dhc beweerd, dan bevat de algemene voorwaarden van Bol.com een onredelijk bezwarend beding.
Stel dat ik een product koop van 30 euro, en dit betaal met een cadeaubon ter waarde van 10 euro en 20 euro overmaak (of speciaal voor deze reden een cadeaubon van 20 euro koop). Bij ontbinding zou ik een waardebon van 10 euro moeten krijgen en 20 euro overgeboekt moeten krijgen. Maar volgens de tekst van Bol.com zou ik nu een cadeaubon krijgen van 30 euro.
Het zou kunnen dat Bol.com zich niet aan haar informatieplicht heeft gehouden, nu ik het bestelproces niet heb doorlopen. Dat er ergens algemene voorwaarden zijn te vinden betekent nog niet dat deze op rechtsgeldige van toepassing zijn verklaart. Ik acht het onwaarschijnlijk, maar het is wel mogelijk.
Ik heb het vermoeden dat Bol.com de waarde van de cadeaubonnen en het geld samenvoegt. Als hun algemene voorwaarden van toepassing zijn én daarin staat wat dhc beweerd, dan bevat de algemene voorwaarden van Bol.com een onredelijk bezwarend beding.
Stel dat ik een product koop van 30 euro, en dit betaal met een cadeaubon ter waarde van 10 euro en 20 euro overmaak (of speciaal voor deze reden een cadeaubon van 20 euro koop). Bij ontbinding zou ik een waardebon van 10 euro moeten krijgen en 20 euro overgeboekt moeten krijgen. Maar volgens de tekst van Bol.com zou ik nu een cadeaubon krijgen van 30 euro.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Hoezo snap je dat niet? Het te betalen bedrag was hoger dan de waarde van de kadobonnen dus moest ts bijbetalen.berndv schreef:
Daarnaast snap ik ook niet wat TS bedoelt met geld betalen, hopelijk komt TS hier nog een keer op terug.
Hij stuurt een deel vd bestelling terug en verwacht dan ook het betaalde geld terug, vind het wel een logische gedachte. En raar wat Bol hier doet.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Ik denk dat TS wil dat de ingeleverde bonnen bij een retourzending als geld worden teruggestort.
Althans dat maak ik er uit op. En dat kan natuurlijk niet. Bij herlezen van mijn posting blijkt dat A dezelfde mening als mij heeft.zal de posting verwijderen.
Althans dat maak ik er uit op. En dat kan natuurlijk niet. Bij herlezen van mijn posting blijkt dat A dezelfde mening als mij heeft.zal de posting verwijderen.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Dan nog... we zouden toch ook gewoon van mening moeten kunnen verschillen zonder dat de een daarom de ander uitmaakt voor rotte vis?
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Nee ts wil het geld dat zij/hij heeft betaald terug. De bonnen mogen ze dan houden als betaling.dhc schreef:Ik denk dat TS wil dat de ingeleverde bonnen bij een retourzending als geld worden teruggestort.
Althans dat maak ik er uit op. En dat kan natuurlijk niet. Bij herlezen van mijn posting blijkt dat A dezelfde mening als mij heeft.zal de posting verwijderen.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Voorbeeld:
TS heeft voor €50 aan kadobonnen en koopt 2 artikelen van €60 elk. TS moet nu €70 bijbetalen. TS retourneert nu één van de twee artikelen en krijgt slechts €10 retour gestort op zijn bankrekening en de kadobonnen worden met €50 terug opgewaardeerd. TS blijft dus achter met zijn oorspronkelijke kadobonnen en heeft de-facto zelf geld toe moeten leggen.
TS had waarschijnlijk liever gehad dat hij naar evenredigheid geld had teruggekregen dus 60/120*70=€35 en ook zijn bonnen naar evenredigheid terug werden opgewaardeerd dus naar 60/120*50=€25.
Vraag van TS: is dat eerlijk?
Antwoord: misschien werkt het in het specifieke geval van TS niet helemaal in zijn voordeel maar ik kan me nauwelijks een bestelsysteem voorstellen wat complex genoeg is om de kadobonnen en het geld naar evenredigheid toe te kennen aan de aangeschafte produkten waarvoor met een combinatie van beiden is betaald zodat er bij terugzending rekening mee zou kunnen worden gehouden.
TS heeft voor €50 aan kadobonnen en koopt 2 artikelen van €60 elk. TS moet nu €70 bijbetalen. TS retourneert nu één van de twee artikelen en krijgt slechts €10 retour gestort op zijn bankrekening en de kadobonnen worden met €50 terug opgewaardeerd. TS blijft dus achter met zijn oorspronkelijke kadobonnen en heeft de-facto zelf geld toe moeten leggen.
TS had waarschijnlijk liever gehad dat hij naar evenredigheid geld had teruggekregen dus 60/120*70=€35 en ook zijn bonnen naar evenredigheid terug werden opgewaardeerd dus naar 60/120*50=€25.
Vraag van TS: is dat eerlijk?
Antwoord: misschien werkt het in het specifieke geval van TS niet helemaal in zijn voordeel maar ik kan me nauwelijks een bestelsysteem voorstellen wat complex genoeg is om de kadobonnen en het geld naar evenredigheid toe te kennen aan de aangeschafte produkten waarvoor met een combinatie van beiden is betaald zodat er bij terugzending rekening mee zou kunnen worden gehouden.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Als dat is wat TS bedoelt snap ik het.sephora30 schreef:Hoezo snap je dat niet? Het te betalen bedrag was hoger dan de waarde van de kadobonnen dus moest ts bijbetalen.berndv schreef:
Daarnaast snap ik ook niet wat TS bedoelt met geld betalen, hopelijk komt TS hier nog een keer op terug.
Hij stuurt een deel vd bestelling terug en verwacht dan ook het betaalde geld terug, vind het wel een logische gedachte. En raar wat Bol hier doet.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
- Wat heeft u gekochtalfatrion schreef:Wat heeft u gekocht en hoe heeft u dat betaald?
Wat doet dat er in vredesnaam toe? Al zal hij een roze vibrator met USB aansluiting gekocht hebben. Dan nog is dat van geen enkel belang.
- en hoe heeft u dat betaald?
Cadeaubonnen en geld. Dat staat er toch!
Ook dat staat er en is zeer makkelijk te begrijpen als je let op wat iemand schrijft en vraagt. Hij stuurt een gedeelte van de bestelling terug en krijgt op basis daarvan zijn cadeaubonnen terug. Omdat de cadeaubonnen in zijn geheel worden geretourneerd blijft er nog een restbedrag over dat hij dus dient te betalen.alfatrion schreef: Op basis van de informatie die u heeft verstrekt zie ik niet in waarom u een bedrag aan Bol.com zou moeten betalen.
Wil je er ook nog de wetsartikelen, jurisprudentie en kamervragen bij?
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Cool, maak me gekBarman schreef: Wil je er ook nog de wetsartikelen, jurisprudentie en kamervragen bij?

Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Wacht maar even. Hij is al aan het zoeken.berndv schreef:Cool, maak me gekBarman schreef: Wil je er ook nog de wetsartikelen, jurisprudentie en kamervragen bij?
Onvoorstelbaar. Hij heeft nog nooit iets bij Bol.com besteld. Heeft geen flauw idee hoe het werkt maar weet al wel te vertellen "dat Bol.com zich niet aan haar informatieplicht heeft gehouden" en dat "er ergens algemene voorwaarden zijn te vinden betekent nog niet dat deze op rechtsgeldige van toepassing zijn verklaart."
Ongelooflijk.
Er is helemaal niets aan de hand hier anders dan dat Bol.com prioriteit geeft aan geld boven cadeaubonnen als je iets retourneert. Er wordt helemaal niemand benadeeld en hij zit al weer bijna bij het Europese Hof.
Re: Bol.com, cadeaubonnen en retouren
Hee die zoek ik, hebben ze die bij BolBarman schreef:
Wat doet dat er in vredesnaam toe? Al zal hij een roze vibrator met USB aansluiting gekocht hebben.
