LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brood stelen.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
1JanV

Brood stelen.

Ongelezen bericht door 1JanV »

Bij een vriendin uit zaanstreek werden deze week twee broden gestolen uit haar fiets tassen . Boos dat zij was niet te kort man. Waarop ik opmerkte dat die genen wel honger moest hebben en als je alleen brood pikt heb je van mij toestemming. ik heb haar dan ook maar uitgenodigd voor een etentje om haar verlies goed te maken.
Maar wat vind jij daar nu van, mag je brood stelen?

dhc

Re: Brood stelen.

Ongelezen bericht door dhc »

Geen consumentenvraag. Voor discussie over maatschappelijke bewustwording gaat u maar elders vervelend doen....

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

tja, dat is best een lastige vraag.
want eigenlijk zou je net zo goed kunnen vragen, wat is erger het stelen van een brood of je kinderen niet te eten geven. stelen mag natuurlijk niet, maarja als je echt geen geld hebt om eten te kopen. iets wat in Nederland eigenlijk niet aan de orde is...
ik zou dan wel eerder een brood jatten uit de winkel, zou ik me minder slecht bij voelen.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Natuurlijk mag je brood stelen. In de wet staat duidelijk vermeld dat het stelen van brood niet onder diefstal valt.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, natuurlijk mag dat niet gestolen worden.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:Geen consumentenvraag. Voor discussie over maatschappelijke bewustwording gaat u maar elders vervelend doen....
Dat was eigenlijk ook hetzelfde (zelfde TS) met de vraag over invoegen op de snelweg, die had je dan ook daar maar naar moeten verwijzen.

Ik geloof de stelling dan ook niet dat hij nu gezellig met de vrouw een vorkje gaat prikken om gezellig over het gestolen brood de discussieren.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

1JanV schreef:Bij een vriendin uit zaanstreek werden deze week twee broden gestolen uit haar fiets tassen . Boos dat zij was niet te kort man. Waarop ik opmerkte dat die genen wel honger moest hebben en als je alleen brood pikt heb je van mij toestemming. ik heb haar dan ook maar uitgenodigd voor een etentje om haar verlies goed te maken.

Vind jouw vrouw dat wel goed??? :lol:

Stelen kan ik niet goedkeuren, vragen kan je wel doen als je honger hebt.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
Goed TS, als ik honger heb zal ik de entrecote uit je fietstas jatten ipv varkensgehakt.

1JanV

dhc schreef:Geen consumentenvraag. Voor discussie over maatschappelijke bewustwording gaat u maar elders vervelend doen....
Is u dat die daarover behoort te oordelen? :? ik vraag mij altijd af waarom zulke mensen dan reageren, hebben thuis denkelijk niets te vertellen :lol:
daarom is het onder Diverse geplaatst :wink: .

1JanV

ciske schreef:
1JanV schreef:Bij een vriendin uit zaanstreek werden deze week twee broden gestolen uit haar fiets tassen . Boos dat zij was niet te kort man. Waarop ik opmerkte dat die genen wel honger moest hebben en als je alleen brood pikt heb je van mij toestemming. ik heb haar dan ook maar uitgenodigd voor een etentje om haar verlies goed te maken.

Vind jouw vrouw dat wel goed??? :lol:

Stelen kan ik niet goedkeuren, vragen kan je wel doen als je honger hebt.
Tja als die geleefd had was die mee gegaan :wink:
Ik kan het ook niet goed keuren maar brood heeft iets dat mij anders doet denken, hij/zij had ook de fiets mee kunnen nemen

1JanV

Barman schreef:Natuurlijk mag je brood stelen. In de wet staat duidelijk vermeld dat het stelen van brood niet onder diefstal valt.
dat wist ik niet vertel eens

1JanV

tenormin schreef:
Dat was eigenlijk ook hetzelfde (zelfde TS) met de vraag over invoegen op de snelweg, die had je dan ook daar maar naar moeten verwijzen.

Ik geloof de stelling dan ook niet dat hij nu gezellig met de vrouw een vorkje gaat prikken om gezellig over het gestolen brood de discussieren.
klopt, daarom was het daarna ook de vraag.de vraag kwam bij mij op omdat er eigenlijk een aangifte gedaan moest worden maar stel dat ik gelijk heb hoe diep moet iemand dan nog meer gestraft worden

1JanV

alfatrion schreef:Nee, natuurlijk mag dat niet gestolen worden.
duidelijk maar wat doe jij als je echt honger hebt maar niets maar dan ook niets meer kan. :roll:

1JanV

Jolijn schreef:Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
Goed TS, als ik honger heb zal ik de entrecote uit je fietstas jatten ipv varkensgehakt.
Indien die mogelijkheid er is om in een mum van teid een oordeel te maken stel dat er thuis nog eens drie kinderen zitten, je geen dief bent maar gedwongen wordt?
overdenk je antwoord nog eens maar dan als volwassenen :wink:

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

1JanV schreef:
Jolijn schreef:Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
Indien die mogelijkheid er is om in een mum van teid een oordeel te maken stel dat er thuis nog eens drie kinderen zitten, je geen dief bent maar gedwongen wordt?
Weet 1JanV dan wel hoe het zit?
Misschien is het brood wel gebruikt om de eendjes te voeren.. :)

Jolijn

1JanV schreef:
Ik heb jouw topicvraag al (als volwassene) overdacht voor ik mijn antwoord plaatste. ;-)

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

1JanV schreef:
duidelijk maar wat doe jij als je echt honger hebt maar niets maar dan ook niets meer kan. :roll:
Van Bisschop Muskers,(of ik z'n naam goed spel, sorry?) Roermond mocht je wel een bammetje stelen, daar is destijds behoorlijk wat ophef over geweest. Ik denk, nee, dat is wel zeker, dat het gewoon onder de categorie diefstal valt, hoe zielig ook gebracht als bericht in de kranten. Het eind zou dan zoek zijn. Maar goed, omdat je het zo stelt: bij mij mag men een bammetje en glas melk komen halen (ik bedoel niet iedereen :lol: ).

Jolijn

1JanV schreef:
Vragen aan familie, vrienden, buren.
Voedselbank.
Heel leuk even die twee broden, maar dan? Elke dag boord jatten? Tot het zomaar vanzelf uit de hemel komt vallen?

1JanV

Leo The Emperor schreef:
1JanV schreef:
Weet 1JanV dan wel hoe het zit?
Misschien is het brood wel gebruikt om de eendjes te voeren.. :)
Nee dat weet ik niet maar indien wel was die genen mee uit genodigt om aan te schuiven aan onze tafel. :wink:

1JanV

Jolijn schreef:
1JanV schreef:
Ik heb jouw topicvraag al (als volwassene) overdacht voor ik mijn antwoord plaatste. ;-)
in dit geval moet ik zeggen dat ik dat een domen opmerking vin omdat het gewoon niet mogelijk was/is sneetjes brood te nemen en deze te beleggen of iets uit te zoeken welke er nog meer in de tas zat, en die fiets stond gewoon los tegen de gevel van de kaasboer. Het bewust stelen van alleen brood en het beleg enz er in te laten bewijst mij het gevoel van noodzaak. Sorry van mijn botte opmerking

Gesloten