En dat is dus het probleem van de topicstarter en de juwelier, want die is de bon kwijt dus het is heel goed mogelijk dat een andere toonder dan TS dat ding inleverd.
Dus moet daarom de winkelier dan voor de kosten opdraaien, omdat de klant slordig met die bonnen omgaat?
In mijn ogen is er een verliezen en wel de klant.
Een systeem opzetten waarbij naast nummerregistratie ook een naamregistratie wordt opgezet, zal denk ik niet werken.
Want een cadeaubon geef je aan iemand anders en dan klopt die naamregistratie niet.
Zo is het gehele systeem ook niet opgezet.
De winkelier hoeft niet de verantwoordelijkheid te dragen voor het eventueel verlies van de cadeaubon door de consumenten. Want ik heb het al diverse keren aangegeven dat de consumenten zelf verantwoordelijk zijn voor het verlies.
Dus als ik een kaartje via internet zou kopen voor de Efteling en ik krijg die kaartjes via de post thuisgestuurd en ik raak die kaartjes kwijt, dan kan ik wel bij de kassa zeggen dat ik betaald heb, maar ik heb die kaartjes niet en bij de kassa geven ze heus niet gratis nieuwe kaartjes.