LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?
Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?
Beste Radar,
Ik heb in Kerst 2017 4x EUR 25,00 cadeaubonnen van mijn werkgever gehad als kerst kado wat wel leuk is natuurlijk.
Vervaldatum was Januari 1, 2018(?) best vreemd vind ik persoonlijk.
Ik nam contact op met de klantenservice van bol.com, zeer vriendelijk uiteraad maar helaas de bonnen zijn tot 6 maanden geldig.
Wacht even, 1 maand dus wat gaat er gebeuren met het EUR 100,00 dan, gaat het terug naar mijn werkgever of blijft het in de pot van Bol.com.
Nou idd het blijft in de pot van Bol.com. Zie bijlagen all 4x cadeaubonnen zonder code :)
Wat kan ik hier aan doen??? Dit vindt ik niet kunnen
Alvast bedankt
Jody McLoughlin, Almere
Ik heb in Kerst 2017 4x EUR 25,00 cadeaubonnen van mijn werkgever gehad als kerst kado wat wel leuk is natuurlijk.
Vervaldatum was Januari 1, 2018(?) best vreemd vind ik persoonlijk.
Ik nam contact op met de klantenservice van bol.com, zeer vriendelijk uiteraad maar helaas de bonnen zijn tot 6 maanden geldig.
Wacht even, 1 maand dus wat gaat er gebeuren met het EUR 100,00 dan, gaat het terug naar mijn werkgever of blijft het in de pot van Bol.com.
Nou idd het blijft in de pot van Bol.com. Zie bijlagen all 4x cadeaubonnen zonder code :)
Wat kan ik hier aan doen??? Dit vindt ik niet kunnen
Alvast bedankt
Jody McLoughlin, Almere
- Bijlagen
-
- Zie bijlagen all 4x cadeaubonnen zonder code :)
- Bol.com.jpg (119.83 KiB) 8448 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Bol.com cadeaubonnen verlopen, wat kan ik doen?
De meeste kadobonnen van Bol zijn 3 jaar geldig.
De speciale kaarten zoals de decemberkaarten zijn vaak minder lang geldig.
Er zal vrijwel zeker op staan wat de geldigheidsdatum is, anders is er als je kadobonnen intoetst bij bol krijg je direct te zien hoe je aan de hand van het nummer kan zien tot wanneer die bon ge;ldig is.
Als je met kerst, dus dec 2017 bonnen krijgt en in eind juni 2018 of weer terug vind of een keer gaat gebruiken en ze zijn in dit geval 6 maanden geldig, kan je gewoon "over tijd" zijn en zijn ze niet meer geldig.
gaat het terug naar mijn werkgever of blijft het in de pot van Bol.com. Dit verdwijnt in de bol pot. Immers de kaart is verkocht en wordt niet aan de koper terugbetaald.
Wat kan ik hier aan doen??? Niets.
Dit vindt ik niet kunnen U had eerder moeten reageren en besteden.
De speciale kaarten zoals de decemberkaarten zijn vaak minder lang geldig.
Er zal vrijwel zeker op staan wat de geldigheidsdatum is, anders is er als je kadobonnen intoetst bij bol krijg je direct te zien hoe je aan de hand van het nummer kan zien tot wanneer die bon ge;ldig is.
Als je met kerst, dus dec 2017 bonnen krijgt en in eind juni 2018 of weer terug vind of een keer gaat gebruiken en ze zijn in dit geval 6 maanden geldig, kan je gewoon "over tijd" zijn en zijn ze niet meer geldig.
gaat het terug naar mijn werkgever of blijft het in de pot van Bol.com. Dit verdwijnt in de bol pot. Immers de kaart is verkocht en wordt niet aan de koper terugbetaald.
Wat kan ik hier aan doen??? Niets.
Dit vindt ik niet kunnen U had eerder moeten reageren en besteden.
Als de vervaldatum van die bonnen 1 januari 2018 is, zijn die bonnen door uw werkgever veel eerder gekocht dan december 2017.
Hoe zonde ook, weggooien is nu nog de enige optie.
(daarom verkopen bedrijven graag cadeaubonnen, flink gedeelte wordt nooit ingeleverd)
(daarom verkopen bedrijven graag cadeaubonnen, flink gedeelte wordt nooit ingeleverd)
In de regel wordt er al na de zomer vakantie al begonnen met de kerst pakketten samen te stellen. Dus de kadobonnen worden zeker eerder ingekocht als begin december.Lady1234 schreef:Als de vervaldatum van die bonnen 1 januari 2018 is, zijn die bonnen door uw werkgever veel eerder gekocht dan december 2017.
Bedankt allemaal voor de reacties, idd Eigen schuld
U kunt hooguit vragen wanneer uw werkgever de pakketten heeft gekocht. Wellicht volgend jaar even wat beter opletten.Jody1967 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties, idd Eigen schuld
Ja, dat is altijd de vriendelijke reactie hier. Bol zal niets voor je kunnen doen, maar ik zou toch even contact opnemen met je werkgever. Erg raar dat een bon die in december is uitgegeven in januari al verlopen is. Mocht dat niet specifiek benadrukt zijn door de baas dan zou ik hem hier wel op aanspreken.Jody1967 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties, idd Eigen schuld
Inderdaad, want de termijn van hooguit één maand is wel dermate kort dat je dat niet hoeft te verwachten.
Theoretisch zou voor de verloopdatum je met de bonnen (nieuwe) bonnen kunnen kopenInderdaad, want de termijn van hooguit één maand is wel dermate kort dat je dat niet hoeft te verwachten.
Vraag je collega's eens of was je de enige met oude bon?
Verder kun je Bol.com vragen waarom maar kort houdbaar en laat ze hier eens reageren.
Niemand wil hun bonnen nog als ze niet consument vriendelijk zijn en zullen vele klanten mislopen wegens besmette naam!
Laat ze maar hier een reactie geven!
Verder kun je Bol.com vragen waarom maar kort houdbaar en laat ze hier eens reageren.
Niemand wil hun bonnen nog als ze niet consument vriendelijk zijn en zullen vele klanten mislopen wegens besmette naam!
Ik zou gewoon eerst bij je werkgever beginnen. Bol.com staat hier vooralsnog buiten.stofzuigertje schreef:Vraag je collega's eens of was je de enige met oude bon?
Mits je dat tijdig in de smiezen hebtbprosman schreef:Theoretisch zou voor de verloopdatum je met de bonnen (nieuwe) bonnen kunnen kopenInderdaad, want de termijn van hooguit één maand is wel dermate kort dat je dat niet hoeft te verwachten.
Inderdaad mosterd na de maaltijd maar voor sommigen misschien een tip voor de toekomst. Ik zet bonnen (met verloopdatum) altijd in mijn agenda, dan zie je ze die bewuste week vanzelf op je scherm verschjinen.Mits je dat tijdig in de smiezen hebt
stofzuigertje schreef:Vraag je collega's eens of was je de enige met oude bon?
Ja voor sommige mensen blijkt steeds maar weer dat begrijpend lezen erg moeilijk is.... pppffff
Deze speciale bonnen hebben (hadden) een geldigheidsduur van 6 maanden! Dat er oudere bonnen in een kerstpakket zitten daar heeft Bol.com helemaal niets mee te maken en Bol.com heeft er al helemaal geen schuld aan. De enige "schuldige" in deze zou de persoon (het bedrijf) zijn die de kerstpakketten verkocht aan de baas van de TS.
Dit is onnodig sarcastisch geformuleerd. Graag de toon vriendelijk houden.Boesta schreef:
Ja voor sommige mensen blijkt steeds maar weer dat begrijpend lezen erg moeilijk is.... pppffff
Volgens de consumentenbond moeten bonnen minimaal 12 maanden geldig zijn. Zie volgende link;
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... deaubonnen
Dit zijn speciale bonnen.madfred schreef:Volgens de consumentenbond moeten bonnen minimaal 12 maanden geldig zijn. Zie volgende link;
Ik ben het met Boesta eens.
Je werkgever heeft bij een extern bedrijf een order geplaatst voor een x-aantal pakketten. Dat betreffende bedrijf koopt naar alle waarschijnlijkheid een grote hoeveelheid cadeaubonnen tegelijk in (waarover ze dan korting krijgen). Zowel dat bedrijf als de medewerkers die de pakketten opmaken, hebben niet op de geldigheidsdata van de bonnen gelet.
Je moet je werkgever sowieso hierover informeren, want hij moet hiervan op de hoogte worden gebracht. Bovendien kan hij contact opnemen met dat betreffende externe bedrijf en deze blunder voorleggen.
Je werkgever heeft bij een extern bedrijf een order geplaatst voor een x-aantal pakketten. Dat betreffende bedrijf koopt naar alle waarschijnlijkheid een grote hoeveelheid cadeaubonnen tegelijk in (waarover ze dan korting krijgen). Zowel dat bedrijf als de medewerkers die de pakketten opmaken, hebben niet op de geldigheidsdata van de bonnen gelet.
Je moet je werkgever sowieso hierover informeren, want hij moet hiervan op de hoogte worden gebracht. Bovendien kan hij contact opnemen met dat betreffende externe bedrijf en deze blunder voorleggen.
Ik zie op de foto toch echt duidelijk de vervaldatum van januari 2018 staan. En dan ook nog 6 of 8. Dus de werkgever hoeft dat uiteraard niet te communiceren als het er letterlijk op staat.