LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
zusjej21

Computer

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Gisteren werd ik gebeld door een (slecht) sprekende meneer, hij wilde eens met mij praten over mijn nieuwe computer. Ik heb hem meteen gezegd dat ik daar geen zin in heb.
Maar nu mijn vraag: hoe kan hij nou weten dat ik idd een nieuwe computer heb en wat zou hij gevraagd willen hebben? Misschien te vroeg afgekapt, maar ik heb geen zin in dit soort telefoontjes, achteraf toch wel nieuwsgierig.
Wie herkent dit?

zusjej21

Re: Computer

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Toevoeging: hij sprak slecht engels.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geen idee mischien was het iemand waar je de pc
hebt gekocht ofzo, toch even langer aan de lijn moeten blijven
en dan had je nu geweten waar het over ging.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

gewoon er opgooien als dat soort belt.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Er schijnen figuren te zijn die op goed geluk gaan rondbellen, en proberen mensen iets te laten downloaden of installeren (keylogger, trojan etc.) onder het mom van support, belangrijke update of 'vergeten stuurprogramma'.

Ik denk dat TS er verstandig aan heeft gedaan het gesprek af te breken - zeker indien beller 'slecht engels' sprak..

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wie weet heeft deze knakker een en ander afgeluistert tijdens het kopen van de pc en enige gegevens overgenomen en nu met een of ander l*lverhaal een en ander probeert.

Veelal worden grotere / duurdere aankopen geregistreerd, ik had dit met een nieuwe camara.......maar een ander kan natuurlijk zo meekijken / luisteren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

zusjej21 schreef:Gisteren werd ik gebeld door een (slecht) sprekende meneer, hij wilde eens met mij praten over mijn nieuwe computer. Ik heb hem meteen gezegd dat ik daar geen zin in heb.
Maar nu mijn vraag: hoe kan hij nou weten dat ik idd een nieuwe computer heb en wat zou hij gevraagd willen hebben? Misschien te vroeg afgekapt, maar ik heb geen zin in dit soort telefoontjes, achteraf toch wel nieuwsgierig.
Wie herkent dit?
Ben je met het ding al het internet opgedoken, en heeft de computer een eigen IP-adres (dus niet een IP-adres van de provider)? Zijn er meer gegevens, waaronder je telefoonnummer, die daar makkelijk aan te koppelen zijn?

En inderdaad, slecht Engels, teken aan de wand, je nieuwsgierigheid is heel begrijpelijk, maar ik vermoed toch dat je het 'antwoord' niet van dit figuur zou willen weten.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Ben je met het ding al het internet opgedoken, en heeft de computer een eigen IP-adres (dus niet een IP-adres van de provider)? Zijn er meer gegevens, waaronder je telefoonnummer, die daar makkelijk aan te koppelen zijn?

IPadres heeft geheel niks te maken met telefoonnummer, adres of wat dan ook. Met ipadres kun je je provider achterhalen en de regio waar je zit.
Ook IPadres van je pc ( veelal 192 nummers ) is nooit gekoppeld aan enieg prive gegevens.

Gesloten