LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brievenbus: maximaal 10 meter van de openbare weg

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
verzendingen

Brievenbus: maximaal 10 meter van de openbare weg

Ongelezen bericht door verzendingen »

Het is zo dat wanneer je brievenbus te ver weg van de openbare weg is je een buiten brievenbus moet hebben. PostNL is de enige post aanbieder die hierop toezicht houdt. Echter zij doen dit al geruime tijd niet meer. Zij zijn hierin zeer terughoudend om hier iets aan te doen. In de TPG of PTT tijd werd hierin wel adequaat opgetreden. Immers de werkgever moest de gewerkte uren uitbetalen. Dat ligt nu anders. Je krijgt een gemiddelde aantal uren uitbetaald. Wanneer je meer tijd nodig bent dan is dat voor je eigen tijd, je kunt dat vrijwilligers werk laten noemen.

Dus vandaar dat de post aanbieder PostNL de vereiste dat je brievenbus 10 meter van de openbare weg moet staan niet meer in acht neemt.

Zie wet tekst van de overheid: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004448/g ... 14-02-2009

verzendingen

Re: Brievenbus: maximaal 10 meter van de openbare weg

Beste G-girl,

Heb je hierin ervaring dat de post dan niet meer bezorgd wordt?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

verzendingen schreef:Het is zo dat wanneer je brievenbus te ver weg van de openbare weg is je een buiten brievenbus moet hebben. PostNL is de enige post aanbieder die hierop toezicht houdt. Echter zij doen dit al geruime tijd niet meer. Zij zijn hierin zeer terughoudend om hier iets aan te doen. In de TPG of PTT tijd werd hierin wel adequaat opgetreden. Immers de werkgever moest de gewerkte uren uitbetalen. Dat ligt nu anders. Je krijgt een gemiddelde aantal uren uitbetaald. Wanneer je meer tijd nodig bent dan is dat voor je eigen tijd, je kunt dat vrijwilligers werk laten noemen.

Dus vandaar dat de post aanbieder PostNL de vereiste dat je brievenbus 10 meter van de openbare weg moet staan niet meer in acht neemt.

Zie wet tekst van de overheid: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004448/g ... 14-02-2009
Ik snap het probleem niet echt. Iemand die zijn brievenbus te ver van de openbare weg heeft zal deze uit fatsoen toch zelf wel aan de weg plaatsen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Daar hebben ze in Den Bosch geen brievenbus voor nodig om de post niet te bezorgen :
http://www.bd.nl/regio/s-hertogenbosch/ ... -1.3592130

verzendingen

PostNL handhaaft minder op de 10 meter eis. Vroeger hadden zij daar meer belang bij omdat de gewerkte uren uitbetaald moesten worden. Bij Postbezorgers gebeurd het veelal dat je meer werkt dan wat je krijgt uitbetaald. PostNL geeft dan aan dat dit dan een gemiddelde is. Ik stel voor dat alle mensen hun buitenbrievenbussen weghalen omdat er m.i. niet meer op gehandhaafd wordt. PostNL heeft steekproeven maar volgens mij worden die niet meer uitgevoerd. Het interesseert de postorganisaties volgens mij ook niets dat de postbezorger verder dan 10 meter moet lopen of niet alle uren krijgt uitbetaald.

Mailing OR:
De eisen aan een woningbrievenbus staan in de postwet.
Het is geen beleid van Post, maar van de wetgever.

Vanuit de commissie VBV is aangegeven dat de brief, om klanten aan te schrijven dat hun brievenbus niet aan de eisen voldoet,
geblokkeerd is en niet meer toegankelijk is voor de VBG'n.

In verband met alle veranderingen en werkzaamheden in het kader van SURF in 2012 en 2013 is besloten terughoudend te zijn om klanten aan te schrijven.
Dit neemt niet weg dat in nieuwe situaties, zoals bij nieuwbouw woningen, de eerste bewoners van een huis zo snel mogelijk na oplevering worden verzocht om de brievenbus aan
de openbare weg te plaatsen als de brievenbus zich meer dan 10 meter van de openbare weg bevindt.

De postbezorgers moeten wel dit soort incidenten blijven melden middels het bezorgrapport of Mijn Inzet Bezorgen.
Als dit betekent dat een postbezorger hierdoor meer tijd nodig heeft voor zijn/haar loop wordt deze tijd altijd vergoed (gewerkte tijd is betaalde tijd).
Ze zijn dus terughoudend.... Waarom? Omdat het teveel geld kost volgens mij om een procedure te starten bij de geadresseerde die niet voldoet aan de eisen conform postregeling 2009.

Gesloten