LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] consumentenbond
consumentenbond
De consumentenbond heeft het val dood aan haar leden. Vier maanden geleden meldde ik per mail dat Princess ten onrechte gebruik maakt op haar site van het ‘beste koop’ logo. Ten eerste mag NIEMAND behalve de consumentenbond zelf dat logo gebruiken maar wat erger is: zij plaatsen dit logo bij een Grillplaat die nog nooit is onderzocht door de consumentenbond, maar baseren dit op een onderzoek naar contactgrills van 4 jaar geleden (een totaal ander artikel dus) Na mijn mailtje naar de consumentenbond kreeg ik een automatisch gegenereerd antwoord. Twee weken later meldde ik dat ik dat wat magertjes vond en wéér een automatisch gegenereerd antwoord. Inmiddels heb ik mijn abo op de consumentenbond opgezegd in een brief, met opgaaf van reden maar op de site van princess prijkt nog altijd het beste koop logo! En antwoorden doet de consumentenbond ook niet! http://www.princess.info/site/default2. ... anguage=nl
kijk zelf maar!
kijk zelf maar!
Re: consumentenbond
heb hetzelfde mee gemaakt had de bond nodig een mail gestuurd na vier
dagen mail terug hadden het naar de desbetreffende afd. gestuurd .na vier weken nog geen antwoord. heb per e-mai mijn abo. opgezegd twee uur later
gebeld waarom ik opgezegd had.vraag van mij waarom er nu wel direct gereageerd kon worden heb het gesprek maar beeindigd.
ze hebben inderdaad maling aan de leden. straks komen ze geld tekort en dan vragen ze hun eigen af hoe dat kan.
dagen mail terug hadden het naar de desbetreffende afd. gestuurd .na vier weken nog geen antwoord. heb per e-mai mijn abo. opgezegd twee uur later
gebeld waarom ik opgezegd had.vraag van mij waarom er nu wel direct gereageerd kon worden heb het gesprek maar beeindigd.
ze hebben inderdaad maling aan de leden. straks komen ze geld tekort en dan vragen ze hun eigen af hoe dat kan.
De consumentenbond is een commerciele instelling.
Dit moet voldoende zeggen .
Dit moet voldoende zeggen .
19-1-2005 mailde ik dit bericht aan de consumentenbond:
op 5-2-2005 was men er al in geslaagd dit mailtje intern door te sturen en kreeg ik dit antwoord:Misbruik naam consumentenbond?
Op de home page van keukenconcurrent:
http://www.keukenconcurrent.nl
valt te lezen:
"KeukenConcurrent als goedkoopste uit de test van de Consumentenbond!"
Keukenconcurrent geeft een link naar pag 42 van de consumentengids dec2004, waaruit het gestelde zou moeten blijken.
Op deze pagina staat echter NIETS dat deze claim ondersteunt.
Ik hoop u (en de medeconsument) hier mee van dienst geweest te zijn
Te gek voor woorden dat de consumentenbond het belang van haar leden schaadt, door niet op te treden tegen misleidende reclame waarbij misbruik wordt gemaakt van de naam "consumentenbond."Geachte heer, mevrouw van Gelderen,
Allereerst excuses voor deze late reactie.
Bedankt voor uw e-mail.
Uw bericht is ter informatie doorgestuurd naar de afdeling Verenigingszaken.
Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Consumentenbond
Alexandra van Dijken
Medewerker Klantenservice
-
Is het wel misleidend?
Ik kan me ook voorstellen dat enig geld van broekzak naar andermans broekzak zou kunnen gaan om het logotje te mogen gebruiken zonder de vereisten... ?
Ik kan me ook voorstellen dat enig geld van broekzak naar andermans broekzak zou kunnen gaan om het logotje te mogen gebruiken zonder de vereisten... ?
och, ik heb ze nou verteld dat ik hier, en op nog véél meer sites mijn wederwaardigheden ga plaatsen. Eens kijken of ze nou eindelijk iets gaan doen?
't is toch triest, van die lui ben je afhankelijk als consument! Zij moeten ons beschermen tegen wanpraktijken, ze doen NIKS! En daar BETAAL IK OOK NOG AAN. Niet lang meer dus!
Zonde van mijn goeie geld! Ben trouwens blij dat ik niet de enige ben, tnx!
't is toch triest, van die lui ben je afhankelijk als consument! Zij moeten ons beschermen tegen wanpraktijken, ze doen NIKS! En daar BETAAL IK OOK NOG AAN. Niet lang meer dus!
Zonde van mijn goeie geld! Ben trouwens blij dat ik niet de enige ben, tnx!
je hebt voor een jaar betaald of je moet nog betalen zolang zit je er nog aan vast. en nu je opgezegd heb wordt er helemaal niks meer voor je gedaan.
opkomen voor de consument vergeet het maar.vertel mij maar eens een ding wat ze in het belang van de consument gedaan hebben.die onderzoeken die ze doen zet ik ook mijn vraagtekens bij.
opkomen voor de consument vergeet het maar.vertel mij maar eens een ding wat ze in het belang van de consument gedaan hebben.die onderzoeken die ze doen zet ik ook mijn vraagtekens bij.
Ook ik was ooit eens lid van de consumentenbond. En dat stopte op het moment dat ik de bond nodig had en zij niet thuis gaven. Ik had advies nodig over ten onrechte in rekening gebrachte kosten en zij zeiden niets te kunnen doen, ondanks hun zogenaamde adviesdienst voor leden. Hun advies was namelijk: zoek een advocaat. Ja, dat had ik zelf kunnen verzinnen. Dezelfde dag heb ik nog opgezegd en ben er nog steeds blij mee. Inmiddels zijn er genoeg andere informatiebronnen waar je informatie over producten en zo kunt krijgen, zoals op deze site, bij kassa van de vara of op kieskeurig.nl. Het is inderdaad de vraag wat de consumentenbond in de praktijk nog voor consumenten doet.
Zo zo jannie, jij gelooft wel erg in de Consumentenbond en nu moet de consumentenbond veranderen omdat jij andere verwachtingen van ze hebt ??
Ik geloof dat sommigen van jullie niet helemaal begrijpen wat de Consumentenbond doet. De Consumentenbond is een vereniging en geen commerciele instelling. De Consumentenbond behartigt onze belangen, zelfs als je geen lid bent, want zonder de inmenging van de Consumentenbond zouden wij als consument slecht af zijn. De rechten die je nu als consument hebt zijn echt niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Als je een probleem hebt, en je bent lid, dan kun je niet verwachten dat de Consumentenbond het wel even voor je oplost. Zij wijzen je de weg, maar lopen moet je zelf.
Als je een probleem hebt, en je bent lid, dan kun je niet verwachten dat de Consumentenbond het wel even voor je oplost. Zij wijzen je de weg, maar lopen moet je zelf.