LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bomen en gemeente

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
daika

bomen en gemeente

Ongelezen bericht door daika »

wij hebben een kleine tuin op het zuiden,toen we hier kwamen wonen hadden we best lang zon in de tuin,maar de bomen op het pleintje zijn zo hard gegroeid dat we nu vanaf plusminus half 4 geen enkele zon meer hebben in de tuin. is de gemeente verplicht hier iets aan te doen

Dilbert29

Re: bomen en gemeente

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als deze bomen op gemeentegrond staan dan heeft de gemeentegrond volgens mij de plicht om ze te onderhouden. Als jij er dus last van hebt dan kun je dat aangeven en zullen ze er wat aan moeten doen.

bel de gemeente eens op en vraag naar de mogelijkheden.

showgirl

Ongelezen bericht door showgirl »

ligt het er niet een beetje aan wat voor bomen het zijn?
de gemeente moet ze onderhouden als ze op gemeentegrond staan, dat in elk geval, geen twijfel over mogelijk!
maar ze hoeven toch geen bomen te gaan kappen omdat er vanaf half 4 geen zon meer in de tuin is?

daika

Ongelezen bericht door daika »

nou ik zit toch graag in het zonnetje en ik kan dat ivm werk pas vanaf 2 uur ! en ze hoeven ze niet speciaal te kappen maar het zou toch fijn zijn als ze flink gekortwiekt zouden worden.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

het is precies zoals Showgirl zegt, in principe hoeven ze hier niet aan mee te werken. Het is openbare grond en daar mag de gemeente (binnen grenzen) bomen laten groeien. Dat jij hierdoor geen zon meer krijgt is niet fijn, maar andere mensen uit de buurt vinden dat misschien wel weer fijn.

Is er geen andere plek waar je in de zon kunt zitten?

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ja, bijvoorbeeld onder de zonnebank :lol: :lol:

just the cook

Ongelezen bericht door just the cook »

Het liefst wil je de boom waarschijnlijk ietsjes naar links hebben... :P
Mijn vrouw werkt ook bij de gemeente en neemt dus ook klachten aan die zij weer door moet spelen naar de voorman van de groenvoorziening.
Dat je vanaf half 4 geen zon meer hebt overkomt wel meer mensen, de 1 is er blij mee, de ander vind het vreselijk. Het ligt er aan wat voor boom het is anders denk ik niet dat de gemeente voor jou de bomen gaan snoeien, maar je kan altijd even bellen toch?

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer de gemeente oog en oor heeft voor haar inwoners, zal ze er goed aan doen die bomen weldegelijk bij te houden. Denk maar eens aan de jaarlijkse ergernis van de eikenprocessierups. Allleen al om die jeukerige ellende te voorkomen, zal men iets aan de overlast moeten doen.

puntjepanter

Ongelezen bericht door puntjepanter »

Bij mij heeft de gemeente een plein aangelegd (zouden veel bomen komen maar geen geld voor) is nu een grote stenen vlakte. Stenen liggen direkt tegen mijn muur aan en trottoirbanden liggen op mijn grond. Als kinderen met een step of skeelers langs mijn muur rijden dan dreunt het door in mijn huis. Het is op zich leuk voor de kids spelen alleen gevaarlijk omdat het zo is aangelegd dat ze hard rondjes kunnen rijden er loopt alleen nog 2 wegen door. Kind komt dus om de hoek sjeezen en ik hoop dat auto's rustig rijden (30km zone).
Ik heb nu een aangetekende brief gestuurd om de trottoirbanden uit mijn tuin te halen en er zou een dempende rand tussen het plein en onze en van de buurvrouw komen, helaas is dit nog steeds niet gebeurd ook al hebben ze dit toegezegd. In de brief staat nu dat ze 2 weken de tijd hebben dan haal ik de trottoirbanden uit mijn tuin en de stenen langs mijn muur zullen wij ook verwijderen en de gevolgen die hier uit volgen is hun probleem. Het gekke is je belt eerst netjes, je praat met de aannemer die het heeft aangelegd, ik moest niet zeuren over die paar centimeters tuin die ze hebben ingepikt. Het is een mega groot plein konden die trottoirbanden niet op hun eigen terrein gelegd worden. Gelukkig heeft vereniging eigen huis ons in het gelijk gesteld maar denk maar niet dat de aannemer of de gemeente reageert.

HvdC

Ongelezen bericht door HvdC »

Niemand had jou ooit verteld dat bomen groeien?

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Het kan inderdaad vervelend zijn, vaak is het van te voren moeilijk in te schatten hoe hard die bomen zullen gaan groeien.

Bij ons staat er een grote esdoorn net over de grens van de tuin. Daar komen steeds van die helicoptertjes af en hij wordt zo ontzettend groot dat de helft van de dag geen zon meer in de tuin is. De boom wordt door de gemeente niet weggehaald en mag eigenlijk maar een heel klein beetje gesnoeid worden "omdat het laanbeplanting is". Het stomme is alleen dat er nog twee bermen en een fietspad tussen de laan en de boom zitten en dat er in de omgeving niet nog zo'n zelfde boom staat.

De gemeente hoeft de boom niet weg te halen, maar af en toe de snoeimensen lief aankijken wil nog wel eens helpen om net die paar takjes extra weg te laten snoeien. :)

Gesloten