Vanmiddag kwam ik bij Blokker. De prijzen eindigen daar uiteraard allemaal op 99 cent. Er was wel net een nieuwe betaalautomaat geplaatst, maar betalen met de chipknip is nog steeds niet mogelijk. Aangezien er bij bedragen onder de 10 euro wel 10 cent bijbetaald moet worden, vind ik dit geldklopperij.
Blijkbaar wordt het van hoger hand opgelegd de betaling met de chipknip niet mogelijk te maken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chipknip nog steeds niet bruikbaar bij Blokker
-
Re: Chipknip nog steeds niet bruikbaar bij Blokker
Niemand is verplicht om chipknip betaling aan te bieden. Als je contant kunt betalen en kunt pinnen dan hebben ze mogelijkheden genoeg en voldoen ze aan hun plicht.
Als jij bedragen onder de 10 euro wilt pinnen en er 10 cent bij moet betalen, dat slaat nergens op. Er is geen enkele wettelijke basis voor die extra 10 cent en het wordt inderdaad gebruikt als snelle extra inkomstenbron.
Ik weiger dat soort extra bedragen dan ook altijd te betalen, mochten ze niet meewerken dan kunnen ze hun spullen houden en ga ik naar een ander toe.
Als jij bedragen onder de 10 euro wilt pinnen en er 10 cent bij moet betalen, dat slaat nergens op. Er is geen enkele wettelijke basis voor die extra 10 cent en het wordt inderdaad gebruikt als snelle extra inkomstenbron.
Ik weiger dat soort extra bedragen dan ook altijd te betalen, mochten ze niet meewerken dan kunnen ze hun spullen houden en ga ik naar een ander toe.
Re: Chipknip nog steeds niet bruikbaar bij Blokker
Dat klopt. Het is onderdeel van de overeenkomst tussen klant en winkel. Dat geldt voor heel veel zaken.Er is geen enkele wettelijke basis voor die extra 10 cent