crazyme schreef:
En je mag gewoon blijven vullen tot je die 10 m2 kwijt bent. Je hoeft niet te stoppen bij de rand.
Je mag juist niet onbeperkt blijven vullen. Dat geeft TS ook aan. Je mag maximaal 20 cm boven de rand uit gaan en dan kom je in totaal dus lang niet bij de gesuggereerde tien kuub.
Het zou duidelijker zijn geweest als ze ook de werkelijke inhoud erbij hadden gezet of als ze zouden werken met een lengtemaat systeem. Zoiets als wat ze ook bij zeecontainers gebruiken, dat je wel de buitenmaat weet, maar dat er geen inhoud wordt gesuggereerd.
crazyme schreef:De opgegeven maten geven aan welke ruimte je nodig hebt om de container te plaatsen.
Eens. Maar daar gaat de discussie niet over
crazyme schreef:En je mag gewoon blijven vullen tot je die 10 m2 kwijt bent. Je hoeft niet te stoppen bij de rand.
Als je maar ver genoeg de hoogte in gaat dan past die 10m3 gewoon.
Volgens TS mag je volgens voorschrift maar 20cm de hoogte in.
Bedenk: Bij een noodstop ontstaan grote horizontale krachten , in orde grootte gelijk aan het gewicht van de lading die boven de container rand uitsteekt.
Houd dat netje die 3 m3 puin en dus meerdere duizenden kilos tegen? https://www.transport-online.nl/site/in ... lijnen.pdf
Bij hevig remmen bijvoorbeeld kan de kracht die door de lading wordt gegenereerd naar de voorkant van het voertuig zeer hoog zijn en bijna gelijk zijn aan het gewicht van de lading. Bij hevig remmen zal een lading van 1 ton dus naar voren “duwen” met een kracht van bijna 1000 daN (d.w.z. 1 ton in gewone taal
yan schreef:maar er staat dan ook NIET vermeld dat de inhoud 10 kuub is.
En omdat niets anders vermeld staat, moet je er van uit kunnen gaan dat 10m3 de inhoud is.
In een literfles hoort een liter te zitten, daar meten we ook niet de buitenmaten
Ja, en dan krijgen we weer mensen die gaan klagen omdat de buitenmaten te groot zijn waardoor ze 'm niet in de voortuin kunnen plaatsen....
doet allemaal compleet niet terzake een 10 kuub container past ook 10 kuub in simpel zat maar e.e.a is wel afhankelijk van wat voor soort afval het word nl berekend op dicht afval
Afmeting 10m³ container – LxBxH
10.000 liter – Ongeveer 100 volle kruiwagens
•360 x 190 x 160 cm
•350 x 180 x 160 cm
•360 x 190 x 160 cm
•360 x 180 x 155 cm
Hoeveel afval past er in een afvalcontainer?
Als u een 6m³ vuilcontainer huurt? Hoeveel afval kunt u hier dan exact in kwijt? Dat verschilt onder andere van het type afval.
Gaat u grond of aarde afvoeren? Dan kun u de gehele inhoud van de container gebruiken, zonder dat u ruimte verspilt. Maar als u bouw en sloopafval, puinafval of tuinafval gaat afvoeren dan kan er loze ruimte ontstaan in de container.
Het advies is dus om het afval zo klein en compact mogelijk te maken om de inhoud van de afvalcontainer zo efficiënt mogelijk te benutten. Gooi dus niet een hele kast in de container, maar haal de kast eerst uit elkaar en plaats de losse planken in de container.
Als vuistregel kunt u ook in gedachte houden dat in 1m³ ongeveer 10 kruiwagens passen. We gaan dan uit van een kruiwagen met een inhoud van 100 liter.
R. Proctor schreef:Gaat u grond of aarde afvoeren? Dan kun u de gehele inhoud van de container gebruiken, zonder dat u ruimte verspilt. Maar als u bouw en sloopafval, puinafval of tuinafval gaat afvoeren dan kan er loze ruimte ontstaan in de container.
R. Proctor schreef:Als vuistregel kunt u ook in gedachte houden dat in 1m³ ongeveer 10 kruiwagens passen. We gaan dan uit van een kruiwagen met een inhoud van 100 liter.
Leuk, maar dat is dan wel een hele grote kruiwagen. De kruiwagens die ik op het werk gebruikte, dat zijn ook de kruiwagens die je als particulier gebruikt, meten zo'n 80 liter, mét kop. Dus er passen 12 kruiwagens in een kuub. Dat is toch echt zo'n beetje standaard... Je moet er namelijk ook nog mee kunnen rijden... En vooral: kunnen legen...
Vrijwel elke volle bak kun je niet vol remmen zonder de cabine vrachtwagen te vullen....
Even schudden bij optillen en hij zakt voldoende in.
Ja, ik krijg er wel 10 kuub in....
Een ervaren chauffeur weet heel goed dat hij als eerste geraakt zal worden bij noodstop dus kijkt goed vooruit in verkeer.
Als je deze geen voorrang geeft of door rood rijd, hij gaat echt niet voor sukkels vol in de remmen als je weet wat de lading is!
Daarom hebben ze in Duitsland nu wagens met kopschot voor harde rem actie's.
R. Proctor schreef:doet allemaal compleet niet terzake een 10 kuub container past ook 10 kuub in simpel zat maar e.e.a is wel afhankelijk van wat voor soort afval het word nl berekend op dicht afval.
Als jij gelijk zou hebben, wat niet het geval is, zouden we dit hele topic niet hebben.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 04 feb 2018 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
R. Proctor schreef:doet allemaal compleet niet terzake een 10 kuub container past ook 10 kuub in simpel zat maar e.e.a is wel afhankelijk van wat voor soort afval het word nl berekend op dicht afval
Afmeting 10m³ container – LxBxH
10.000 liter – Ongeveer 100 volle kruiwagens
•360 x 190 x 160 cm
•350 x 180 x 160 cm
•360 x 190 x 160 cm
•360 x 180 x 155 cm
Leuk verhaal, maar het probleem is nu juist dat je deze maten niet als binnenmaat hebt, maar als buitenmaat. Als dit de binnenmaten waren, dan was er geen probleem en zou er ook 10 kuub in de container passen. Maar juist omdat het hier de buitenmaten zijn, past er géén tien kuub in deze "tien kuub" containers.
Ik had uitgerekend dat ik 4,8 m3 aan stenen/tegels zou hebben zoals deze in de tuin liggen. Voor het vullen van de container had ik 6 m3 gereserveerd, ± 4 m3 voor de restafval. De stenen/tegels heb ik netjes in de container gestapeld. Diverse keren contact (via telefoon, app en mail) gehad met Regiocontainer, maar zij geven zelf aan dat er 10 m3 afval in de container kan, ik mag zelfs 25 cm boven de rand laden. Op hun site staat in de regelementen dat je maar max. 20 cm boven de rand mag laden. Iedere keer blijven zij herhalen, per email, dat ik 10 m3 afval in deze container kan afvoeren. Er wordt in 'n begeleidende mail vooraf van het leveren van de container alleen aangegeven hoe groot en hoog de auto, die de container brengt en ook hoeveel (parkeer)plaats deze nodig heeft, niet wat de buitenmaten zijn van de container, (die staan op de site). Er ligt nu nog ± 2 m3 afval in de tuin, die ik nu op 'n andere manier moet gaan afvoeren.
yan schreef:De afmetingen kloppen dus wel, dit zijn namelijk de maximale lengte, breedte, hoogte.
het is gebruikelijk om deze te vermelden i,v.m. ruimte voor transport en plaatsing.
De container neemt dus 10m3 ruimte in beslag.
Natuurlijk kan er minder in, maar er staat dan ook NIET vermeld dat de inhoud 10 kuub is.
Er wordt wel degelijk verteld, zowel via telefoon, app en mail, dat ik 10 m3 afval kan afvoeren in deze container. Ik krijg zelfs toestemming om de container tot 25 cm boven de rand uit te laden. Maar dan nog gaat er geen 10 m3. in!!!!
Veldt01 schreef:Denk dat hier heel weinig te halen valt. Een 10 m3 is een handelsnaam om een container met ca. maten aan te duiden (genoemde maten zitten prima in de range die bij het genoemde handelsbegrip horen).
Aangezien het lastig is om vooraf te bepalen hoeveel bouwafval er bij een verbouwing vrij komt bestel je de container die ongeveer in de buurt komt van hetgeen je verwacht af te voeren en die je niet te ver van de bouwplaats kwijt kunt (daar zijn de opgegeven maten wel handig voor, je wilt niet weten hoe vaak particulieren de grootste container nemen en dat ter plekke blijkt dat er met geen mogelijkheid een standplaats te creëren is.
Komt er veel meer vrij dan zul je de container tussentijds moeten laten wisselen (of het restant zelf wegbrengen.
Het zou eerlijker zijn om de klant te laten betalen voor het afgevoerde aantal kilo's i.c.m. type afval (wordt steeds vaker wel gedaan) in combinatie met het aantal wisselingen echter dat was hier kennelijk niet het geval.
Je moet van te voren aangeven wat voor soort afval je wilt afvoeren. Dit mag je zelf bepalen, of in overleg met de verhuurder. Ook wordt er aan gegeven hoeveel plaats 'n bepaalde container nodig heeft om geplaatst te kunnen worden. Op de site vind je maten van de container, er staat niet bij of dit de buiten maten zijn of de maten voor de inhoud. Er wordt aangegeven hoeveel parkeerplaatsen 'n bepaalde container nodig heeft, voor 'n 10 m3 zeggen ze 1 parkeerplaats en voor 15 m3 1,5 plaats.
Ervaring: wanneer je een container besteld is deze altijd te klein....
De buren hebben altijd nog wat troep wat ze graag in de bak willen gooien, onbekenden doen dat overigens zonder te vragen en zelf heb je altijd meer troep dan je denkt.
16again schreef:En de belangrijkste reden om 50% extra te bestellen....is dat de geadverteerde inhoudsmaat onjuist is.
Nee, omdat je nooit hel precies kan berekenen hoeveel kuub je nodig hebt.
Zit TS nu nog met afval omdat zijn berekening fout was, of omdat de container van 10m3 geen 10m3 is?
In een literblik verf hoort een liter te zitten, daar vinden we het toch ook niet normaal om maar 700ml te krijgen.
Er is toch allang aangetoond dat de buitenmaten (waarbij de maximale maten van de lengte, breedte en hoogte worden opgegeven) die 10m³ oplevert, de container zelf en vooral de binnenmaten zijn door de vorm veel kleiner en daarom kan er nooit die 10m³ in waarmee geadverteerd wordt.