| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brood stelen.
Brood stelen.
Bij een vriendin uit zaanstreek werden deze week twee broden gestolen uit haar fiets tassen . Boos dat zij was niet te kort man. Waarop ik opmerkte dat die genen wel honger moest hebben en als je alleen brood pikt heb je van mij toestemming. ik heb haar dan ook maar uitgenodigd voor een etentje om haar verlies goed te maken.
Maar wat vind jij daar nu van, mag je brood stelen?
Re: Brood stelen.
Geen consumentenvraag. Voor discussie over maatschappelijke bewustwording gaat u maar elders vervelend doen....
tja, dat is best een lastige vraag.
want eigenlijk zou je net zo goed kunnen vragen, wat is erger het stelen van een brood of je kinderen niet te eten geven. stelen mag natuurlijk niet, maarja als je echt geen geld hebt om eten te kopen. iets wat in Nederland eigenlijk niet aan de orde is...
ik zou dan wel eerder een brood jatten uit de winkel, zou ik me minder slecht bij voelen.
want eigenlijk zou je net zo goed kunnen vragen, wat is erger het stelen van een brood of je kinderen niet te eten geven. stelen mag natuurlijk niet, maarja als je echt geen geld hebt om eten te kopen. iets wat in Nederland eigenlijk niet aan de orde is...
ik zou dan wel eerder een brood jatten uit de winkel, zou ik me minder slecht bij voelen.
Natuurlijk mag je brood stelen. In de wet staat duidelijk vermeld dat het stelen van brood niet onder diefstal valt.
Nee, natuurlijk mag dat niet gestolen worden.
Dat was eigenlijk ook hetzelfde (zelfde TS) met de vraag over invoegen op de snelweg, die had je dan ook daar maar naar moeten verwijzen.dhc schreef:Geen consumentenvraag. Voor discussie over maatschappelijke bewustwording gaat u maar elders vervelend doen....
Ik geloof de stelling dan ook niet dat hij nu gezellig met de vrouw een vorkje gaat prikken om gezellig over het gestolen brood de discussieren.
1JanV schreef:Bij een vriendin uit zaanstreek werden deze week twee broden gestolen uit haar fiets tassen . Boos dat zij was niet te kort man. Waarop ik opmerkte dat die genen wel honger moest hebben en als je alleen brood pikt heb je van mij toestemming. ik heb haar dan ook maar uitgenodigd voor een etentje om haar verlies goed te maken.
Vind jouw vrouw dat wel goed???
Stelen kan ik niet goedkeuren, vragen kan je wel doen als je honger hebt.
Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
Goed TS, als ik honger heb zal ik de entrecote uit je fietstas jatten ipv varkensgehakt.
Goed TS, als ik honger heb zal ik de entrecote uit je fietstas jatten ipv varkensgehakt.
Is u dat die daarover behoort te oordelen?dhc schreef:Geen consumentenvraag. Voor discussie over maatschappelijke bewustwording gaat u maar elders vervelend doen....
daarom is het onder Diverse geplaatst
Tja als die geleefd had was die mee gegaanciske schreef:1JanV schreef:Bij een vriendin uit zaanstreek werden deze week twee broden gestolen uit haar fiets tassen . Boos dat zij was niet te kort man. Waarop ik opmerkte dat die genen wel honger moest hebben en als je alleen brood pikt heb je van mij toestemming. ik heb haar dan ook maar uitgenodigd voor een etentje om haar verlies goed te maken.
Vind jouw vrouw dat wel goed???![]()
Stelen kan ik niet goedkeuren, vragen kan je wel doen als je honger hebt.
Ik kan het ook niet goed keuren maar brood heeft iets dat mij anders doet denken, hij/zij had ook de fiets mee kunnen nemen
dat wist ik niet vertel eensBarman schreef:Natuurlijk mag je brood stelen. In de wet staat duidelijk vermeld dat het stelen van brood niet onder diefstal valt.
klopt, daarom was het daarna ook de vraag.de vraag kwam bij mij op omdat er eigenlijk een aangifte gedaan moest worden maar stel dat ik gelijk heb hoe diep moet iemand dan nog meer gestraft wordentenormin schreef:Dat was eigenlijk ook hetzelfde (zelfde TS) met de vraag over invoegen op de snelweg, die had je dan ook daar maar naar moeten verwijzen.dhc schreef:Geen consumentenvraag. Voor discussie over maatschappelijke bewustwording gaat u maar elders vervelend doen....
Ik geloof de stelling dan ook niet dat hij nu gezellig met de vrouw een vorkje gaat prikken om gezellig over het gestolen brood de discussieren.
duidelijk maar wat doe jij als je echt honger hebt maar niets maar dan ook niets meer kan.alfatrion schreef:Nee, natuurlijk mag dat niet gestolen worden.
Indien die mogelijkheid er is om in een mum van teid een oordeel te maken stel dat er thuis nog eens drie kinderen zitten, je geen dief bent maar gedwongen wordt?Jolijn schreef:Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
overdenk je antwoord nog eens maar dan als volwassenen
-
Leo The Emperor
Weet 1JanV dan wel hoe het zit?1JanV schreef:Indien die mogelijkheid er is om in een mum van teid een oordeel te maken stel dat er thuis nog eens drie kinderen zitten, je geen dief bent maar gedwongen wordt?Jolijn schreef:Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
Misschien is het brood wel gebruikt om de eendjes te voeren..
Ik heb jouw topicvraag al (als volwassene) overdacht voor ik mijn antwoord plaatste.1JanV schreef:Indien die mogelijkheid er is om in een mum van teid een oordeel te maken stel dat er thuis nog eens drie kinderen zitten, je geen dief bent maar gedwongen wordt?Jolijn schreef:Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
Van Bisschop Muskers,(of ik z'n naam goed spel, sorry?) Roermond mocht je wel een bammetje stelen, daar is destijds behoorlijk wat ophef over geweest. Ik denk, nee, dat is wel zeker, dat het gewoon onder de categorie diefstal valt, hoe zielig ook gebracht als bericht in de kranten. Het eind zou dan zoek zijn. Maar goed, omdat je het zo stelt: bij mij mag men een bammetje en glas melk komen halen (ik bedoel niet iedereen1JanV schreef:duidelijk maar wat doe jij als je echt honger hebt maar niets maar dan ook niets meer kan.alfatrion schreef:Nee, natuurlijk mag dat niet gestolen worden.
Vragen aan familie, vrienden, buren.1JanV schreef:duidelijk maar wat doe jij als je echt honger hebt maar niets maar dan ook niets meer kan.alfatrion schreef:Nee, natuurlijk mag dat niet gestolen worden.
Voedselbank.
Heel leuk even die twee broden, maar dan? Elke dag boord jatten? Tot het zomaar vanzelf uit de hemel komt vallen?
Nee dat weet ik niet maar indien wel was die genen mee uit genodigt om aan te schuiven aan onze tafel.Leo The Emperor schreef:Weet 1JanV dan wel hoe het zit?1JanV schreef:Indien die mogelijkheid er is om in een mum van teid een oordeel te maken stel dat er thuis nog eens drie kinderen zitten, je geen dief bent maar gedwongen wordt?Jolijn schreef:Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.
Misschien is het brood wel gebruikt om de eendjes te voeren..
in dit geval moet ik zeggen dat ik dat een domen opmerking vin omdat het gewoon niet mogelijk was/is sneetjes brood te nemen en deze te beleggen of iets uit te zoeken welke er nog meer in de tas zat, en die fiets stond gewoon los tegen de gevel van de kaasboer. Het bewust stelen van alleen brood en het beleg enz er in te laten bewijst mij het gevoel van noodzaak. Sorry van mijn botte opmerkingJolijn schreef:Ik heb jouw topicvraag al (als volwassene) overdacht voor ik mijn antwoord plaatste.1JanV schreef:Indien die mogelijkheid er is om in een mum van teid een oordeel te maken stel dat er thuis nog eens drie kinderen zitten, je geen dief bent maar gedwongen wordt?Jolijn schreef:Als die persoon honger had gehad, was 2 boterhammen ipv 2 broden ook genoeg.